10 Ting jeg vil gjøre i sommer

Reklame | Nelly

I sommer har jeg lyst til å holde meg i Norge og nyte den norske sommeren. Det kan hende jeg tar noen svippturer ned til København / London / Paris et par dager her og der om vi føler for det. Men ellers enn det vil jeg ha norsk sommer, og heller legge de større turene til vinteren da Norge er så kaldt at jeg ikke orker å gå ut engang. Haha!

KJOLE – HER 

For å få mest ut av den norske sommeren har jeg laget en liten bucket list over tingene jeg skal denne sommeren. Den lyder slik: 
(ps: fortell meg gjerne dine sommerplaner i kommentarfeltet!)

Utforske Vestfold – Jeg har jo bare bodd her i Vestfold i to år, og nå er det på høy tid at jeg får utforsket dette fylket mer. Derfor har jeg lyst til å besøke mange av stedene. Jeg tok en roadtrip med Chloe i fjor, og vi så veldig mye fine steder. I år vil jeg utforske enda mer! Om dere vet om noen steder jeg bør sjekke ut er det bare å legge igjen en kommentar i kommentarfeltet! 

Kristiansand dyrepark – Vi elsker å se på dyr og det er jo så koselig! Jeg har ikke vært i parken siden jeg var liten, så jeg har veldig lyst til å dra tilbake. I samme slengen hadde det vært skikkelig koselig å besøkt Kristiansand og sett den vakre byen. 

Bestige et fjell – I sommer vil jeg utfordre meg selv litt og en av tingene er å bestige et fjell. Det blir ikke enkelt, men jeg har så lyst! 

Grille – En av tingene jeg elsker med sommeren er å grille ute. Enten om det er på verandaen eller om man tar med seg en engangsgrill på stranda og griller i solnedgangen med venner / kjæreste. 

Bilder – Altså, om sommeren så er det så gøy å være blogger. Bildene man tar blir typ 100x bedre om sommeren enn om vinteren. Solen og at det er så grønt og frodig gjør det så fint på bilder. Så i år skal jeg knipse bilder til den store gullmedaljen!

Weekenturer – Som jeg nevnte i starten av innlegget tipper jeg at det blir noen weekendturer her og der rundt i Europa. Jeg har veldig lyst til å reise til enda flere byer i Europa som vi ikke har vært i sammen enda. Det er så koselig å oppdage nye steder med Per Fredrik. 

Oppleve Norge – Til å være norsk har jeg sett flaut lite av Norge. Jeg har vært i mange av de store byene, men jeg har ikke sett så mye av de vakre stedene Norge er kjent for. Så det har jeg så lyst til! Per Fredrik og jeg kommer til å ta oss en roadtrip hvor vi virkelig utforsker dette vakre landet!

KJOLE – HER

Bade – I år har jeg skikkelig lyst til å dra masse på stranda og bade. Jeg må bare finne noen litt mer private strender, for det er ikke akkurat særlig gøy å tusle rundt i bikini på steder med masse folk hvis de skal ta selfies. Haha!

Fester – I fjor hadde vi flere sommerfester, og det var så koselig! I år blir det enda flere sommerfester, og gjett om jeg gleder meg! 

Is – Jeg er altfor glad i softis, og jeg skal spise det så szkt mye i år. På brygga i Sandefjord er det en koselig liten iskiosk som jeg bare må besøke masse i år. Det er så koselig å spise is og gå bortover brygga. 

 

☀️ Hva er dine planer for sommeren? ☀️

———–

 👻SNAPCHAT – STINABLOGG 👻

26 kommentarer
    1. Jeg skal på togtur i Europa. Drar til Sverige, Italia, Luxembourg, Frankrike, Spania, Polen, Nederland og Tyskland. På onsdag skal jeg til Danmark og feire nasjonaldagen der, siden ingen i familien går i tog lenger. Skal masse på tusenfryd og på stranden også

    2. E skal to veke tel Spania og eg reise tel København i morgon!
      Vil anbefalt deg Vestlandet, om sommaren e da veldig lite regn og fjordane skine opp av solen, gjerne søk på stader som Sogndal, Rosendal, Odda og rundt i Hardangerfjorden på Google 🙂

    3. Hei Stina du er så flink blogger jeg forstår ikke hvordan du får det til jeg elsker bloggen din og youtube.
      stå på vidre.

    4. I sommer så skal jeg og familien min ta oss en uke i Kroatia hvor vi har leid et utrolig fint og morderne hus! Det blir så spennende å oppleve et helt nytt sted i et land jeg aldri har vært i før<3 Utenom det så skal vi være en del hjemme i Bergen og ta oss noen turer inn på hytten<333 jeg vil anbefale deg en app som heter BEEN, hvor du kan se hvor mange prosent av verden du har vert i osv... du kommer til å skjønne det om du har lyst å prøve appen! For min del gir den meg litt motivasjon til å dra til flere land.

