7 Triks for en bedre morgen rutine!

Nå som det snart er kveld, tenkte jeg å gi dere noen gode tips for en bedre morgen rutine, så du får en fantastisk start på dagen i morgen. Selv bruker jeg mange av disse tipsene, og de gjør virkelig at jeg får en god start på dagen, og er klar for en ny dag! 

– Frokost – 

Er det én ting som er alfa omega om morgenen, så er det å spise frokost. Lag deg gjerne en sunn og god frokost som du spiser mens du ser på tv, sminker deg, eller leser blogger. Selv elsker jeg å spise 3-4 ss gresk yoghurt med litt nøtter, bær og frukt på toppen. Det er både sunt, godt og enkelt å lage om morgenen. Også tar det heller ikke lang tid. Noe som er genialt når man har dårlig tid om morgenen! 

– Kaffe – 

En god kopp kaffe om morgenen setter virkelig igang hodet og kroppen, og gir meg virkelig det kicket som jeg trenger. Personlig pleier jeg alltid å drikke kaffen etter at jeg både har dusjet og spist frokost. Da syns jeg den smaker best.

I tillegg hørte jeg på radioen for en stund siden at koffeinet i kaffen fungerer mye bedre om man drikker kaffen 45-60 minutter etter at man har stått opp. Mens hvis man drikker den med en gang man har stått opp virker ikke koffeinet som det skal. Så det kan være smart å ta med kaffekoppen i handa på vei til jobb om du bruker liten tid om morgenen på å bli klar!

– Aktivitet – 

Når vi har sovet har kroppen ligget stille i veldig mange timer, derfor er det viktig å bevege seg litt før man drar på jobb / skole hvor man ofte blir sittende i timesvis.

Gå gjerne en tur med hunden eller gjør unna dagens øvelser om du er med på 30 dagers utfordringen min (se hele innlegget om utfordringen HER). Når du får beveget deg om morgenen kan jeg love deg at du kommer til å føle deg så mye mer klar for en ny dag!

– Rydd – 

Pass på at du rydder huset / leiligheten din kvelden i forveien. Det er ingenting som er mer kjipt enn å måtte bruke en evighet på morgenen på å rydde opp gårsdagens middag, mens du egentlig har dårlig tid. Nei, rydd heller opp om kvelden, og stå opp til et ryddig hjem. Det gjør også underverker for hodet! 

 

– Vann – 

Når du står opp om morgenen er det veldig mange timer siden du har drukket vann, og derfor er det viktig å drikke rikelig med vann for å bli hydrert. Ha gjerne en flaske med vann stående på nattbordet, som du kan drikke med en gang du våkner. Det frisker deg opp veldig, og gjør det så mye lettere å stå opp! 

– Tid – 

Pass på at du alltid setter av nok tid til alt du må rekke i løpet av morgenen. Å stresse deg halvt ihjel mens du løper kaotisk rundt i huset, fordi du har altfor dårlig tid, er virkelig ingen god start på dagen. Derfor er det så viktig at du setter av god nok tid til alt du skal rekke.

Husker da jeg gikk på vgs og måtte ta bussen hjemmefra 06:30. Da stod jeg alltid opp 05:15 for å rekke alt. Det var seigt i begynnelsen, men etterhvert gikk det som en lek! 

– Dusj – 

Selv om du kanskje dusjet kvelden i forveien, anbefaler jeg en kjapp dusj om morgenen. Det frisker deg opp og gjør at du blir ekstra våken. I tillegg skiller huden ut gud vet hvor mye døde hudceller i løpet av natten. Så det er jo greit å dusje av det. Hehe! 

 

Hvordan pleier dine morgener å være?

 

 

18 kommentarer
    1. Jeg lurte på om du kunne lage en treningsvideo på yt kanalen din med diverse øvelser der du forklarer hvordan man gjør de og hva de hjelper med?❤️❤️❤️Er med på 30 dager challengen og den er perfekt❤️😍

    2. Herlige tips! Jeg har ganske allrighte morgenrutiner, men er ikke så flink til å gjøre litt aktivitet før jeg setter meg ned med jobbing/blogg. Må bli flinkere der!

    3. så utrolig flotte bilder!! du er kjempepen! <3
      Jeg holder forresten konkurranse på instagrammen min nå, og blir kjeeempeglad hvis du ønsker å melde deg på! God vinnersjanse, 4 vinnere. @hannelovisejo

    4. Hei! Kan du filme en morgenrutine video? Det har jo skjedd mye siden siste morgenrutinevideo (du har jo flyttet og fått deg samboer og hund) så det hadde vært gøy å se hvordan du gjør det nå! 🙂

    5. 3-4 spiseskjeer er ikke tilstrekkelig frokost for de fleste. Det å få unge jenter til å begrense seg til 3-4 spiseskjeer til frokost viser at du tenker lite over hvor stor påvirkningskraft du har. Tenk over at du har makt over unge jenter, og det er lurt å “check yourself” før du legger ut ting om kosthold. Ikke vær med å forsterke presset unge jenter allerede har idag med å slanke seg syke.

    6. Hei Stina! Det der så veldig godt ut, men jeg må si meg enig med Emilie her, og skjønner ikke helt motivasjonen din bak å skrive at du kun spiser 3-4 spiseskjeer yoghurt hver morgen. Det er jo helt supert hvis du kjører en diett og det funker bra for deg (you go girl!), men for vanlige folk (spesielt lett påvirkelige unge jenter som fortsatt er i vekstfasen) er det vel ikke så vanskelig å innse at dette er litt i minste laget? Jeg skulle ønske du tok deg i det og heller for eksempel skrev “litt yoghurt” isteden for å spesifisere så detaljert. Jeg prøver å si dette på en konstruktiv måte, håper du oppfatter det på den måten også. Lykke til videre med bloggen din.

    7. Før so pleide eg og stå opp 45 min før eg skulle på skulen! Det var heilt forferdeleg👎🏻Men no har eg begynt og lest bloggen din og eg takker deg for at du har reddet min morgen routine!❤❤❤👍🏻👍🏻👍🏻❤️#fradinstørstefan❤

    8. Omg, 3-4 ss med yoghurt er forferdelig ja. Min morgen rutine består av NULL frokost. For et forferdelig forbilde jeg hadde vært da i så fall. Hadde Stina skrevet “litt yoghurt” hadde det vært feil og. Hvis små jenter er SÅ lett påvirkelige, burde de ikke ha tilgang internett.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

Siste innlegg