Kvalm over hvor mye penger jeg har kastet bort!

annonse – annonselenker; Nelly

Hellu! Nå føles det rart å skrive her inne igjen. Jeg har jo tatt en halvveis pause fra bloggen de siste dagene. Det har jo bare kommet ut noen blogginnlegg, men det har liksom ikke vært innlegg der jeg skravler med dere om hva jeg tenker på. Det har egentlig ikke vært meningen å ta en “pause”, men jeg bare kjente at jeg trengte det.


JAKKE HER
SKO HER
KJOLEHER
VESKE – GUCCI 
SOLBRILLER – GUCCI

De siste dagene har jeg vært fullt opptatt med å planlegge høsten og vinteren. Jeg har skrevet ned drøssevis av idéer på ting jeg vil gjøre og blogge om hele høsten, rundt Halloween og rundt juletider. Jeg elsker å gjøre mye ut av ting, og jeg kommer ikke til å gjøre noe unntak på det i tiden fremover. Jeg har også fått skrevet ned masse om bryllupsplanleggingen og hva jeg ønsker å dele der. Har sett et par bryllupsvideoer, og så lettrørt jeg har blitt gikk jeg nesten ut i ugly cry når jeg så Lily Ghalichi sin bryllupsvideo. Haha!

Nå som det plutselig på sånn en uke ble høst (hva skjer med det forresten??), trengte jeg rett og slett mye å se fremover mot, og derfor har jeg holdt ivrig på med å planlegge fremover.

JAKKE HER
SKO HER
KJOLEHER
VESKE – GUCCI 
SOLBRILLER – GUCCI

Jeg har også sett litt bakover, om man kan si det sånn. Jeg har nemlig sett igjen alle kontoene mine og gått igjennom alle utgiftene for 2018. Det tok en hel dag for å si det sånn, og jeg fikk helt sjokk når jeg så hvor mye penger jeg har brukt. Jeg ble faktisk fysisk uvel. Det er mye av det som absolutt er nødvendig.

Men å spise mat for så store summer jeg har gjort, og bruke så store summer på generelt bare alt mulig unødvendig, er faktisk ikke innafor. Har ikke lyst til å slenge ut noen summer, men jeg kan bare si det at nå skal ting forandres. Jeg jobber jo veldig hardt for å tjene pengene mine, og da er det så kjipt at så mye blir bare kastet bort. Det er jo så mye bedre å spare mye som jeg heller kan bruke til å investere i andre ting som kan gi inntekter i årene fremover. 

En ting er sikkert; jeg har lært leksen min på den harde måten nå. Fremover kommer jeg til å bli mye mer obs på hvor mye penger jeg bruker. For det siste året har jeg kastet bort altfor mye penger, og det er virkelig ikke greit. 

12 kommentarer
    1. Du har nevnt det flere at du skal bremse ned på pengebruken… du er ikke noe godt eksempel for spareinnleggene du lager akkurat…

    2. Du må stikke innom nordre Bergan gård på råstadveien 241 i Sandefjord for Halloween. Norges nest største gård for gresskar og med gårdsbutikk 🙂 søk opp på IG nordrebergangard. Perfekt sted å besøke for bloggen

    3. Jeg gikk gjennom kontoen min for i fjor med mamma og hadde brukt sykt mye penger på ting i appstore og mat generelt.. Så nå har jeg virkelig skjerpet meg på det og bruker ikke penger whatsoever på spill osv i appstore.. Var ett spill som man måtte bruke penger på for å komme videre, det måtte jeg rett og slett slette fra mobilen.. Litt synd for det spillet likte jeg.. Men er uansett mer obs på ting og prøver å kjøpe hvitemøbler brukt.. Og jeg har egen konto for “lommepenger”, mat, regninger og sparing.. Veldig kjekt.

    4. De skoene er så kule til kjole😍 Vil ha sånne selv, men de passer ikke til beina mine😂 Er altfor lav…. haha

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg