Slik pakker jeg inn julegavene i år!

Nå er jeg virkelig godt igang med julegavene. Jeg har kjøpt inn gaver til nesten alle sammen, og i dag rakk jeg endelig å pakke de inn. I år ville jeg gjøre noe helt nytt; nemlig å pakke de inn selv.

Det har jeg ikke gjort siden jeg var 10 år gammel og gjemte meg inne på pappas kontor med julegaver jeg hadde funnet rundt i huset, og som jeg pakket inn med en halv teiprull per pakke. 

Helt siden da har jeg alltid bedt de i kassen om å pakke inn pakkene for meg. Panikken har alltid slått meg når de ikke kunne pakke inn, og jeg måtte løpe igjennom halve kjøpesenteret for å finne en pakkestasjon for å pakke inn selv. Jeg har jo ikke akkurat vært noen verdensmester til å pakke inn, så det har blitt som da jeg var 10 år gammel; en halv teiprull per pakke. 

Nå derimot har jeg kjøpt inn masse fint pakkepapir, silkebånd, kongler, granbar, merkelapper og candy canes, og skal for første gang noensinne, faktisk gjøre meg flid med gavene. Jeg har jo alltid hatt lyst til å bli skikkelig flink til å pakke inn pakker, så hvorfor ikke bare hoppe rett i det?

Vel.. Den første pakken var en enkel firkant. Eller. Det ble ikke akkurat enkelt. Jeg måtte bruke to ruller med papir bare for å få det riktig, og etter 40 minutter klarte jeg det! Ikke dårlig eller hva? Ganske dårlig egentlig. I know. Etterhvert ble det mye lettere og jeg fikk ganske teken på det. Så nå er alle pakkene godt pakket inn med alle mulige fine duppeditter for å pynte de ekstra mye!

Det er jo så mye mer koselig å gi bort en gave som faktisk er skikkelig fin, enn bare en i en gavepose fra H&M. Selv om den siste er lettest og forståelig at folk velger i julekaoset! Hehe! Kjøpte forresten alle tingene på Nille, om noen skulle lure!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg