Derfor bør du alltid re opp sengen

Visste du at ved å gjøre en liten ting som å re opp senga om morgenen, kan ha et stort utslag på hvordan resten av dagen din blir?

Når du starter dagen med å re opp senga har du allerede kommet inn i takten om å gjøre en oppgave. Når man gjør en slik oppgave som å re opp senga får man en god følelse om at man har ting på stell, og at man ikke er en lat slask.

Når du har kommet deg inn i det tankemønsteret blir det plutselig mye lettere å gjøre andre oppgaver. Du blir mye mer klar for dagen og dens oppgaver. Plutselig blir har du lagt for vane at du rydder over hele huset før du drar hjemmefra, eller så lager du en annen vane om at du skal spise en sunn og god frokost.

Det er så viktig å ikke glemme bort de små tingene, fordi hvis du skal kunne  klare deg vanskelige oppgavene i livet, som å ta en eksamen, ta billappen eller klatre oppover i karrierestigen er det så viktig at du klarer de små oppgavene også; som å re opp sengen om morgenen. 

Selv starter jeg alltid morgenen min med å re opp sengen og lufte på soverommet det sekundet jeg står opp. Deretter rydder jeg over det jeg ikke rakk å rydde kvelden i forveien, også tar jeg ut og inn av oppvaskmaskinen før jeg til slutt hopper i dusjen. Dette gjør at jeg får en veldig god start på dagen, og jeg får en god følelse, både av at jeg faktisk har fått unnagjort en hel del før jeg i det hele tatt har spist frokost.

Det er også veldig deilig å ha det ryddig rundt meg, så jeg slipper å sitte igjennom hele arbeidsdagen å se på alt rotet rundt meg, og når kvelden kommer kan jeg legge meg rett inn på et friskt og deilig soverom, der sengen er redd opp.

 

 

Inspirasjon til innlegg er hentet fra Admiral McRaven

22 kommentarer
    1. Flott innlegg! Jeg vil bare legge til at du som jobber hjemmefra, og er din egen sjef, har bedre tid på morgenen enn oss som går på skole og har en “vanlig” jobb, og at vi dermed ikke rekker like mye på morgenen som det du gjør:) Ellers vil jeg bare si at jeg digger bloggen din! Og du virker som en utrolig søt person! Klem

    2. Du e så skadet, og du i steden for og klage på Vordan noen skriver prøv og ta til deg det folk skriver i stedet ditt hjevla misfoster, og nei jeg bryr meg ikke om du ikke svarer bare du har lest deg så går det helt fint 👍

    3. Marte: Det er helt sant! Men å re opp senda tar kun 1 minutt, så det rekker alle. Men absolutt ikke alle som rekker å rydde halve huset før de skal på jobb /skole. hehe! 🙂

    4. Her er du nødt til å roe deg ned et par hakk Rikke! Alle har ulike meninger om ting, men det er ingen grunn for å komme med usaklige kommentarer og personangrep! Ser ikke resten av tråden så aner ikke hva du er så sint for, men man skal alltid oppføre seg uansett hva som har skjedd i forveien!

    5. Har du klippet i genseren din? Den var kjempe fin. Bare lurte om du hadde kjøpt den sånn eller..? Håper på svar. 🙂

    6. Er faktisk ikke bra å re opp en “varm seng” for da trives sengemidd ekstra godt og formerer seg. Sengen skal aldri res opp med en gang, men luftes og avkjøles før oppredning 😊

    7. Rer aldri opp sengen med det samme jeg står opp, da trives sengemidden mye bedre i sengklærne. Men tar opp rullgardina å åpner vindu osv da 🙂 rer heller opp sengen utover dagen

    8. Som kommentert over her☝så trives midden ekstra godt i varm seng💩 Så en bør faktisk ikke re opp senga, hvis man ikke vil ha overflod av midd der.

    9. Ville bare sifra at du bør re opp sånn at dyna ligger i fotenden. Altså sånn at madrassen får luftet seg. Bakteriene elsker oppredd seng, og koser seg under dyna med nattesvetten når det er oppredd 🙂

    10. Må si meg enig i det her altså. Er jo egentlig litt merkelig at en så liten ting som å re opp sengen kan endre dagen så mye. For de dagene jeg rer opp sengen med engang jeg står opp blir plutselig alt annet den dagen enklere! 😛

    11. I’m not a very good housekeeper due to medical issues but your blog gave me energy to house clean today as well as listening to my favorite male singer, PelleK. Love you.💟💟💟

    12. Jeg rer opp sengen min hver morgnig og det funker så bra😍Og det er litt hvordan en oppgave kan gjøre at morgnigen så mye bedre😍 Jeg elsker bloggen din❤️❤️❤️❤️❤️❤️☺️

    13. jeg rer aldri opp sengen pga midd, som de fleste andre sier over her. men det er jo helt sant som du sier! man blir mer pliktoppfyllende utover dagen 🙂

    14. Det er så sant, det der 🙂 Jeg ser at enkelte kommenterer faren for midd, men det er ikke verre enn å ruske til dynene før du rer opp sengen og før du legger deg om kvelden 🙂

    15. Heeii!! Digger bloggen din❤ Utrolig fin å lese! Jeg ville baree spørre om hvor øredobbene dine er fra?

    16. Der har du helt rett Stina! Når jeg rer opp sengen er det nesten umulig å rote senere når jeg kommer hjem fra skolen. Da er allerede det ryddig, så da kan jeg liksom ikke bare ødlegge det med å slenge klær ned på gulvet. ❤️ Sånne hverdagstips er du veldig god på Stina:). Så kom gjerne med flere;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg