Jeg åpner kommentarfeltet!

Vet dere hva jeg har innsett? Jeg savner å snakke med dere her på bloggen. Nå er det 1,5 måned siden jeg stengte kommentarfeltet, og på den tiden har jeg klart å skyve vekk de stygge kommentarene og ikke tenke på de lengre.

På den tiden har jeg også mistet ekstremt mye motivasjon for å blogge. Jeg føler jeg egentlig bare snakker til meg selv her på bloggen, og det er en rar og dårlig følelse. Jeg ser jo at det er tusenvis av mennesker innom hver eneste dag. Men det er vanskelig å faktisk forstå at de tallene er mennesker. 

Jeg savner skikkelig den daglige kommunikasjonen jeg hadde med dere, og jeg savner å kunne spørre dere om hva dere syns om ting. Jeg savner å kunne høre deres meninger om temaer jeg skriver om. Jeg savner å kunne vite om det er noe dere faktisk lurer på om noe jeg har skrevet.

Når jeg skriver innlegg nå aner jeg faktisk ikke om dere har noen meninger eller spørsmål om det, og det er en tricky ting.

Jeg syns det er kjipt at vi ikke har hatt kommunikasjon på så lenge, og det har jo gjort til at jeg uten å mene det har lagt bloggen litt halvveis fra meg. Jeg har blogget like mye som før, men jeg føler bloggingen min for dere ikke har vært særlig bra. Bloggmotivasjonen min har virkelig vært lavt nede, og jeg må ærlig si at jeg har gitt litt blaffen. Noe som virkelig er kjipt og ikke ok.

Det er jo fortsatt tusenvis av dere som kommer innom bloggen min hver eneste dag, og som leser det jeg skriver. Men jeg klarer bare ikke å skjønne at det faktisk er mennesker som ønsker å lese bloggen min. Det blir på en rar måte bare tall på en skjerm.

Så derfor har jeg bestemt meg for å åpne kommentarfeltet igjen. Jeg savner dere altfor mye til å ha det stengt. Så da får jeg heller bare ta imot drittkommentarene, og slette de på rullende bånd, og heller være overlykkelig over alle de koselige kommentarene jeg får fra dere som følger meg fordi dere liker bloggen min.

En ting er i alle fall sikkert; jeg har savnet kommunikasjonen med dere veldig mye!

 

114 kommentarer

Siste innlegg