“Du får ikke lov til å være tynn!”

// inneholder reklame

Det er noe jeg er skikkelig drittlei av, og som jeg må ta opp med dere. Samfunnet har kommet til et punkt der man ikke får lov å være tynn, og hvor vi hyller overvektige mennesker opp i skyene. Spiser man sunt, trener og er slank får man kjeft i det øyeblikket man deler et bilde fra trening eller av hva man spiser på nett. 

Genser Nelly

SkjørtGina Tricot

SkoNelly

 

Jeg har selv merket det de gangene jeg legger ut oppskrifter til salater jeg spiser. Da er det flere ganger jeg har blitt kjeftet opp og ned, fordi jeg rett og slett skrev full oppskrift, med hvor mye jeg hadde i salaten. Jeg ble rett og slett beskyldt for å gå unge jenter spiseforstyrrelser fordi jeg la ut en oppskrift på en helt vanlig salat.

Altså. Give me a fucking break..

 

Enda verre var det den gangen jeg gikk ut med at jeg skulle gå 30 dager uten sukker. Jeg tror aldri jeg har fått så mye dritt som den gangen. Jeg fikk beskjed fra familie, bekjente og spesielt blogglesere, om at jeg som allerede var tynn ikke kunne droppe godteriet. Altså!!? Så fordi jeg er slank så kan jeg ikke droppe noe som er helseskadelig? Mener de at jeg virkelig må proppe i meg godteri til jeg ruller ut døren og er så overvektig at jeg får både diabetes type 2 og hjerteinfarkt??

Jeg er rett og slett drittlei av å hele tiden få kommentarer som “Du kan ikke trene du som er så tynn”, og “Du som er så tynn må da spise mer, ta en burger!”. Tenk om jeg skulle sagt det omvendte til folk som er overvektige. Da hadde jeg vel blitt hudflettet ut av en annen verden. Selv om folk som er overvektige faktisk skader kroppen sin, men det er jo en annen sak. 

Jeg liker å være slank, spise sunt og trene. Det hender jeg spiser godteri, men da er det som regel 4-5 små biter smågodt. Ikke en svær pose potegull, 1,5 liter brus og en hel plate med melkesjokolade. Jeg vet at godteri i store mengder er helseskadelig. Men det virker som resten av verden lukker øynene mens de hyller overvektige mennesker på nett, og slenger dritt til oss som faktisk tar vare på kroppen vår.

💪🏼

 

99 kommentarer
    1. Jwg syms man skal gjøre som man selv vil. Så lenge det ikke går ut over helsen og jeg vil ikke si at du er tynn. Du er normal
      Trust me det skal mye mer til får å få spiseforstyrrelser. Da jeg hadde spiseforstyrrelser var det ikke pga kropp press
      Det var av trøymer og indre kamp med meg selv ikke på grunn av kropp press.

    2. Dette var så insprerende! Folk sier jeg er tynn, men jeg føler meg ikke så tynn. Jeg vil trene og spise sunt. Da blir folk sur på meg. Hvis noen sier det til meg igjen, skal jeg be dem se dette innlegget!❤️

    3. Jeg skjønner poenget ditt. Men her gjelder det å se to sider. Selvfølgelig skal du få lov til å spise sunt, og å legge ut en oppskrift på en salat uten å bli hudflettet. Men måten du skriver på med at overvektige skader kroppen sin kan virke noe unyansert og ensformig. For.eks kan en rekke helsetilstander virke inn på forbrenningen selv om man spiser riktig. Og det handler jo ikke om å hylle folk fordi de er overvektige , det handler om å hylle folk fordi de er den de er uansett størrelse, hudfarge eller fysiske “skavanker”.

    4. Ahh, ENDELIG noen som tenker likt som meg. Ingen som tenker på at alle de overvektige faktisk ødelegger kroppen sin og har større sjans for mange sykdommer. Og når folk skryter så mye av at de legger ut bilder så er det jo ingen av dem som tenker at det er skadelig! Sykt bra at du tørr å skrive dette!!

    5. Den dagen begge er akseptert blir en fantastisk dag. Den dagen det er tilrettelagt for både de tynne og de tjukke. Verden har originalt blitt bygd for mennesker som er slanke osv, det å være på den større siden begynner først nå å bli aksepter. Dette ser vi på alle fronter. På salonger finner man nå større stoler, klesbutikker holder klær i en større størrelse osv. Men igjen det burde også være helt greit å spise sunt, være slank og trene uten å få “kjeft” for det. Den dagen begge deler er like akseptert og tilrettelagt for har vi nok det alle sammen bra! Det er en vanskelig sak, og en sak som har 100 sider. Veldig fint at du tar det opp, men viktig å se begge sider av saken og hvor langt vi faktisk har kommet😊

    6. Det finnes faktisk sunne, overvektige personer. Det at vi hyller overvektige personer er ikke fordi de “sikkert spiser usunt og ikke trener”, det er fordi i alle år så har samfunnet bare hyllet og akseptert tynne mennesker og nå har vi endelig kommet litt langt med å akseptere større, nydelige plus size mennesker.

    7. Jeg tror ikke at alle mener at du ikke får lov å være tynn osv, men du trenger ikke prate om det hele tiden. Det blir kanskje litt provoserende for folk at “tynne jenter” alltid prater om hvor sunne de er. Det er ikke noe galt i å spise godteri og potetgull innimellom heller. Man kan være tynn og frisk forde. Måten du uttaler deg på kan bli oppfattet nedlatende mot de som “ikke tar vare på kroppen”. Og sånne tilbakemeldinger til folk som dette blir litt umodent. Man kan forklare seg på en annerledes måte. Kan man ikke bare holde matvaner og kropp for seg selv? Det er et stort nok kroppsspress fra før av 😉 Når man er en offentlig person så må man trå litt forsiktig.

    8. Vi hyller ikke folk som er overvektige fordi de spiser usunt, men fordi de faktisk er like fine som de som er “tynne”, alle er nydelige uansett størrelse. Det å være overvektig har vært en skam for mange og er fortsatt det for noen. Men det er viktig å elske seg selv for den du er, ikke for hva vekta sier. Ja, det er viktig å ikke bli så overvektig at det er på liv og død, men det er også viktig å ikke være så opptatt av karbohydrater og sånt for å være det kan også være livsfarlig.

    9. Jeg må ærlig si at “du kan ikke det fordi du er tynn” er noe av det dummeste jeg har hørt, og treningsinnlegg og oppskrifter på sunnere matretter ser jeg på som inspirasjon til å spise sunnere å trene mer, det gjør alt morsommere når man får litt inspirasjon, så keep up the good work Stina!! Du er så flink!

    10. Er selv tynn og er enig i det meste du sier. Men selv om man ser overvektige ut så betyr ikke det at man har i seg fullt av godteri hver dag. Og selv om man ser tynn ut betyr ikke det at man trener. Det kan også ha med familiegener å gjøre. Så på en måte blir det feil å si at overvektige ikke passer på kroppen sin.
      Men der du kommer til den delen at du blir kritisert for å faktisk ville ta vare på kroppen din er jeg fullt enig med deg. Skal overvektige få lov til å få gjøre som de vil, må vi tynne få lov til det å!

    11. Føler det litt sånn jeg og.. Men de som sier sånt til meg skjønner virkelig ikke hva de snakker om. Jeg har ekstremt høy forbrenning. For et år siden bestemte jeg meg for å prøve å legge på meg, så hva gjorde jeg? Jo, jeg satte meg ned å spiste og spiste, men det hjalp jo på ingen måte.. Hvis jeg skal legge på meg er jeg faktisk nødt til å trene og spise sunt. Jeg legger ikke på meg i fett, derfor er min eneste mulighet musker. Det er utrolig trist at folk ikke klarer å skjønne det..

    12. Alle får spise hva de vil å ingen skal få hat for det;( stå på stina, e syns du e et stort forbilde;)❤️❤️

    13. Det er faktisk noen overvektige mennesker som spiser sunt. Og det blir feil og si at ALLE overvektige mennesker spiser usunt…. Og de prøver nok å skjerpe seg de som spiser usunt. Men det blir feil å ta alle overvektige over en kam!

    14. Jeg føler det du skriver er så sant, jeg var født med en tynn kropp, mamma er slank, bestemor er slak .osv. Jeg merker det godt i verdagen, jeg har en flat mage, men er også flat alle andre steder… Jeg er fortsatt i en ung alder men ser at spessielt bestevenninnen min blir mye mere likt på utseende en det jeg gjør, siden hun har en del større rumpe og bryster en meg. Jeg har sakt det til henne før, hun svarte bare om jeg vil ha en kropp som henne så må jeg bare trene….

    15. Du er helt normal. Men du trenger vel ikke å snakke nedlatende om andre for å få frem et poeng? Ingen dør av å ha litt ekstra på kroppen.

    16. Syns det er skikkelig fint at du tar opp dette. Får høre hele tiden av foreldrene mine og bekjente at jeg er tynn og at jeg må spise mer men det bare går ikke. Kroppen min klarer ikke å spise noe med god samvittighet hvis deg er usunt.

    17. Jeg syns at folk er alt for kjappe når de skriver slemme ting altså det går jo an å la folk være tynn eller tjukk uten å bry seg, og det fins forresten forskjeller mellom god helse tynn og helseskadelig tynn.

    18. Altså jeg syntes folk er fine uansett størrelse, om dem er overvektige eller tynne. Fordeom man er overvektig kan det være dem spiser sunt altså eller dem kan ha en sykdom som gjør at dem er overvektige. Man trenger ikke å være tynn for å være sunn.

    19. Jeg er helt enig med deg, jeg er i en familie som får mye på fjellturer og sånn og når man trener får man man muskler og man blir jo selvsagt slankere. Det er faktisk mye bedre og være slank og faktisk ha en vakker kropp man bør være stolt av. De som er overvektig kan jo gjøre noe med det. Selv om det er vanskelig og du bør ikke bry deg om folk som sier at du er får tynn får du har en normal kropp og de som er tynne de er jo helt tynne. Folk ser jo at du er er vanlig menneske som lever sunt og istedenfor og kjefte på deg burde de helder være misunnelige på deg. Jeg selv er jo ikke akkurat slank eller kraftig jeg har en normal kropp, men jeg e ri puberteten så det blir jo litt annderledes , poenget var jo at du er et normalt menneske Stina og du skal ikke bry deg om hva folk sier om at du er får slank!

    20. Får stadig høre at jeg er for tynn og må spise mer. Andre kommentarer kan være”hmmm du må vell ha XS i bukser” og sånne kommentarer…
      Det er veldig lite hyggelig å høre nesten daglig og nå er jeg fornøyd med kroppen etter å ha slitt med spiseforstyrrelser i ørten år.. :-/

    21. Synes det er syn at du faktisk har NOEN lesere når du kun skriver lister over ting du liker/ikke, sminke osv. Ingen personlige innlegg om hverdagen og livet. Jeg har spiseforstyrrelse selv og vet hvor lite som skal til for å bli syk. Når du vet hvor unge og usikre leser du har synes jeg du er svak når du legger ut, hva du veier foreksempel. Og at du kan komme med flere innlegg i uken om hvor tynn du selv tror du er og hvor lite og sunt du tror du spiser.Når du skrev forigje uke hvor usunt du har spist, men nå skriver du at du er en som tar vare på kroppen, spiser BARE FIRE SMÅ biter godteri. jeg vet at sånne innlegg der du skriver om hva akkurat du gjør,kan få DINE unge lesere til å få spiseforstyrrelser
      TENK FÅR DU PUBLISER,

    22. Folk sier til meg nesten hver dag, spis litt mer du er så tynn, du må spise oftere. Jeg elsker dette innlegget det var så inspirerende❤️

    23. Her må du selv se at du overdriver; “Mener de at jeg virkelig må proppe i meg godteri til jeg ruller ut døren og er så overvektig at jeg får både diabetes type 2 og hjerteinfarkt??”. Jeg forstår at du setter ting på spissen for å få frem et poeng, men det du skriver blir støtende og lite innsiktsfullt da du fremstiller det som at dette er ting er svart/hvitt.
      Jeg har full forståelse for at kommentarer på din kropp er frustrerende og at det provoserer deg at andre overdriver sitt syn på hva man kan og ikke kan si. Det faktum at dette er noe du har opplevd burde gjøre at du kan ha forståelse i motsatt retning. Tror du ikke at de som har ekstra på kroppen, både i større og mindre mengder, får slengt kommentarer mot seg de også? Det er naivt å tro at verden vi lever i, i dag hyller overvektige, for det er absolutt ikke et faktum. De som blir “hyllet” for å vise frem en kropp med noe ekstra får det som et motsvar mot det som lenge har preget skjønnhet-, medie- og motebildet i det uendelige.
      Hvis vi virkelig ønsker en forandring, og det gjelder alle kroppsfasonger, må vi slutte å fokusere på hvordan andre ser ut. Pass på deg selv, det er ikke din jobb å kommentere andre. Vi må forstå at vekt, kroppsbilde, selvbilde og alle tilstander knyttet til dette er en fasade, problemet ligger bak og det hjelper ingen å kun ta tak i det ytre.

    24. Kunne ikke vært mer enig. Jeg syntes at samfunnet har fått et veldig rart syn på hva “healthy weight” er. Jada, skjønner at ribbein og kragebein ikke skal stikke ut og at magen ikke bør være skikkelig innhulet.. Det er selvfølgelig ikke sunt… Men jeg selv er normalvektig og får alltid høre at “åh, du er så tynn!”.. Men da har de et merkelig syn på hva tynn er. For unnskyld meg, men det er faktisk ikke jeg som er tynn. Er nok heller de som sier dette som burde tatt av et par kilo… Men det kan jeg jo selvfølgelig ikke si 😜

    25. ikke alle som er overvektige kan noe for det og ikke alle som er tynne er sunne. når jeg var på mitt tynneste var jeg forferdelig syk og kunne ikke gå selv engang. når jeg hadde en normal vekt (som ikke skal forveksles med å være tynn, du er normal ikke så utrolig tynn) og hadde en bmi på ca 20 var jeg forferdelig usnunn og overspiste og sultet meg om hverandre. det er først nå når jeg er borderline overvektig som jeg er sunn og sterk og frisk. ikke ta dette som hat, men man kan faltisk ikke dømme helsen til en person utifra kroppen. og nesten ingen romantiserer sykelig overvekt. samfunnet har endelig begynt å akspetere ALLE kroppstyper fordi alle er vakre. sykelig overvekt er ikke vakkert men ikke alle som er overvektige er sykelig overvektige. og selv hvis en person er sykelig overvektig (eller undervektig) så er personen vakker fordi kroppen og utseende ril et menneske er ikke det som gjør noen til et vakkert menneske

    26. You do you! Du fortjener ikke dette, å skrive en oppskrift på en salat er jo bra, men noen velger å se det som noe negativt, du er forbildet mitt og veeeeeeeldig perfekt!!!!!!! EELSKER DEG!! Hilsen en ung youtuber med store drømmer!!!❤️

    27. Jeg er tynn og spiser en god del sukker(godteri) når jeg sier til vennene mine jeg skal begynne å trene og kutte ned på godteriet og bare spise det i selskaper og kun på lørdager sier de hæ du som er så tynn kan ikke det. Du trenger ikke å trene. Jeg synes det er dumt, btw jeg elsker innlegg om trening kosthold og sunne oppskrifter med litte sukker i så hadde vært gøy om du kunne blogget mer om sunn mat, kosthold og trening!

    28. Herregud så selv om man spiser litt godteri så tar man ikke vare på kroppen sin?! Faen dette var et dårlig blogginnlegg. Du får kanskje unge mennesker til å føle at de må trene mer, spise mindre godyeri OSV. Det er da helt normalt å spise godteri på lørdagskvelden, Hva faen feiler du Stina?

    29. Man kan være overvektig, og selv ta vare på kroppen sin, akkurat som at man kan være slank og ikke ta vare på kroppen sin.

    30. Vel, du har et godt poeng. Men det er viktig å få frem at om man spiser mer enn “4-5 små smågodt biter” så trenger ikke det å bety at man er usunn. Det at man trener og spiser sunt betyr ikke slanking, det er en sunn livsstil, og det glemmer mange. Men en ting jeg må påpeke som jeg kjenner sårer veldig er når du sier at overvektige skader kroppen sin. Vel, jeg har vært overvektig i 3år. Hvorfor? Nei, ikke på grunn av drittmat. Jeg har spist sunt og trent regelmessig alle de 3 årene. Jeg hadde en leversykdom som jeg måtte ta medisiner for, og jeg gikk opp 20kg på grunn av de. Mobbing var en del av hverdagen, på grunn av vekten, og jeg prøvde da å spise mindre. 1 brødskive om dagen var normalen, men vekten økte uansett. Når jeg endelig ble kvitt sykdommen, kunne jeg slutte med medisinene. Og når én brødskive om dagen er det man spiser, raser man ned i vekt. Spiseforstyrrelse er min nye fiende, som jeg kjemper mot hver dag. Og jeg håper du setter litt mer fokus på at alle er like mye verdt, for jeg føler at i dette inlegget ble det litt mye undertrykkelse av overvektige

    31. Nesten samme med meg… noen av vennene mine kaller meg tynn selv om jeg egt ikke vil være aå tynn som jeg er.;( jeg føler meg mindre sterkere enn de andre jentene i klassen. Og jeg føler at fordi jeg er tynn og spinkel så er jeg mindre sterkere og lettere å bli skadet enn de andre jentene blir:( det er ikke noe gøy. -Marthe 12 år

    32. Dete inleget kan tolkes på forskjellige måter. Jeg som veier lit over gjenomsnitet kan takle det veldig dårlig mens andre som veier mindre en gjenomsnitet kan takle det på en helt anen måte. Det jeg prøver og få fram er at mange overvektige prøver og bli tynnere men får det ikke til. Jeg prøver og spise sunt og sykler nesten en mil til dagen men blir ikke tyn. Det er mange som er sån og ønsker og bli tynnere men får det ikke til. Så det at alle overvektige propper i seg masse brus og godteri er IKKE sant. Ønsker at flere tynne skal forstå det og at det lån ligge i genene at du veier lit mer. Fik en kommentar av en i klassen om at det ikke var lurt og spise godteri og at jeg skulle se på meg selv. Det er 3 år siden jeg fek den kommentaren og tenker ennå på den hver dag fordi jeg er trist over at det er folk som ikke godtar tynne mennesker men lvervektige, og at det er folk som kun godtar tynne folk.

    33. Enig med mesteparten av dette innlegge, men som en annen bruker så ovenfor i kommentarfelte om at familiegener har noe med det å gjøre er riktig. Jeg selv spiser lite og trener 2 ganger i uka og spiser sunt. Men fortsatt er jeg litte gran tjukk. Men det er fordi moren min er litt tjukk og faren min er litt tjukk. Og det er ikke noe jeg kan noe for. Så det burde du ha tenkt på før du slenger ut dritt om tjukke folk. Mange av de litt tjukke kan ikke noe for det og blir ofte såret av noe de ikke kan noe som helst for. Segfølgelig skal du får lov til å gjøre akkuratt hva du vil og når du vil. Og legge ut et innlegg om en salat og at du for kjeft for det er uakseptabelt, du er en inspirasjon for de som vil ha bedre helse og de som allerede har det<3 du er en super blogger som jeg ser oopp til, Stin stina<3

    34. Det finnes MAAANGE større som spiser sunt og tar vare på kroppen sin. Er selv ganske bred på skuldrene og da ser man større ut! Men jeg må si at jeg er litt uenig med deg, du som er “tynn” kan ikke drive å snakke i vei om alle som er overvektige og “stapper i seg godteri” det handler jo veldig mye om familiens gener. Det er nok veldig mange som har litt større mor eller far eller begge. Tenk hvis en som har sånne foreldre kommer hit på bloggen din og leser dette du skriver og blir såra av dette. Jeg er selv litt større enn de meste 12 år gamle jenter men jeg trener 7 timer i uka og har et sunt og godt liv.