    5. Hei jeg bor i Kristiansand å lurte på om du kunne hatt ett lite meet up her i Kristiansand. PS) du er skikkelig fin og god i å blogge😍😘😂

    6. Fjell bestigning så kan du dra ned til Telemark og gå på Gaustatoppen.
      Når det kommer til å utforske Vestfold vil jeg anbefale og kjøpe noen konvolutter fra turorientering og ta dere noen kvelds/dagsturer og være litt i skogene Vestfold har og by på. I år har også Tønsberg orientering lagt ut poster på Skrim (de legges ut fra 1 juli – 1 september)
      Konvolutten i Tønsberg koster 250,- litt usikker på den i Sandefjord.
      God tur i sommer!

    7. Tips om fine steder og besøke i vestfold: Ringshaugstranda -Tønsberg, Folehavna – Sandefjord, tangen – Sandefjord, Verdens ende -tjøme, Nevlunghavn,Larvik 🙂

    8. Du soer at du har lyst til å bestige ett fjell. Jeg anbefaler virkelig å gå på Galdhøpiggen!! Der kan du velge å gå i følge(med tau noe av turen) med alle andre som er der den dagen eller velge å gå i en gruppe på minst 8 personer(hvis jeg husker rett). Å gå i eget følge er litt dyrere men da er det fint å dra en stor vennegjen/familie. Når man skal bestige Galdhøpiggen sover man ofte på en fjellhytte. På juvashytta kan man også besøke noen ishuler, de er kjempefine!

    9. Hei har et forslag du kan reise til Mo i Rana det i Norge og der e det masse natur og veldig fint det e og en litten by
      Ps du har veldig koselig blogg og du er kjempe flink ☺️😘❤️

    10. Vi bor ikke så langt unna dyreparken og det hadde vært en drøm å møte deg!!❤️Elsker bloggen din❤️

    11. Heii!!
      Når du skal i dyreparken, kan du være så snill å si ifra litt før slik at jeg kan være der samme dagen? Du er en av mine største forbilder, og jeg har så enormt lyst til å møte deg!! Jeg og familien min eier virkelig et av de vakreste perlene på sørlandet, hvis dere vil se Kristiansand på sitt beste!❤️
      Elsker deg og bloggen din!!

    12. Om du virkelig skal utforske vakre Norge, så anbefaler jeg på det sterkeste å dra til Geiranger, Atlanterhavsveien og Trollstigen her i Møre og Romsdal. Vakrere plasser finner du faktisk ikke! Valldal er heller ikke så langt fra Geiranger, og der har vi Norges mest fantastiske jordbær – både på smak og utseende.

    13. steder du må besøke i vestfold:
      – verdens ende på tjøme
      -stavern
      -ula
      -kjerringvik
      -helgeroa
      -mølen
      alle er steder du kan grille og bade, dette er noen av de finese naturperlene i vestfold

    14. Kanskje du kan bestige Galdhøpiggen? Det er ikke så hardt som det ser ut som. Jeg var der i fjor og det var en helt amazing utsikt når du er på toppen😍 Det er en tur du virkelig burde oppleve😊

    15. Dra til Hvaler!
      Det er er utrolig vakkert sommerparadis!
      Hvis du har tenkt deg til Hvaler så anbefaler jeg å dra til skjærhalden, der har de noen små butikker (ikke som shoppingsentre assa) noen fine resturanger ut mot havet!
      Og noen flotte strender (man kan gå ut i havet på brygge eller fra strand)

    16. Du burde dra til Trondheim! Der kan du besøke mange fine steder som Nidarosdomen, fine brygger, masse steder og shoppe på og mange fine museumer!

    17. Jeg anbefaler og dra til Hvasser en liten øy utenfor Tjøme😍 der er det utrolig fine strender❤️❤️☀️

    18. Anbefaler deg å utforske litt av indre vestfold og, ikke bare kyststedene. Eidsfoss en er naturpærle nord i vestfold, med innsjøen Eikern (som er drikkevannskilden til mesteparten av vestfold). Tettstedet har mye preg av gamledager, der de har gitt liv til gamle bygninger fra 1800-tallet da eidsfoss hadde et jernverk. Er nydelig natur der, og du kan bestige Skibergfjell derfra (som er vestfolds høyeste fjell). Ellers er det museumer, kunstgallerier, eidsfoss hovedgård (der sjefen for jernverket bodde), som er en stor herregård med fiiin botanisk hage. Dra dit på en solskinnsdag, spis en god middag på kroa og softis på brygga, det er verdt det! (Når jeg tenker meg om er jo du fra hokksund, så mulig du har vært der før)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg