Ukens spørsmål #53

Har tenkt å bo i kollektiv lenge?
– Det vet jeg faktisk ikke. Akkurat nå stortrives jeg i kollektiv, og jeg liker veldig godt stedet i Oslo som jeg bor. Men selvfølgelig er det jo noen ulemper med å bo i kollektiv også. Men vi får se hvordan livet mitt utvikler seg etterhvert. Er det èn ting jeg har lært det siste året, så er det at man aldri vet hva som venter i neste sving, og det er ingen vits i å planlegge altfor langt fremover. 

 

Hvilke objektiver bruker du for å få den fine blurry bakgrunnen på bildene dine?
– Når jeg får den blurry bakgrunnen på bildene bruker jeg 50mm 1,4 linse. Da stiller jeg inn kameraet manuelt og stiller inn blender til 1,4, og iso og lukkerhastigheten ettersom hvor mye lys det er der jeg tar bildene. Når man bruker denne linsen anbefaler jeg å bruke et stativ til kameraet. Hvis ikke kan bildene bli sinnsykt uklare. Merker det veldig fort når andre skal ta bilder av meg, at bildene blir veldig uklare fordi de ikke bruker stativ til kameraet. 

Hei! Jeg har tenkte å kjøpe en treningsmaskin, 5 minutes shaper! Men jeg blir usikker fordi jeg føler at den er litt for god til å være sann! Jeg lurte på om du visste noe om den eller om du eller noen du kjenner har den? Eller vet du noe om den?
– Sånne tv-shop produkter som lover deg en godt trent kropp hvis du kun trener 5 minutter hver dag, er som regel jug. Det eneste målet dems er å selge deg produktet, uansett hvor mye de juger til deg. Produktet i seg selv kan faktisk være bra, men det trengs mye mer enn 5 minutter med trening for å få en godt trent kropp. Anbefaler deg heller å begynne på et treningsstudio og trene ordentlig tung styrke, og få et godt kothold.

 

Har du noen tanker om hva du vil studere?
– Vell. Akkurat nå har jeg satt den studere greia ganske hylla, og der skal den stå i noen år. Så det er det som er å si om den saken!

 

Hvor ofte fester du?
– Det vet jeg faktisk ikke. Så ofte jeg vil egentlig. Jeg syns man skal kunne feste og ha det gøy så mye man vil. Det har jo blitt mer etter at jeg ble singel, men det er bare naturlig. 

Du har sikkert fått spørsmål dette spørsmålet flere ganger, men er ny leser og lurer på hvordan du får tid til både youtube og blogg? Jobber du? Elsker bloggen din forresten! 
– Jeg jobber med dette på heltid, og har muligheten til å dedikere all min tid til blogg og youtube. Det tar ekstremt mye mer tid enn hva noen kunne innbille seg. Men det er dette jeg liker å gjøre, og siden jeg også har muligheten til å leve av dette, gjør jeg det. Men jeg jobber som regel fra jeg står opp til jeg legger meg, hver eneste dag hele uken.  

 

Er du en spontan person? Hvorfor/hvorfor ikke?
– Tja, nokså spontan i alle fall. Innenfor rimelighetens grenser. Jeg har jo dratt på 3 nokså spontane turer til Paris, London og Tenerife i år, hvor reisen har blitt planlagt to dager i forveien. Jeg er litt sånn at jeg ikke liker å planlegge ting lenge i forveien. For da får jeg ofte litt panikk og vil droppe hele greia. Så spontanitet fungerer faktisk best for meg! Hehe!

 

Hvilken hårfarge har du på det øverste bildet? Den var sykt fin!
– Litt usikker. Men jeg pleier alltid å farge håret mitt med garnier fructise dark brown, så da regner jeg med at det er den fargen jeg har der! Men hårfargen min ser alltid utrolig forskjellig ut fra bilde til bilde fordi det er så forskjellig lys på bildet. Så man skal ta det med i betraktning når man ser på bilder av håret mitt.

 

Synes du det er greit at blogglesere kommer bort til deg når som helst, hvor som helst?
– Ja, det syns jeg. Med mindre jeg er i en situasjon der det virkelig ikke hadde passet. Men kommer egentlig ikke på noen slike situasjoner, hehe 🙂 

 

Kan du tenke deg dine egne barn i fremtiden?
– Ja, faktisk. Men det blir nok en god stund til. Er virkelig ikke klar for alt det som har med barn å gjøre enda! 

 

Elsker håret ditt, du er veldig flink på hårstyling. Hvilken rettetang synes du er best? Jeg har lyst til å kjøpe meg en ny rettetang med er ikke sikker på hvilken. 
– Min favoritt er uten tvil ghd ecplise. Den er helt fantastisk! Har brukt den i 1,5 år, og jeg elsker den!  Har skrevet en anbefaling med masse informasjon om rettetangen som du kan lese her. 

