Dette gikk rett til helvete!

I dag var det iskaldt ute, så kaldt at det ikke hjalp for fem flate øre med en varmepumpe. Vi måtte bruke ovnen. Den bruker vi veldig sjeldent, og vi har ikke brukt den siden i fjor.

Så jeg spurte Per Fredrik pent om han kunne hente glassplaten vi må ha under ovnen og fyre opp for meg. Jeg er seriøst helt blank når det kommer til sånt, og hadde ikke klart å fyre opp en vedkubbe om det så gjaldt om livet mitt. 

Per Fredrik tok turen opp på loftet og hentet glassplaten som skal stå under ovnen, og prøvde å sette den på plass. Det første vi tenkte var; dette kan vel ikke være riktig glassplate??

Denne passet ikke uansett hvordan vi rikket på den. Jeg begynte å google etter hvordan man skulle sette den inn, for det måtte jo være et eller annet triks?

Plutselig hører jeg et svært smell bak meg! Per Fredrik hadde tatt i litt vel hardt og dyttet glassplaten rett under ovnen. Vel, den knuste totalt! Det var glassbiter over hele stua, og i flere minutter kunne vi høre glasset knuse enda mer!

Vi kunne ikke annet enn å le av situasjonen. Dette er så typisk! Hver gang jeg spør Per Fredrik om å gjøre noe her i hjemmet, er han egentlig skikkelig flink, men han har totalt uflaks så det går rett vest.

Vi kan jo bare mimre tilbake til i sommer da Per Fredrik skulle lage grinder til verandaen så Chloe ikke kunne stikke ut. Han holdt på en hel dag med å måle, sage, spikre og male de grindene og når vi endelig skulle se på de. Ja hva skjedde da? Chloe løp rett ut mellom de. Haha! Er det mulig liksom? De fleste av dere så jo på video hvor tragi-komisk det hele var! 

Så jada, da får vi prøve å få tak i en ny glassplate. Om noen av dere har lik ovn, og ser at vi har feil glassplate er det bare å rope ut i kommentarfeltet. Vi betalte jo 30’000,- kr for den ovnen, så om vi har fått feil glassplate er det kjekt å vite det. Haha! 

 

18 kommentarer
    1. Har utrolig lyst å komme på besøk til dere, for jeg bor noen min unna:)), men så tenker jeg privat liv er privatliv.. men har veldig lyst, men igjen du er ganske stor blogger også plutselig kommer en fan på døra hehe 14 år btw❤❤

    2. Jeg må nesten beklage over å si dette, men å lese dette her gjorde virkelig dagen min;). Så typisk at noe alltid skal gå galt. Haha, men da har man noe som er litt morsomt men trist å se tilbake på<3

    3. Hahaha, jeg elsker bloggen din<3 Den er så koseli og det er alltid intresangt å lese om det du skriver, elsker dei!

    4. Det er meningen at glassplaten skal monteres FØR ovnen…. dere skal derfor ikke ta vekk glassplaten når ovnen ikke er i bruk..

    5. Den skal legges på gulvet og skyves under, har glassplate vi også med en annen ovn. Vi fjerner den derimot ikke om sommeren, løfter den bare opp når vi skal støvsuge/vaske 🙂

    6. Jeg tror du skal løfte opp peisen forran, sånn at glassplate skal ligge under. Også om sommeren må dere løfte opp peisen for å dra den ut…? Jeg syns d var litt merkelig om den bare kan leges forran..🤔 men d går jo kanskje, jeg vet ikke haha, men tror egt man skal løfte peisen;)

    7. Hei jeg tror du har feil glassplate det samme skjedde med bestefar og bestemor de fikk byttet da så det er sikkert ikke så veldig stort problem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg