DIY: Marble stuebord!

Sent i går kveld ble jeg veldig i DIY humør, og fikk endelig en idè til hva jeg kunne bruke rullen med marble mønster jeg kjøpte på Panduro til. Jeg sendte en snapchat til søsteren min med en gang, og fikk stor tommel opp! Idèen var marble stuebord. Marble er så utrolig fint, og det passet jo perfekt inn med sofaen! Og det gjorde et ellers ganske kjedelig bord fra IKEA, til et veldig fint og dekorativt bord. 

Her ser dere sluttresultatet! Er det ikke fint?

Ganske kjedelig fra før av, eller hva?

For å gjøre denne DIY’en trenger du bare noen få ting;

– Kniv, saks og linjal
– En rull med det printet du ønsker å bruke, vet at Panduro har flere forskjellige print. Bare husk å kjøpe det som har lim på baksiden!
– Og selvfølgelig et bord! Mitt bord er fra ikea, og det finner du HER.

Begynn med å måle opp hvor mye av rullen du skal bruke. Bruk en kniv til å gjøre et snitt i rullen, så du vet hvor du skal klippe. Klipp deretter av det du skal bruke.

Plasser starten på rullen helt øverst på bordet, og jobb deg nedover mens du sakte river av baksiden på rullen. Bruk linjalen til å få vekk luftbobler.

Skjær av på enden, helt inntil kanten på bordet. Gjør samme prosess på resten av bordet. 

Og der har du et DIY marble stuebord! Enkelt, billig og så utrolig fnt! Nå er jeg spent på å høre hva dere syns. Tommel opp eller tommel ned? Fikk du lyst til å prøve ut dette prosjektet?


– ♥ –

32 kommentarer

Siste innlegg