10 Ting jeg vil gjøre i juni

Sole meg masse – Altså, det er så deilig å ligge ute på verandaen og sole meg i timesvis! I går tok jeg en sminkefri dag og solte meg i flere timer, og det var helt fantastisk! Per Fredrik ble også med, og det er så koselig! Må virkelig få litt farge på denne kroppen, for under selvbruningen er det en hvit kropp, haha!

Dra mer til Oslo – Nå har jeg faktisk ikke vært i Oslo en eneste gang siden korona stengte ned hele Norge. Har faktisk ikke vært i Oslo siden 5 mars! Det er jo 3 måneder siden. Tror ikke jeg har gått så lenge uten å være i Oslo siden jeg var typ 16, haha. Nå som ting har åpnet opp mer og mer, vil jeg ta meg en tur dit i løpet av juni. Oslo er jo virkelig magisk om sommeren!

 

Lage masse spennende grillmat – Nå som det er både varmt og lyst til sent på kveld, går det ann å lage masse spennende grillmat til middag. Per Fredrik og jeg spiser som regel middag i 21 tiden, også tar vi fri fra jobb resten av kvelden, og siden det har vært såpass kjipt vær en stund nå har det liksom ikke fristet å lage masse spennende grillmat. Men nå har sommeren kommet for fullt, og nå skal det kokkeleres på grillen!

Botanisk hage – Denne måneden måå jeg på den botaniske hagen i Oslo. Nå har jeg ikke vært der siden starten av mars, og jeg bare må se hvordan det blomstrer der! Det er så gøy å rusle rundt der og få masse inspirasjon!

Høste tomater, urter, jordbær, salat og annet digg i hagen – Jeg er litt usikker på når jeg kan begynne å høste jordbær, men det er jo månedsjordbær som man skal kunne høst av hele sommeren, så de bør jo gi noen jordbær i løpet av juni? Jeg gleder meg i alle fall til å plukke masse digg mat rundt i egen hage og lage masse sunne og gode salater av det!

 

Utforske Vestfold og kysten nedover mot Kristiansand – Denne sommeren skal jeg virkelig utforske Norge, og da har jeg lyst til å begynne med alle byene nedover mot Kristiansand og rundt i Vestfold. Jeg bor jo så nærme så mange fine steder, så nå er det null unnskyldninger lengre!

Fortsette med turer hver morgen – Den siste tiden har jeg trent hver eneste morgen, og jeg merker hvor bra det er for psyken min. Ja, det er seigt å stå opp 06:00 om morgenen og hoppe rett i treningstøyet, men så fort jeg har kommet igang føles det fantastisk ut!

 

Spise ute på restaurant – Herregud som jeg har savnet det å kunne spise ute på restaurant mens det har vært korona lockdown. Det er først den uken som var nå at jeg var ute og spiste, ellers enn det har jeg ikke spist ute en eneste gang.

Hageprosjekter – Jeg er endelig ferdig med verandaen og mye av hagen, men jeg har fortsatt mange prosjekter igjen, store og små, så det skal jeg prøve å bli litt mer ferdig med denne måneden.   

Være skikkelig flink med bloggen og oppdatere masse – I mai var jeg skikkelig off, og slet med å finne motivasjon og inspirasjon til å blogge. Men nå bobler det over av inspirasjon, og jeg gleder meg til å lage masse innhold til dere denne måneden!

 

 

Hva vil du gjøre i juni?

7 kommentarer
    1. Dere har det sååå fint inne i huset. Helt rent og pent. Synes ikke du at det er rotete på terrassen deres? Med flamingoer og blomster overalt?

    2. Vet du liker å trene osv 🙂 kunne anbefalt og gått til vealøs tårnet i Skien! Det er et ganske populært turområde. Ganske mange oppover bakker, men det er UTROLIG fin utsikt og du får utsikt over hele Skien og Porsgrunn på en fin solskinnsdag

    3. Så den snappen din med iskaffe😍😍 den så sykt god ut! Har du oppskrift eller tips? En gang skulle jeg lage det og man kan vell si at den smakte r#va dårlig😂😂 ska forresten grille masse i sommer😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg