12 Must haves for meg akkurat nå!

annonse – nelly, lyko, storytel, sporttema

Dette er en veldig spesiell tid, og det er mye som må endres fra de vanlige rutine. Selv om jeg er vandt med å ha kontor hjemme, er jeg jo vandt med å kunne dra ut og gjøre ærender, ta møter og fikse ting. Siden ting er veldig annerledes nå, tenkte jeg å dele 10 must haves jeg har akkurat nå, noen overfladiske, andre veldig nødvendige.

 

Hjemmelevering av mat – Nå er kolonial.no og meny.no genialt, og vi bruker kun hjemmelevering av mat her i huset.

KJOLEHER 20% RABATT NÅ!

 

Håndkrem – All den antibac’en og hyppige håndvasken tørker virkelig ut huden på hendene. Så nå bruker jeg mye håndkrem for at hendene ikke skal sprekke opp helt. DETTE  (fra eos) er forresten den håndkremen jeg sverger til, og som virkelig er en lifesaver!

 

Hagearbeid – Jeg merker at psyken min har så godt av å holde på i hagen nå for tiden. I dag har jeg brukt nesten hele dagen på å vaske verandaen. Jeg har skrubbet tak, vegger, rekkverk og gulv og fjernet alt av skitt og grønt belegg. Verandamøblene har blitt spylt og vasket. Jeg rakk akkurat å bli ferdig sånn at jeg fikk stylet med alle blomstene jeg kjøpte i forrige uke. Gleder meg til å vise dere resultatet. Det ble altså så fint! Satt meg ned med et glass rødvin og feiret for meg selv at vårsesongen endelig har kommet igang her. Det føles så fantastisk ut!

Lydbok – Jeg bruker masse tid på verandaen og i hagen om dagen, og da er det rimelig kjedelig å høre på musikk i lengden. Jeg elsker å høre på bøker, og det gjør at jeg klarer å koble skikkelig ut! Nå kan du prøve Storytel gratis i 14 dager ved å klikke deg inn HER

 

Facetime / Facebook videosamtale – For meg føles det ekstra viktig å snakke mye med de jeg har rundt meg. Jeg vil vite hvordan det går med de og at de har det bra. Så det har blitt mye samtaler over telefon med venner og familie de siste dagene! PS; om du ikke visste det (fant det ut for typ 2 mnd siden selv), så kan man lage gruppevideosamtale via facebook. Lag en meldingssamtale først med alle sammen, også bare trykk på videosamtaleknappen. Genial måte å ha litt jentekveld på. Hehe!

 

Nettshopping – For å kjøpe sminke, klær, hudpleie, hårfarge (etterveksten kommer snart..haha), negler, treningsutstyr osv, finnes det heldigvis nettbutikker, og man kan som regel bestemme at pakken kommer helt til døra. Genialt. Selv om det er overfladisk, er det greit å i det minste føle seg litt fin og vedlikeholdt om dagen. Hehe!

LIGNENDE BUKSEHER 40% RABATT NÅ
BODYHER 30% RABATT NÅ

 

TV serier – Jeg følger veldig nøye med på nyhetene for å være oppdatert, men om kvelden syns jeg at det er koselig å bare koble helt ut og få tankene på noe annet. Nå om dagen ser Per Fredrik og jeg på: Farmen Kjendis, Camp Kulinaris, I lomma på Silje og neste sommer. Utrolig morsomme og koselige tv-serier!

 

Digge koseklær – Jeg elsker å rusle rundt i koseklær når jeg bare skal være hjemme, og på bildet under ser du mine to favoritt antrekk akkurat nå!

COZY SETHER 20% RABATT I DAG!

 

COZY SETHER 20% RABATT I DAG!

 

 

En plan for dagen – Jeg har jo jobbet hjemmefra i mange år, så for meg er det ikke noe nytt å være masse hjemme. For meg er det superviktig å skrive ned en plan kvelden i forveien eventuelt om morgenen, med hva jeg skal gjøre den dagen. Da virrer jeg ikke bare hodeløst rundt og ender opp på sofaen, hehe! Dette gjelder jo uansett om man har hjemmekontor eller ikke om dagen, sett deg en plan på hva du skal gjøre, så har du en ekstra fin grunn til å komme deg opp om morgenen.

 

Digg mat – Siden jeg kun har hjemmelevering på maten, er det jo ikke sånn at jeg bare kan stikke bort på butikken og handle det jeg har lyst på der og da. Så isteden går det jo ann å bake og ta det man har i matskapene. I går kveld lagde jeg superdigg hjemmelaget pizza (oppskrift HER), og det blir nok en god del baking fremover!

Positive lister – For meg som har slitt med angst lenge, er det ekstra viktig at jeg har full kontroll på mindsettet mitt om dagen. Det er veldig fort gjort å gå til verst tenkelige scenarioer og havne helt i kjelleren. Noe som hjelper meg er å skrive ned lister med alt som er positivt akkurat nå, uansett hvor vanskelig og feil det føles å se noe positivt i den situasjonen vi sitter i nå, merker jeg selv at det er viktig for psyken.

 

Ting å gjøre – Dette henger jo litt sammen med “plan for dagen”. Men det er smart å ha en liten liste (#ListeStina) på alt man kan gjøre, som hadde vært kjekt å få unnagjort til tider der ting er litt mer travelt. Jeg har skrevet ned liste på alt jeg kan gjøre med jobb, alle de forskjellige tingene jeg må gjøre i hagen, i hjemmet, osv. Vet av erfaring, at hvis jeg bare blir liggende på sofaen går det fort dårlig med psyken.

 

4 kommentarer
    1. Jeg tenker sånn uansett hvordan/ hvilken situasjon man er i, så er det ALLTID fint å kunne finne frem positive ting 😊 Jeg tenker at det er gull at du klarer det for absolutt ikke alle klarer det! Og det vil komme deg til gode de lux 😊 Ser veldig god ut den pizzaen du lagde…

    2. Hærlig innlegg, Stina! 😀 Så bra at du har hagen å styre med! Det er flott å ha en hobby der man får gode tanker! Selv er styrketrening mitt hjerte nærmest. Så jeg koser meg med det hver dag hjemme nå. Har kjøpt meg masse utstyr, så jeg har det så godt jeg kan i disse tider! Er helt alene, men det går heeelt fint! Det er sånn det må være nå! Og spinningsykkelen får kjørt seg. Lufter også hodet med en gåtur ute hver dag. Ser masse tv/serier, rydder/vasker litt..
      Stor klem til deg, fine! <3

    3. Jeg har vært hjemme i mange år og er stort sett alene pga sykdom, og dette er en fin ting for folk å skjønne hvordan det er å trø hjemme. Istedet for å synes synd på seg selv, hjelper det ofte å gjøre det man liker. Sette av tid til hobbyene sine.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg