Dette har jeg i kjøleskapet!

Tidligere i dag hadde jeg en liten storhandel på matbutikken. Så jeg tenkte jeg kunne fortelle dere litt om hva mine must-haves i kjøleskapet er, og noen mattips! En ting jeg alltid må ha masse av i kjøleskapet er grønnsaker og frukt. Frukt pleier jeg alltid å spise da cravingsen slår inn, og tro meg, det er ikke sjeldent. Hehe! Grønnsaker er viktig å ha til middager, og i salater til lunsjer. 

Ellers enn det har jeg alltid egg og melk i kjøleskapet. Som dere kanskje har fått med dere, er jeg over gjennomsnittet glad i kaffe, og da må jeg alltid ha melk i den, siden jeg lager den ganske sterk. Har jeg ikke melk i kjøleskapet, må jeg alltid løpe rett ned på den nærmeste matbutikken. Og ja, der har jeg vært i både pysj og uten sminke. Haha! 

Siden jeg skulle lage blomkålsuppe og pizzasnurrer i dag, kjøpte jeg inn både bacon og smårett skinke. Vanligvis pleier jeg alltid å ha en god del kylling i kjøleskapet, men har gått litt lei av det, så bytter det ut med tunfisk, skinke og bacon denne uken.

En ting som jeg har erfart etter at jeg flyttet for meg selv, er at man fort blir litt lat når det kommer til det å lage skikkelig middag. Derfor pleier jeg å bruke en times tid på kjøkkenet, også lager jeg opp en del mat som jeg heller putter i fryseren og i tupperware bokser i kjøleskapet. Sånn at jeg slipper å lage middag hver eneste dag. For hvis jeg ikke gjør dette, ender jeg ofte opp med litt for mye Fjordland. Siden jeg ofte hverken har tid eller ork til å lage middag. 

Derfor er det mye smartere å lage opp ekstra mat for noen dager! I dag lagde jeg en stor porsjon blomkålsuppe (oppskrift finner du HER) og en stor porsjon pizzasnurrer (oppskrift finner du HER). Veldig gode middager begge to, og siden jeg kan fryse pizzasnurrene har jeg middag/lunsj en liten stund fremover. Smart eller hva?


 

♥ Følg meg på FACEBOOK for oppdateringer ♥

46 kommentarer

Siste innlegg