Gutter vs jenter i dusjen

Noen ganger skulle jeg ønske at jeg var gutt. Spesielt når det kommer til dusj-rutinen. Gutter har det veldig enkelt og kjapt der. De kan bare hoppe inn i dusjen, bruke en såpe for både kropp og hår, kanskje dra over med en barberhøvel der nede også er de ferdige.

Vi jenter derimot. Vi har litt av en jobb å gjøre når vi skal dusje. Før vi går inn i dusjen må vi børste godt igjennom håret, så det er helt uten floker før vi går inn. Deretter er det å gå rett inn “på jobb”, for det er faktisk nesten det som det er når vi jenter skal dusje. Først må sjampoen i håret, også skylles godt ut, noe som ikke er bare-bare om man har langt og tykt hår. Det tar tid å få ut all såpen.

Deretter er det rett på hårkuren som må fordeles i lengdene på håret, og som man må børste godt inn for at den skal komme seg frem til hvert eneste hårstrå. Mens hårkuren er i håret er det bare å dra frem barberhøvelen. For her er det mye som må gjøres. Selv om samfunnet forventer at vi kvinner skal være hårløse fra hodet og ned, er det dessverre ikke sånn vi er naturlige.

Vi må barbere legger, lår, der nede, under armer og noen ganger på armer (kommer ann på hvor mørkt hår man har). Dette tar som regel lang tid, og om vi skulle finne på å være litt for raske kutter vi oss opp så dusjen ser ut som et blodbad.

Når vi endelig har fjernet alt av hår, er det bare å skylle ut hårkuren som tar overraskende lang tid, før vi må vri opp håret ut av en annen verden for å kunne ta i balsamen. For balsamen skal nemlig i håndkletørt hår, og helt ærlig så er det ingen som tar med seg et håndkle inn i dusjen for å kunne tørke håret. Så da står vi der og presser vann ut av håret for harde livet før vi til slutt slenger i balsamen og børster igjennom håret veeeldig forsiktig sånn at balsamen skal nå hvert eneste hårstrå.

Vi jenter er jo også litt for glade i å gå med høye hæler, og det gjør jo at vi ofte får litt hard hud på føttene, og sånt kan jo ikke kvinner ha, eller hva? Så da må vi kjøre over med fotfilen og file for harde livet, til all hard hud er helt borte.

Når vi er inne på filing, så må jo ikke glemme at vi må skrubbe hele kroppen minst 1-2 ganger i uken. Så da er det bare å dra frem krukken med den rådyre skrubben som nesten ikke skrubber vekk en eneste dritt, før vi til slutt har fjernet alt av død hud som fantes på kroppen.

Så er det bare å såpe seg inn, om du ikke allerede har gjort det 15 ganger når du barberte deg overalt. Til slutt er det bare å sette varmestrålene til iskaldt, for nå skal balsamen ut av håret, og om man vil ha glansfullt hår må man skylle håret med iskaldt vann.

Om det kalde vannet treffer deg på ryggen når du skyller det av har du mest lyst til å skrike, fordi det er tross alt iskaldt. Men det har allerede skjedd hver gang du vasket håret, så du er så vandt med det at du tenker bare; auuuch. Så er det ut av dusjen og rense ansiktet, på med ansiktskrem og body lotion, parfyme, oljer til håret og gjerne også litt skum og litt deodorant. 

 

Er det rart vi jenter bruker lang tid på badet? Gutter; om dere leser dette, har litt mer tålmodighet neste gang kjæresten din tar seg en dusj, for hun har faktisk en stor jobb forran seg der inne.

 

33 kommentarer
    1. Er ikke alle jenter som er sånn da men? Jeg bruker maks 10 mim i dusjen, og har ikke behov for å børste håret eller barbere hele kroppen hver bidige dag. Kjæresten min bruker lenger tid i dusjen enn meg. Tenkte det kanskje ikke var så lurt å dra alle over en kam.

    2. Helt enig! Kjæresten min sier alltid at jeg må skynte meg, men heg prøver å fortelle han at det tar ganske lang tid.
      Elsker bloggen din❤️

    3. Nå er det sånn at dette er et valg da… Om du, for å føle deg fjong, føler at du må gjøre alt dette – for all del, gjør det – men ikke få det til å virke som det er en jobb du MÅ gjøre. Det blir for teit. Sorry meg.

    4. Ikke alle jenter bruker lang tid og ikke alle gutter bruker kort tid? Synes måten du skrev dette innlegget på ble litt feil. Setter på en måte kjønnsroller. Jeg er sikker på at du ikke mente det slik men tenk over dette neste gang. 🙂

    5. Jeg er jente, og jeg ble sliten bare av å lese alt det! Haha, man er nok litt forskjellige. Noen gjør mer enn andre 🙂

    6. Føler meg nesten litt heldig som ikke har energi til å gjøre det her nå mens jeg er høygravid, må kjapt ut og kjapt inn før jeg blir dårlig. 😛 Men igjen, så gleder jeg meg til jeg er ferdig så jeg kan starte på igjen med alt for nå føler jeg meg sjeldent fresh og fin altså. 😛

    7. Haha morsomt! Gjør kanske ikke akkurat alle punktene som du gjør, men sykt enig med barberingen, tar jo 100 år og i tillegg vokser det jo alt for fort ut igjen! Skulle gjerne ønske de var silke glatte i vertfall en uke før du merket antydning til subber

    8. jeg er jente men dusj rutinen min ligner mer på hvordan du beskriver gutters rutine. man mp nemmelig ikke ha langt hår eller barbere hele kroppen selv om man er jente. jeg har kort hår, så det er enkelt å vaske og jeg barberer meg ingen steder. da tar det maks 15 min i dusjen. dette innlegget ble litt for stereotypisk syns jeg, men det er bare min mening

    9. Haha, kjenner meg litt igjen, det korteste jeg har brukt på en onkelig måte med å vaske alt er 30 min😂 Å da var jeg stolt av meg selv😂😂😂 jeg pleier sån ca å bruke 1 time i dusjen😂😂😂

    10. Ehh snakk for deg selv! Hvem skrubber huden så ofte? Det kan slite veldig på huden! Moren min er hudspessialist og hudlege!!

    11. Høres ut som du bruker lang tid, jeg har like langt hår
      Som deg om ikke lengre og jeg bruker 15 min i dusjen

    12. Wow, hadde aldri orket alt det der selv om jeg er jente! For meg holder det i massevis med sjampoo og såpe, blir fresh uten hårkur og balsam. Husker på barne- og ungdomsskolen at venninnene mine knapt trodde meg når jeg fortalte at jeg ikke brukte det heheh, siden de syntes håret mitt var så fint 🙂 Og shaver alltid utenfor dusjen med sånn ladyshaver

    13. Du er vel klar over at det er veldig mange gutter som kan bruke mye lengere tid av årsaker som ikke trengs å nevne her akkurat nå, pluss at det er faktisk ikke en tvang å barbere/fikse seg selv om man har et annen kjønn, tenk litt på det neste gang du skriver noe lingnene

    14. Haha typen min bruker mye lenger tid i dusjen enn meg. Pleier å barbere og skrubbe mens jeg har i balsamen, da går det på 10 minutter. Typen bruker minst 20, somler som en gal selv om han bruker en såpe for alt

    15. Syns kommentar feltet er litt morsommere enn innlegget 😂 Hvorfor blir dere så sinte? Hun går på ingen måte på noe person angrep.. noen dager må man ha en “spa” dag og stelle seg godt, og alle jenter er ulike. Take a chill pill People!
      Sykt morsomt innlegg Stina and so true 😂👌🏼

    16. Akkurat samme dusjrutine som du beskriver, det tar tid. Men samboeren min er veldig glad for at jeg er nøye med meg selv ☺️ Det kan være hardt å være jente noen ganger 😂

    17. Hahaha ler meg skakk ihjæl ass😂 Tru nok je e gutt… Hoppe inn i dusjen, gjør meg bløt, på med shampoo, av med shampoo, på med balsam (itte på hånkletørt hår, men sånn halvveis pressa ut), barbere plassan mine, ut med balsam, ferdig! Haha og det verste e at håret mitt itte bli fett så fort! Vasker håret på søndag mellom 18-20 og holder fram til torsdag 18-20 før je vaske det på søndag att! Funker helt genialt, noen ganger kan je gå ei hel uke😅

    18. Alltid noen som tar seg så nær innlegg som dette. Plis ikke bry deg om dem, dette var morsomt! Jeg gjør ikke absolutt alt som er nevnt her, men mye av det. Å dusje er en jobb, blir slitne i armene jeg! Og hårene på leggene har vokst ut før jeg har gått ut av dusjen hahahah

    19. Jeg vil si meg uenig i at man må barbere armene om man har mørke hår. Unge jenter har nok å være usikker på når det gjelder selvbildet. Så vennligst tenk litt over hvordan du uttaler deg. Ikke gi dem enda ett kompleks.

    20. Helt enig Stina!❤😂 Når jeg dusjer så pleier jeg og å bruke super lang tid, men ikke bare for jeg gjør alt d men jeg gruer meg alltid til d kalde vannet så jeg står å nyter d varme😂

    21. Skulle virkelig ønske jeg hadde tid og ork til å gjøre alt det der i dusjen 😛 Jeg synes det tar lang nok tid med shampoo, balsam, barbering og såpe.. Haha. Det tar lang tid å se fabolous ut, det er virkelig sant 😉

    22. Håper du vet at det er helt unødvendig å bruke balsam de gangene man har i hårkur, håper for Guds skyld du ikke gjør det:-)

    23. Eg har kjempe tjukt hår, men eg gidde kje å gjør så møye dill dall me håret, eg bruke egt sånn 8min i dusjen, men eg lige å dusja så eg kan dusja i 25/30 min XD hver dag. (Eg dusje kje håret hver dag altså)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg