Nytt kontorhjørne! For 3. gang!

Helt siden jeg var liten har jeg alltid ommøblert rommet mitt veldig ofte. Jeg kom hele tiden på nye løsninger som jeg ville teste ut, som kunne gjøre at rommet mitt ble bedre. Den vanen har nok fulgt med meg inn i voksenlivet, fordi jeg har nå for 3. gang siden juni byttet ut kontorhjørnet mitt. Jeg startet med en liten kontorpult, som jeg fort fant ut at var altfor liten. Jeg fikk plass til pc, men det gikk ikke ann å notere på ark mens jeg jobbet på pc’en. Så det var et stort minus.

Da jeg var på IKEA for en stund siden med en venninne, fant jeg på en ny løsning. Nemlig å bruke det gamle klesstativet mitt, og bytte ut stengene med en hylle. Lurer du på hvordan det ble, kan du titte HER. Det eneste problemet med det, var at det ble ganske vinglete. Så hver gang jeg skrev på pcen eller i en kladdebok, ristet hele pulten. Ganske irriterende kan man si!

På lørdag ga jeg rett og slett opp kampen, og hentet ned den gamle skrivepulten min fra loftet. Den pulten har jeg hatt i et par år, men topp platen har blitt ganske stygg (ikke så rart i og med at jeg har brukt den såpass mye). Så etter et par snapchats frem og tilbake med søsteren min, kom vi frem til at jeg kunne legge en marmortopp på den, slik jeg også har gjort på stuebordet.

Så ville den se fin ut! Og jaggu hadde hun rett! Resultatet ble veldig fint! Jeg har også satt pulten mot vinduet, og ikke bare veggen slik de andre pultene har vært. Så slipper jeg gjenskinn i pc skjermen, og jeg kan se ut av vinduet. Smart eller hva?

DIY prosjektet der jeg viser hvordan man legger marmortopp, kan du lese HER

Endelig et kontorhjørne med god plass! Nå tenker dere sikkert, hvorfor brukte du ikke det skrivebordet fra starten av? Tja, når det står den samme veien som de andre pultene har stått, blir det nemlig ikke plass. Og så korttenkt som jeg er, tok det meg 4,5 måned før jeg tenkte på at jeg kunne ha pulten mot vinduet isteden. Regner med en stor applaus for den der altså. Haha! 

Uansett, ble det ikke fint? Jeg er veldig fornøyd!  

25 kommentarer

Siste innlegg