Gruet meg til dette i 5 år!

I dag har jeg gjort noe jeg har gruet meg til de siste 5 årene.. Det har vært mye smerte rundt dette, og nå måtte jeg til slutt bare gjøre det. For en liten uke siden dro jeg til tannlegen for første gang på 5 år.

Jeg sjekket alle tennene mine, og det er mye som må fikses. Tidligere tannleger har lagt utrolig dårlige fyllinger som enten er i ferd med å falle ut eller allerede har falt ut.

Jeg har jo snakket en del med dere om dette, men jeg var ekstremt mye hos tannlegen før. Jeg hadde på et tidspunkt 9 hull samtidig i tennene. All denne boringen og turer til tannleger som ikke var særlig dyktige gjorde at jeg til slutt fikk helt skrekken for å dra til tannleger. Derfor har jeg de siste 5 årene gått med mye vondt i tennene mine, men jeg har ikke turt å gjøre noe med det.

Per Fredrik har lenge anbefalt med å dra til hans tannlege, og til slutt har jeg endelig turt å dra dit. I dag hadde vi første rundt med å fikse fortennene mine. Det er jo en gammel fylling som har falt ut bakfra og lagd en stor svart flekk på tanna veldig lenge. Dette er noe som har syntes godt hvis man så på tennene mine nærme, og det er noe jeg har hatet skikkelig. På mange bilder har jeg redigert det vekk, fordi jeg syntes at det var så stygt. Så det er virkelig noe som har plaget meg.

I dag skulle vi fikse det, og jeg var ekstremt nervøs. Kom det til å gjøre vondt? Kom det til å faktisk bli fint igjen?

Per Fredrik var med for moralsk støtte, og han var så god som holdt meg i hånden igjennom hele timen. Tannlegen var veldig nøye og forsiktig når han jobbet, og det var nesten ikke vondt i det hele tatt. Jeg ble helt sjokkert over hvor flink han faktisk var! Når han endelig var ferdig fikk jeg se meg selv i speilet, og jeg var helt på gråten. Tannen min var endelig fin igjen! Etter åresvis med stygge fortenner som har plaget meg, var endelig fortennene mine fine igjen! Det er virkelig en helt fantastisk følelse! 

Fremover skal vi gjøre en del mer nødvendige ting med tennene mine for å fikse de, og til slutt skal vi gjøre en del kosmetisk. Jeg har tatt en del før- bilder og jeg gleder meg til vi er helt ferdige og jeg kan vise dere før- og etterbilder! Det skal bli så deilig å endelig kunne ha tenner som ikke gjør vondt, og som faktisk er fine!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg