21 Day challenge – Null sukker, trening og stå opp tidlig!

I sommer har jeg virkelig vært i feriemodus, jeg har spist godteri basically hver eneste dag, trent altfor lite, og generelt har jeg bare vært i skikkelig avslapningsmodus. Vi gikk jo rett fra corona lockdown som startet 12 mars til feriemodus, så for min del har det vært altfor lenge av og på med chill hjemmemodus.

Jeg har jo hatt flinke perioder i løpet av denne tiden selvfølgelig, men nå i juli måned har jeg virkelig skeiet ut skikkelig. Men herregud, det er jo sånn det er med ferie!

Nå er det back to life, back to reality. Jeg har veldig lyst til å få hele livet på rett spor før summertide sadness kicker inn og høsten bare helloooo bitch I am back. Så derfor vil jeg kicke igang en 21 day challenge som jeg skal starte på i morgen.

Det er en challenge som skal gi med følelesen av at jeg er “oppe og nikker” igjen, og gjøre meg bedre forberedt for høsten. Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg får ofte en liten knekk i psyken når sommeren er over og den mørke høsten kommer. Da er det mye bedre å være klar for høsten og allerede være godt inn i gode vaner som gjør at man føler seg bedre.

 

Reglene for 21 day challenge er:
(gjelder da i 21 dager i strekk, inkludert helger)

Null godteri, brus med sukker, kaker, osv. Sukkerbomber generelt.

Trening 30 minutter hver eneste morgen (powerwalk, styrketrening, eller noe annet du selv ønsker)

Stå opp før 07:00 hver eneste morgen

Rydde huset (hjemmet) helt ryddig hver eneste morgen eller kveld

Etter disse 21 dagene kan man selv velge om man vil gjøre det om til en 50 dagers challenge, eller gjøre “reglene” litt mer chill og spise godteri og sove lengre i helgene. Grunnen til at det er såpass strengt de 21 første dagene, er for at man virkelig skal ha tydelige regler og ikke bare “skal trene litt mer og spise litt sunnere”. Det er altfor vage statements, spesielt etter en lat sommer med mye godis, hehe!

BTW: Veldig viktig å understreke. Dette er ikke en challenge jeg gjør fordi jeg skal slanke meg masse eller noe sånt noe. Dette er rett og slett fordi jeg vil få livet på rett bane igjen etter en veldig usunn sommer. Dersom man synes challengen er for streng, kan man heller ta inspirasjon fra den og sette egne regler, og lage sin egen variant. 

Jeg er i alle fall helt sikker på at psyken min har godt av kosistent trening og stå opp tidlig, og ikke minst har nok kroppen min godt av å ikke leve på sukkerbomber. Greit med litt godteri på lørdagskveldene til vanlig, men i sommer.. Altså. Da har det gått for langt, og det har ikke vært sunt, haha!

Så ja, bli gjerne med på challengen selv, så kan vi gjøre det sammen! Kommer til å dele oppdateringer med dere underveis om hvordan det går, så dere kan følge med!

Og om du blir med; gjør gjerne som meg og si det høyt: for da er du nødt til å holde det du sier og da kan du ikke backe ut, hehe! For å holde motivasjonen oppe kommer jeg til å krysse av for hver dag når jeg har gjort ting i challengen. Er alltid noe satisfying med å krysse av noe. Så jeg har laget et skjema dere kan printe ut og henge på veggen, som dere kan krysse av på for hver dag! Klikk HER for å laste ned skjema.

 

Hvem er med? 🙋🏻‍♀️🍑💪🏼

 

Følg meg på sosiale medier:

Instagram@stinablogg
Instagram@stinablogghage
Snapchat@stinablogg

16 kommentarer
    1. Dette hørtes jo gøy ut! Tror virkelig jeg også trenger dette så dette blir jeg med på! Det eneste jeg skal gjøre om er når jeg skal stå opp, ettersom jeg skal på ferie neste uke. Men etter den 18 august så blir det før klokka 7 uansett siden da blir det skole på meg😛

    2. Dette er helt off topic, men jeg må bare fortelle deg at jeg drømte om deg i natt! Haha. Du skulle flytte til en leilighet i Bergen, og var SÅ bestemt på det. Alle rundt deg prøvde å få deg til å bli i Sandefjord, og jeg ropte «men hva med hagen din da, Stina?!» og ble helt fortvila på dine vegne 😂 Tror jeg har blitt litt påvirket av alle hage-innleggene dine i sommer.

      Ha en fin dag 🌸

    3. Vet du, jeg er med!!! Får også en “knekk” når høsten kommer, så dette skal jeg prøve å se om det kan hjelpe!!! 💞

      Tusen takk for motivasjon, Stina!!😍🙌🙌

    4. Vil være med men eg tar ein regel om at viss du eter for eksempel kake ein dag så er det greit men da må du ha challengen ein dag lengre. Lager denne regelen på grunn av at neste helg veit eg at eg skal få servert kake på grunn av at vi skal feire bursdagen min som var i slutten av juli og føler det da blir feil å takke nei til ei kake som bestemora mi har laga. Enten det eller så startar eg challengen litt seinere. Synstest du dette høyrtes greit ut eller syns du det virker litt for slapt?

    5. Sounds very good! I want to take this challenge, but not yet. Our summerholiday just started this year (late!) so we’ll still be “livin’ la vida loca” (ice cream, candy…). But in September I will do this! Only with a little later mornings (my day rhythm is waaay later). 🙂 And I get the autumn blues too, very badly.. But August is still summer! 😀

    6. Jeg henger meg også på 👍😄 Får også litt reaksjon når sommeren er over og mørkere tider kommer! Så gøy, lykke til oss alle som blir med 😄🙏🏼

    7. Så gøy! Jeg blir med på dette, det trengs for å komme inn i rutinene igjen og for å hindre høstknekken😅 men, jeg mister fort motivasjonen.. er det en mulighet for deg å dele tips til sunne og varierte middager, evt mellom måltider osv treningsøkter og motiverende tips og triks?☺️

    8. Jeg blir med…. jeg prøver og trene mere og spise mindre sukker men jeg henger meg med her så kanskje jeg klarer og holde det😍 dette var en god motivasjon❤️ Smart🥳 håper jeg klarer og holde meg fra sukker og klarer og trene i 21 dager😆❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg