Ukens spørsmål #27

Kan du skrive et innlegg om ditt syn på politikk?
– Syns det blir helt feil å skrive om. Rett og slett fordi at denne bloggen handler om mote, skjønnhet, trening og hverdagen min + litt alvorlige tenåringssaker. Jeg har en regel her i livet og det er at jeg ikke skal diskutere politikk og økonomi med noen som helst. Rett og slett fordi at alle har så utrolig forskjellige meninger om forskjellige saker, og når man skriver om politikk tråkker man nesten alltid på noen andre sine tær, og det ønsker ikke jeg å gjøre på en offentlig blogg. Det blir bare feil.

 

Hvor har du kjøpte treningsklærne?
– Toppen er fra H&M,, tightsen er fra buyhelse.no, skoene er fra Nike (kjøpt på XXL) og flakseholderen er fra Nike (også kjøpt på XXL). 

Hvilket kamera objektiv har du?
– Jeg har original objektivet som fulgte med kameraet mitt Canon EOS650D. Det er et 18-55 mm 3,5-5,6. Dette bruker jeg til videoblogger og til vanlige bilder. I tillegg har jeg et 50mm 1,8 objektiv. Dette kjøpte jeg på elkjøp for 750,-kr. Syns det fungerer veldig bra, til tross for prisen! Bruker som regel dette til antrekksbilder (siden det gir en fin bokeh effekt!) og på bilder av små ting.

Hvor mange pannekaker blir det ut av den røren? 
– Oi! Det hadde jeg visst helt glemt å skrive! Det blir ca 4-5 stk. Spørs hvor store man lager de. Oppskriften finner du HER

 

Hva syns du er værst, stygge kommentarer fra jenter eller fra gutter?
– Hmm. Får som regel mest anonyme, så vet ikke hvilket kjønn de er. Men på insta får jeg jo sett kjønnet som regel. Er ikke helt sikker på hva jeg syns er værst. Jenter kan være så sinnsykt kyniske og fæle mot hverandre, mens gutter er ikke så slue når det kommer til drittslenging. Så det må nok bli jenter som jeg syns det er værst å fra stygge kommentarer fra, siden de skrives styggest ting. 

 

Hvor har du kjøpe den svarte genseren med blonde ermer? Har hatt lyst på en slik sykt lenge!
– Den kjøpe jeg på Bik Bok i fjor. Så tviler på at den er å få tak i nå dessverre 🙁

 

Hva er det beste med å blogge?
– DERE! ♥ Syns det er så koselig å møte på dere på gaten, få søte kommentarer på bloggen og på instagram. For selv om jeg ikke svarer på alle, så leser jeg absolutt alle. Og jeg må bare si tusen takk for all støtten dere gir meg! Hvis jeg har en dårlig dag, pleier jeg å gå inn på bloggen min og lese igjennom kommentarer fra dere. Da blir jeg alltid i bedre humør!  

 

Hvor er jakken fra? Sykt fin!
– Den er kjøpt på ONLY. Kjøpte den i vår tror jeg. Ellers så var det i fjor høst. Husker ikke helt! Kan hende de får noe lignende inn i butikkene i høst også!

Kan man bruke extensions hvis man har krøller? Ikke bare fall, men store krøller.
– Hvis man har krøller kan man enten kjøpe extensions som allerede er krøllete. Det er selvfølgelig ekte menneskerhår, men det er tatt permanent på det, så det holder seg krøllete. Men jeg tror det som gir finest resultat er å kjøpe clip on(straight hair), og rette ut sitt eget hår før man setter på extensionet. Hvis dere lurer på flere ting angående hair extensions, så er det bare å trykke på kategorien “extensions”. Der har jeg skrevet masse fakta om de forskjellige extensions typene.

 

Gjør det ikke vondt å ha høy bukse når du har piercing? Fikk piercing selv for noen uker siden, har samme bukser som deg (sånne høye) men når jeg bruker dem gjør det vondt siden det gnager i piercingen. Gjør det ikke vondt på deg også?
– De første 6-8 ukene (om jeg ikke tar feil!) skal man ikke bruke noe som helst stramt over piercingen. Dette er fordi det er et åpent sår, og det må gro fint i ro. Jeg har hatt piercing siden jeg var 16 år så jeg merker ikke at jeg har den i lenger. Har faktisk blitt så vandt til å ha den i, at hvis jeg tar den ut syns jeg magen min ser rar ut! Hehe!  

Retter du håret ditt hver dag?
– Jeg vasker håret mitt annenhver dag ca, og da retter jeg det ut veldig nøye, bruker ca 40 min på det. Haha. Dagen etter pleier jeg å gå over veldig kjapt med rettetangen, bruker maks 5 minutter. Siden håret holder seg helt rett trenger jeg ikke bruke mer tid dagen etter!

 

Hvor er koppen fra?
– Den er fra Clas Ohlsson. Kjøpte den for et par måneder siden, så de har den sikkert i butikkene enda! Den er helt genial å bruke til smoothie! Tror de har den i flere farger, men er ikke helt sikker!

 

Hvordan unngår du floker når du sover? Ligger du med håret i strikk eller flette?
– Jeg ligger med håret løst faktisk. Pleide å ligge med det i flette før, men syns det er så ubehalig. I tillegg må jeg rette ut håret mye mer hvis jeg sover med det i flette, og da blir håret mye fortere slitt. Så da er det bedre å ligge med det løst, og heller bruke en tangle teezer/naturbørst til å børste ut flokene på morgenen. 

 

Hvor er genseren fra?
Den er kjøpt i barneavdelingen på Cubus. Har matchende kosebukse også. Er helt forelsket i settet! Det er så søtt og behagelig!

 

Hva må en blogg ha for at du skal lese den?
– Jeg syns det er utrolig viktig med store fine bilder, at bloggeren har en fin klesstil som jeg kan bli inspirert av. I tillegg er det utrolig viktig med et ryddig og fint design. Hater rotete og uprofesjonelle design. Hvis jeg ser det på en blogg går jeg ut igjen med en gang, da hjelper det dessverre fint lite hvor flink bloggeren er til å skrive.  

 

 – Noe du lurer på til neste uke?

 

13 kommentarer

Siste innlegg