Liker du best koselig venner/venninner fest hjemme eller ordentlig partyparty med høy musikk og masse folk?
– Hmm.. Det må nok bli sistnevnte! Jeg elsker å dra på utesteder der det er skikkelig stort diskotek med masse folk og bra liv. Da koser jeg meg skikkelig! Men selvfølgelig er det koselig med rolige jentekvelder også. Men en god fest kommer alltid på første plass!

 

Har du noen tips til å få vekk søtsug?
– For det første bør du kutte ut alt som gir søtsug. Altså godteri, brus, osv. Produkter som Pepsi Max gir også et søtsug, selv om de ikke inneholder sukker. Prøv å få i deg godt med ordentlig mat, og masse proteiner. Da skal du nok se at søtsuget går ned 🙂 

 

– Noe du lurer på til neste ukens spørsmål?

19 kommentarer
    1. “Når man bruker denne linsen anbefaler jeg å bruke et stativ til kameraet. Hvis ikke kan bildene bli sinnsykt uklare. Merker det veldig fort når andre skal ta bilder av meg”
      Hm.. tror nok ikke det er objektivet som gjør at bildene blir uklare. Er du sikker på at lukkertiden ikke er for lang? For da kan det jo fort bli litt shaky :p

    2. Hei! Jeg har tenkte å kjøpe en treningsmaskin, 5 minutes shaper! Men jeg blir usikker fordi jeg føler at den er litt for god til å være sann! Jeg lurte på om du visste noe om den eller om du eller noen du kjenner har den? Eller vet du noe om den?
      – Sånne tv-shop produkter som lover deg en godt trent kropp hvis du kun trener 5 minutter hver dag, er som regel jug. Det eneste målet dems er å selge deg produktet, uansett hvor mye de juger til deg. Produktet i seg selv kan faktisk være bra, men det trengs mye mer enn 5 minutter med trening for å få en godt trent kropp. Anbefaler deg heller å begynne på et treningsstudio og trene ordentlig tung styrke, og få et godt kothold.
      Jeg har et veldig godt kosthold, så det er i boks! Men jeg
      er for liten til å gå på treningsstudio, så derfor hadde det vært så fint med en treningsmaskin! Så glem de fem minuttene tror du det funker uansett?!

    3. Det er enten for lang lukkertid eller fokuspunktet som er problemet, har ingenting med stativ å gjøre!

    4. Svar på dette med uklare bilder med 50 mm linse…
      Jeg holder på med foto, og bruker selv 50mm linsen. Det er objektivet som gjør det uklart. Men det er fordi det er en potrettlinse. Den er beregnet for å ta bilder av en liten ting, eller noe på nærme. og ta helfigursbilder er den ikke helt optimatl, dersom du ønsker at hele deg skal bli klar. Du må få fokus på øynene, også er jo 1,4 blender åpning en som er meningen at du skal få blurry bakgrunn. men kameraet fokuserer dermed ikke på hele deg, da ville jeg hatt blenderen på 2,4 eler rundt 3. da skal du se at bildene fokuserer på et større område, altså hele deg. Håper det var noen tips der 🙂

    5. Hvorfor svarte du ikke på svaret mitt? Om du noen gang har vurdert veganer/vegetarianerlivsstil? 🙂

    6. Jeg visste om noobwork før deg, men jeg visste om deg før jeg visste om at du visste om noobwork.. ehm ja. Nå skulle jeg til å skrive noe frekt, men jeg gjør det ikke allikevel. Grunnen er fordi.. mm. Liksom, du irriterer meg bare så. Jeg tror hatere hater folk som er veldig anderledes enn segselv, sorry fot at jeg “hater”, det er liksom, vet ikke hvorfor. Når jeg så på videoene dine satt du og strøk deg i håret og stemmen din, er liksom for meg en fjortisstemme. Men når du snakket på engelsk i en video, wow da tenkte jeg plutselig helt anderledes, da likte jeg deg. Og nå skjønner jeg ikke hvorfor jeg hater deg, lol. Og nå vil jeg ikke legge ut dette innlegget allikevel, men jeg gjør det forde. Bare sånn fordi, nei jeg vet ikke. Kanskje finne ut hvorfor folk hater, idk. Du trenger ikke svare på meg, for jeg kommer ikke til å tørre å se hva du svarer uansett 😛 jeg skal prøve så godt jeg kan å like deg.. 😛

    7. Det går nok bra. 🙂 Tror jeg får lov til å begynne på Akropolis så jeg tror det ordner seg! 🙂 Men tusen takk. 🙂 🙂

    8. Er en ny blogger, og da lurer jeg på hvordan du får designet ditt sånn. Der det står: om meg, kontakt, kategorier og arkiv.
      Jeg har fulgt med på bloggen din i et halvt årstid og elsker den!

    9. Ehh….. hvordan kom eg innpå her???? Hjjeeeeelp det er jo en dame blogg!!!!!! Det er umulig og ikke være godte gal!!!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg