Jeg syns det er frekt og respektløst!

// inneholder reklame

Noe jeg ofte legger merke til i sosiale settinger er hvor mye tid folk bruker på å sitte med øynene ned i skjermen på telefonen sin. Uansett om man er på fest, på kafé eller hva som helst, så føler jeg at det er så mange som konstant sitter og scroller igjennom snapchat, svarer på meldinger, osv mens de er med andre mennesker.

ToppGina Tricot

SkjørtCubus (på salg til kun 79,- nå!)

Kjede – Glitter

BelteBik Bok

 

Selv er jeg nok litt ekstra obs på det, siden det er en stor del av jobben min. Derfor er jeg veldig slik at jeg kan ta noen bilder, poste de fort, også holder det med det. Det ville aldri falt meg inn å se igjennom snapchat mens jeg er i en bursdag. Det sender jo ut kun et signal: “hva som skjer på telefonen er mye mer interessant enn hva som skjer i dette rommet”. 

Jeg har blitt litt sånn av hvis jeg er med noen og de drar frem telefonen så slutter jeg å snakke. De hører jo ikke på uansett, og jeg gidder ikke sitte å brette ut sjelen min for noen som syns det er mer interessant å se igjennom snap enn å høre på hva jeg har å si.

Jeg syns det er direkte frekt når venner sitter med nesa ned i telefonen mens man er i sosiale settinger. Det er én ting å bare skulle legge ut en snap, svare en kjapp melding, eller gjøre noe man må gjøre fordi det er jobb.

Men å ha en lang samtale på meldinger med noen andre, scrolle igjennom facebook, og rett og slett bare lete etter noe annet interessant syns jeg blir respektløst og frekt. 

Har vi virkelig kommet dit i samfunnet at vi hele tiden prøver å finne noe mer interessant å se på? Holder det ikke å være med vennen som du er med? Er vi virkelig nødt til å følge med på telefonen hele tiden? 

25 kommentarer
    1. Du bør merke lenkene dine i dette innlegget 🙂
      Det er en fin ting å se hverandre inn i øynene mår man treffes, og ikke bare i telefonen. Uansett om det er venn, kjæreste eller familie.

    2. Skjønner poenget ditt der ja, men hvis du blir irritert av det, så er det jo bare og si ofra den h*n som er på telefonen;)

    3. Omtrent vær gang du legger noe ut på din story så er det av at du er hos andre. Du legger ut videoer på snap sv st du er på fester eller åå cafe med andre eller av andre uten at de vet d. Du sier at de er respektløse men du er d selv. Så du har ikke noe å klage på. #dritiut#teit#gjørdetselv 😡😒

    4. Hei Stina.dette er ikke frekt men jeg føler at jeg bare må si det.okk du sier st det er frekt å respektløst at man sitter på telefonen hos andre.men her er tingen.du sitter jo på telefonen hos andre du å.vi ser veldig ofte at du legger ut på snapp og insta st du er hos andre eller på fest.å da tar du bilder av både andre og maten og deg.så det er litt teit at du sier at det er frekt når du gjør det selv å dette vet alle andre.husk st dette er ikke frekt ment men vis du tar det som det dritter jeg langt i😊

    5. Kunne ikke vært mer enig! Dette har jeg opplevd flere ganger og synntes appsolutt ikke det er greit! Flere bursdager hytteturer og osv har blitt ødelagt pågrunnav dette. Til og med leirskolen som klassen var på for noen måneder siden, (der vi ikke fikk ha med telefon) var alle sånn: åh, nå håper jeg at … holder dagene mine på snap. Ble bare helt sånn: fy søren, når vi er på leirskole skal vi ikke snakke om den teite telefonen, der skal vi ha det gøy å leke😩 Dette innlegget var bare helt elsk😍

    6. Anonym: Poengterte det flere ganger i innlegget at jeg gjerne kunne ta bilder selv og legge de ut. Men det er stor forskjell på det, og å scrolle tankeløst igjennom instagram.

    7. Helt enig, Tanten min er alltid på mobilen og ser alltid snappene mine med en gang, synest også det er stor forskjell på å ta et bilde av maten eller noe å legge ut, så ferdig enn å scrolle rundt og snappe som en gal HELE tiden man er med h*n!!!😡😀 I💕Stina

    8. Helt enig med deg Stina❤️Jeg synes at hvis du er på en fest eller lignende, så bør du iallfall ta deg tid til å snakke med de rundt deg. Hvis du kun er der for å sende snapper og lignende, så kan su liksågodt holde deg hjemme. Du gjør jo samme nytte der.
      Synes du er helt fantastisk Stina, og jeg synes ikke du fortjener hat. Dette er et tips til de som hater på deg: få ut frustrasjonene og de slemme tankene i kommentarfeltet, men ikke post det. Da vil du av en eller annen grunn føle deg bedre, og Stina slipper å høre dette.
      Igjen, Stina, du er helt fantastisk. Håper virkelig ikke du tar deg nær av de som hater på deg. Du fortjener det ikke.

    9. En av grunnene til at jeg er allergisk mot mobiltelefoner. Jeg har en som jeg nesten bruker og kun bruker den som en slags nødtelefon, men aldri ellers. Når jeg er hjemme hos meg selv legger jeg den et sted hvor jeg ikke ser den. Synes at mobiler er irriterende av mange grunner egentlig.

    10. Helt enig! Det er kjempe kjedelig når man er med en venn og alt de gjør er å glane på mobilen🙄 Vis alt de har tenkt til å gjøre er å sitte på mobilen hvorfor gidde å finne på noe, da kan man jo like godt sitte hjemme. PS ElSKER DEG😘❤️

    11. Helt enig, Stina!🌹👍 Det syns jeg også er respektløst og uhøflig å holde på med telefonen hele tida! Spesielt når du er med noen som snakker med deg! Det er jo heeelt irriterende!!! 😤😤

    12. Misliker det jeg også.. Post en ting å ferdig med det. En ting til å er at jeg blir rett å slett blir forbanna når ei venninne av meg sitter med mobilen når hun kjører! Det blir jeg irritert over.. hu setter seg selv og andre i fare.. 😏😏😏

    13. Du snapper jo ALLTID når du er med venner eller noe sånt. Så du burde kanskje ikke klage så mye på andre.

    14. Mamma er alltid på mobilen når vi er sammen, så jeg sluttet å snakke når hun var opptatt med den.
      Nå snakker vi nesten ikke sammen lenger

    15. Husk at mange sitter med mobilen uten å bruke mobilen siden de synes det er litt klein situasjon(hvis man for eksempel er på en bursdag uten å kjenne halvparten av de som er der og man ikke er så sosial) og da i stedet for å droppe å komme så kan man bruke noen virkemidler for å gjøre det litt lettere
      Jeg er også litt sånn selv og kan for eksempel se ned på mobilen i mens jeg snakker med noen bare fordi det er litt kleint og sitte å se folk inn i øynene i mens jeg snakker

    16. Hei Stina. Jeg har litt blanda følelser om det innlegget her. På den ene siden er jeg enig, men på den andre ikke. Ja, det er kjipt når man er i en samtale med noen og de drar opp mobilen og blir ‘borte’, da er det hvertfall ikke noe gøy å snakke med de lengre. Men på den andre siden er det mange, deriblant meg, som sliter med sosial angst eller noe lignende. Da er mobilen et fint pust i bakken og for å koble ut. Kanskje ikke akkurat i en samtale, det er jeg enig i. Jeg liker feks å spille for å roe ned litt. Nå fins det bedre taktikker på dette, som å gå ut en tur, men jeg syns det noen ganger er like vanskelig å gå fra et sted utenom at jeg overtenker alt og blir sliten av det enn å sitte der med mobilen. Tenkte jeg bare kunne komme med dette, for ser mange er enige, men for å vise at noen av oss ikke gjør det for å være respektløse, men for å prøve å takle noe. ☺

    17. Helt enig med deg Stina❤️ Venninna mi er bare på mobilen og når jeg sier noe sier hun bare “mhm”🙄 Men til alle dere som alle som sier at Stina er respektløs og frekk selv, det er hun ikke. Hun sier det til og med I innlegget at det et greit og ta en eller to sjappe snapper også svare en liten melding. Men ikke sitte og se igjennom alle snap storyene og hele Facebook sia, det er det poenget til Stina er💕

    18. Bloggen din blir desverre ikke tatt særiøst av lesere over 16 år. Du er fryktelig dårlig på tekst, og bildene dine er kun av deg selv med trurmunn. Lite inspirerende. I tillegg skriver du kun om i-landspronlemer, noe som i seg selv sier litt om hvilken rosa sky du lever på. Anbefaler deg å iallfall lese deg opp på de såkaldte “temaene” du skriver om. Lykke til.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg