Jordbær smoothie – Oppskrift

For et par uker siden la jeg ut en oppskrift på skogsbær smoothie, og da var det mange av dere som lurte på om jeg kunne legge ut en oppskrift på jordbær smoothie også. Selv elsker jeg jordbær smoothie, det er helt himmelsk godt! Og ikke minst friskt og sunt. Jeg liker å drikke å blande litt på om jeg drikker skogsbær eller jordbær smoothie. Og det er det sikkert flere enn meg som gjør!

Det er ikke veldig dyrt å lage en slik smoothie. En hel juiceboks koster ca 15 kr (og den varer til 8-9 ganger ca), en pose med frosne jordbær koster 10 kr (man bruker ca 2/3 av posen per gang), og mager vanilje kesam koster ca 18 kr. 

Det du trenger er:
– 0,5 liter frosne jordbær
-2,5 dl eplejuice. Ta i 2 dl først, og ta i 0,5dl til hvis du trenger det.
– 2,5 ss mager vanilje kesam.
– Man kan ha i en halv banan om man ønsker det. Men jeg hadde ikke bananer hjemme, så jeg sløyfet det.  

Hell alt oppi en blender og kjør til alle jordbærene er helt hakket opp, og man få en fin flytende smoothiemasse. Den oppskriften her gir ca 6dl med ferdig jordbær smoothie. 


Aner ikke hvor blenderen er kjøpt, siden den er foreldrene mine sin. Men tror man kan få tak i billige og gode blendere på Elkjøp, Expert, Europris, osv.

 

Kopp fra Starbucks

20 kommentarer

Siste innlegg