Slik kan du øke forbrenningen din!

09.08.2017 - 15:56 25 kommentarer

// inneholder reklame 

I går så jeg en dokumentar som het "Sannheten om fett" som lærte meg så mye nytt! En av tingene jeg lærte om var intervaller og hvor gunstig det er å drive med det.

Jeg har jo alltid hørt av intervaller er bra, og at det er en effektiv måte å trene. Men jeg har aldri fått noen god forklaring rundt akkurat dette. 

Men vanlig trening så gåing forbrenner man fett mens man går, men så fort man slutter å gå faller forbrenningen ned til hvilemodus igjen. Dersom de derimot trener intervaller fortsetter fettforbrenningen å være mye høyere i timesvis etterpå. Her er det jo veldig individuelt hvor mye den går opp, men hos de fleste er forbrenningen økt i 24 timer etterpå. 

Så om du vil øke forbrenningen din kan det være smart å teste ut intervaller. Jeg kommer i alle fall til å begynne mer med intervaller, og gjøre det hver morgen slik at forbrenningen utover dagen er hakket høyere enn hva den vanligvis ville vært!

Treningsbh - Ellos

Treningstights - Ellos

Vannflaske - Puma

 

Den intervall-metoden de anbefalte i dokumentaren var: 2 minutter med høy intensiv trening, deretter 1 minutt med hvile. Gjenta dette 7 ganger, så det blir en 20 minutters treningsøkt.

Jeg er i alle fall veldig spent på å se hvordan dette fungerer! Nå er det ikke sånn at jeg har masse fett jeg ønsker å forbrenne. Men jeg har også hørt at intervaller er perfekt om man vil ha bedre kondis veldig fort, så det er der fokuset mitt kommer til å ligge mest!

 

25 kommentarer

StorFanAvDeg

09.08.2017 kl.16:06

Wow!😃 Hadde jeg bare hatt en treningsmølle..😐

STINA BLOGG

09.08.2017 kl.16:07

StorFanAvDeg: Det er kjekt med det! Men det går også ann å bruke tlf. Sett på en alarm som skal ringe etter 2 minutter :)

Heisann

09.08.2017 kl.16:11

Hva er intervaller?

Marte

09.08.2017 kl.16:12

Digger intervaller! Spesielt i bakker, men vannflaska er fra puma :P

STINA BLOGG

09.08.2017 kl.16:13

Marte: Det har du helt rett i! Kløna litt der :)

Hei

09.08.2017 kl.16:48

Hei Stina! Har du tips til hvordan man bør trene hvis man vil få mindre fett på kroppen? På feks lår, mage og hofte? ☺️

Helene

09.08.2017 kl.17:25

Kan du ha flere treningsvideoer på YouTube?

09.08.2017 kl.17:45

Er det viktig for deg å vise pupper i absolutt alle innleggene dine?

09.08.2017 kl.17:48

Etterforbrenningen på en moderat-tung styrkeøkt er 48 timer :)

STINA BLOGG

09.08.2017 kl.18:03

Anonym: Oi, det er kult å høre! :)

Amalie

09.08.2017 kl.17:50

Hvor er det mulig å se denne dokumentaren? <3

M

09.08.2017 kl.18:58

Hvordan kan man bli kvitt fett?

09.08.2017 kl.19:10

^ tiI deg over som spørr. Er ikke noe som heter punktsIakning, derimot viI disse områdene minske ved at kroppen forbrenner mer enn hva som kommer inn av mat. Husk at det er viktig og passe på og at det ikke bIir aIt for mye i underskudd for det kan gjøre du faktisk Iegger mer på deg. Kondistrening er guII verdt for vektnedgang :)

Mathilde

09.08.2017 kl.19:23

Er virkelig puppene dine ekte? De ser virkelig helt perfekte ut! Også er du så tynn i tillegg.... herregud, så misunnelig jeg er :(

isabelle

09.08.2017 kl.19:35

Jeg elsket løping og intervaller før, noe av det beste jeg visste med trening.

Dessverre så sliter jeg med kroniske smerter i ledd og muskler som gjør at jeg ikke engang kan gå eller sykle lenge av gangen eller ofte, jeg måtte bare gi det opp, det var rett og slett for vondt. merkelig nok så kan jeg fint holde på med styrke, yoga hjelper meg ekstremt mye også :-)

09.08.2017 kl.21:50

Kan du lege et innlegg, der du samle masse trenings linker tidligere frå bloggen du har skrevet??

Anonym

09.08.2017 kl.21:51

Hei, jeg vil bare stikke innom å advare litt. Husk at du som blogger er forbilde for mange, og jeg sier ikke her at trening ikke er bra, for det er det virkelig, men husk at å trene intensivt for ofte, ikke er en god ting. Kroppen trenger restitusjon og hvile. Derfor vil jeg fraråde å løpe intervaller hver eneste morgen, i tillegg til å være helsefarlig kan dette faktisk forhindre fremgang og resultat. Kombiner heller ulike typer utholdenhetstrening, fjellturer er for eksempel kjempe fint :) og ikke glem styrketrening og tøying, som også er viktig for kroppen.

Astrid

09.08.2017 kl.23:55

Vet at innlegget er om trening og alt, men er jeg den eneste som la merke til den overdrevne retusjeringen på det ene bildet? Jeg er helt for at man kan få retusjere for at det skal være så appeling som mulig, men det var bare i overkant :)

Kevin Holm

10.08.2017 kl.00:04

Fin blogg stå på videre :) vakkre Stina

Anne

10.08.2017 kl.00:26

Hvor gikk dokumentaren?

Sa de noe om hvor mange km/t vi skulle løpe i for å oppnå best mulig resultat?😊

Elsker bloggene dine om mat og trening, jeg blir inspirert!❤

Anonym

10.08.2017 kl.09:25

Du er altså så pen! Jeg er så misunnelig,

Du har vært mye inspirasjon for meg!

<3

10.08.2017 kl.12:38

Fjortis-Stina som alltid må presse puppene opp i ansiktet på folk på absolutt alle bilder <3333 lol

10.08.2017 kl.14:25

Høyintensitetstrening er en veldig stor påkjenning på kroppen. Derfor bør økter som intervaller bør utføres maks 2-3 ganger i uken. Anbefaler heller å legge inn lengre gåturer med lav til moderat intensitet mellom intervalløktene så kroppen får restituert seg. (Dette er også fantastisk for forbrenningen.) Husk også hviledager 😁

12.08.2017 kl.00:40

Ikke noe galt å si om puppene dine :)

Hei

13.08.2017 kl.18:26

Kunne du laget en video der du viser hvordan man skal gjøre det?

Skriv en ny kommentar

hits