10 Ting jeg vil gjøre i august!

Vipps så var vi plutselig i august. Altså, denne sommeren kan føler jeg at bare ikke har vært noe sommer for å være ærlig. Mai var den kaldeste på 23 år, i juni hadde vi tropevarme i et par uker og etter det har det egentlig bare regnet og vært kaldt, med unntak av et par dager her og der.

Du vet det har vært en kald sommer når jeg bokstavelig talt har brukt boblejakke når jeg har skulle holde på i hagen i JULI. Altså, what are you giving me?

Men jeg håper og krysser fingrene på at det kommer litt fint vær i august. På langtidsvarselet er det i alle fall meldt fint vær, så det gjør meg glad. Jeg vil virkelig få mest mulig ut av den siste sommermåneden, og her er 10 ting jeg vil gjøre i løpet av august!

21 Day challenge – I går skrev jeg blogginnlegg om 21 day challenge (les HER), og den kickstartet jeg i dag. Den skal jeg holde på med til 23 august. Kort sagt går det ut på å stå opp før 07:00 hver dag, trene 30 min hver eneste dag 7 dager i uka, ikke spise godteri og sukkerbomber, og rydde hele huset hver dag. En challenge som gjør at jeg får livet mer på stell igjen rett og slett, etter en skikkelig feriemodus sommer!

 

Nyte siste rest av sommeren – Jeg vil virkelig nyte alle de siste sommerdagene før høsten kicker inn. Så jeg har planer om å dra ut på stranda, dra og oppleve og se ting og virkelig bare få følelsen av at det faktisk har vært sommer.

 

Kysten sørover – Nå har jeg bodd i Sandefjord siden 2016, og jeg har opplevd kun noen av byene nedover mot Kristiansand. Så denne måneden vil jeg dra på litt roadtrips og besøke byene. Arendal, Grimstad, Risør, Kragerø, Portør, Lillesand er bare noen av byene jeg vil oppleve før høsten kicker inn!

Samle frø – Siden vi nærmer oss høsten er det på tide å tenke på neste hagesesong. Så nå skal jeg snart ta meg en runde rundt i hagen og samle inn frø fra forskjellige blomster jeg vil ha neste år også.

 

Paddleboard – Siden det har vært så kaldt denne sommeren har ikke Per Fredrik og jeg vært ute med paddleboard en eneste dag. Så det vil jeg virkelig få prøvd å gjort i løpet av august måned. Det er jo så gøy og noe jeg elsker å gjøre!

 

Kristiansand – Jeg har skikkelig lyst til å dra en tur i dyreparken i Kristiansand, oppleve litt sørlandsidyll og bare kose meg, og ikke minst; besøk barndomsvenninna mi som har fått baby! Så denne måneden har jeg lyst til å dra dit!

Stiklinger – I vår lagde jeg 30-40 nye fuksia’er av stiklinger, og det er både lett og gøy, også er det en helt gratis måte å få massevis av nye blomster på. Så nå skal jeg prøve å ta stiklinger av roser, hortensia og løytnantshjerte. Har aldri gjort det før, så det kan bli spennende! Men det hadde jo vært gøy å faktisk lage egne roser! Har også hørt at de man lager selv som ikke er podet, blir av mye bedre kvalitet, så det er jo gøy!

 

Utekontor i drivhuset – Nå som drivhuset endelig er ferdig innredet og satt opp, har jeg lyst til å ha mer utekontor der. Det er jo så inspirerende å sitte der mens jeg jobber. Da kan jeg se ut mot alle blomstene og bare kose meg!

Spennende salater – Siden jeg skal spise mye sunnere fremover vil jeg teste ut noen nye salat oppskrifter. Lagde en i hodet mitt i går som jeg har skrevet på notater, som jeg gleder meg til å prøve ut. Faller noen av de i smak skal jeg selvfølgelig dele oppskrift med dere her på bloggen!

 

Kyst-stier – Jeg vil fortsette å gå masse turer langs kyststiene her i Sandefjord. Det er altfor lenge siden jeg har gått til Folehavna, og der er det jo så lekkert! Så dit må jeg dra asap!

 

 

Følg meg på sosiale medier:

Instagram@stinablogg
Instagram@stinablogghage
Snapchat@stinablogg

2 kommentarer
    1. Her er en salatoppskrift som bare er helt AMAZING:
      Hjertesalat, cherrytomater, agurk, paprika, mango, salatkylling, parmesan i skiver, ristete pinjekjerner. Valgfritt: fetaost, rødløk, avokado <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg