Oppskrift på hjemmelaget smoothie

Etter at jeg la ut innlegg der jeg hadde laget meg smoothie, er det mange av dere som har spurt om jeg kan legge ut oppskrift. Har alltid tenkt at det tar lang tid, og koster mye å lage smoothie hjemme. Men tvert imot! Pakken med skogsbær koster ca 15 kr og pakken med blåbær koster 6 kr. Så det er veldig billig å lage det selv! I tillegg smaker det mye bedre enn de smoothiene man kjøper på butikken. I den smoothien her får man i seg masse vitaminer, og det gir deg en god boost på morgenen. Den tar absolutt ikke lang tid å lage, maks 5 minutter. Sleng oppi alle ingrediensene og kjør blenderen på fullt! 

Anbefaler alle å kjøpe en ordentlig smoothie kopp dersom man vil lage smoothie litt ofte. De er så kjekke å ta med seg, og det er plass til mye mer enn hva det er i vanlige kjøkkenglass. Perfekte å ha med når man kjører buss/bil til skole/jobb! Koppen som er vist i dette innlegget er fra Starbucks (oslo city), men jeg har også en rosa fra Clas Ohlson. 

 

Det du trenger er:
– 3 dl frosne skogsbær
– 0,5 dl blåbær
– 2-3 dl eplejuice. Hell i litt og litt. Hvor mye du trenger kan varierere fra gang til gang.
– 3 ss mager vanlije Kesam.  

Håper det smaker!

16 kommentarer

Siste innlegg