    35. Det er faktisk overvektige mennesker dom spiser sunt!
      Det finnes faktisk mennesker som jobber vart for å få den slanke fine kroppen som du har! Ikke tålk dette feil! Jeg elsker deg assa men det der måtte jeg bare si!

    36. Skjønner poenget ditt, men du formulerer deg på en dårlig måte (mtp ordforråd og setningsoppbygning). Men jeg er faktisk enig i poenget i innlegget, og jeg har opplevd nedsettende oppførsel flere ganger selv. Det er også viktig å kunne diskutere dette på en saklig måte, dvs å kunne snakke og forstå begge sider av problemstillingen. Det er et sårt tema for mange, og vi trenger mer diskusjon, kommunikasjon og relevant forskning/kunnskap for å få en sunn holdning til kropp, livsstil og helse.
      Når det gjelder sistnevnte, ser jeg noen i kommentarfeltet nevne “at det finnes sunne overvektige personer”. Å spise mat med gode næringsstoffer og å være aktiv, er IKKE det samme som å ha god helse. Det er også forskjell på noen kilo ekstra og overvekt. Sistnevnte er ikke bra for kroppen uansett hvordan man vrir og vender på det. Kun 2 prosent av befolkningen (i følge WHO), kan skylde på sykdommer og hormonforstyrrelser som fører til overvekt. Det betyr at de fleste overvektige (i Norge og på verdensbasis), faktisk bør gjøre en livsstilsendring. Jeg er utdannet og jobber med kropp og helse, og min erfaring når det kommer til dette temaet er mangel på kunnskap – personen spiser sunn og næringsrik mat, men i feil mengder, eller feil sammensetning – personen tror han/hun spiser sunt/riktig, men spiser faktisk feil type produkter og følger f.eks”feil tallerkenmodell”. Kropp og helse er vanskelig om man ikke har kunnskap nok, men man trenger ikke å være rakettforsker for å skjønne at det må like mye energi/kcal inn og ut for å holde vekta stabil. Men heldigvis er livsstil noe vi kan endre 😀
      Liker bloggen, og viktig tema du snakker om 🙂

    37. Sytes d var et bar innlegg😍
      Alle må få være tynne vis di vill🤗
      Altså d må jo være grenser til folk som slenger dritt til tynne folk🚫
      Å når di slenger dritt til deg så er d bare fordi di er mestunelige siden du klarer å spise sunt å trene❤️
      Elsker blogge og yt kanalen din😍😘
      #biggestfanever😘

    38. Fuck deg jeg er selv overvektig men spiser ikke bare drit. Du klager over ingen ting. Jeg ble føt med en stor krop

    39. Ååå ble så glad att du skrev diabetes type 2!!har selv type en og det er 2 helt forskjellige ting!vet dette ikke akkuratt handler om hva dette innlegge handlet om men du viser bare att fu hvet va du skriver om!👍🏻Fins sykepleiere som sier vare diabetes og det mener jeg er feil selv er jeg ikke veldig sjukk vil kalle meg slank egentlig og att folk tror jeg fikk en sykdom med og rulle ut døra fordi jeg spiste formue sukker ønsker ikke jeg…det er en grunn til att diabetes type 1 ikke heter sukkersyke!så lei av att folk sier jeg har sukkersyke som egentlig er de som har type 2 har! Så tusen takk😭😭jeg er bare 13 og sliter allerede med hvordan jeg ønsker og leve og om jeg vil leve

    40. Jeg er så gla for at du delte dette på bloggen din, for jeg er selv tynn men ikke for tynn hvis du skjønner, og jeg har også fått flere sånne kommentarer på skolen fra klassekameratene mine om at jeg må spise mer og slutte og trene for jeg trener 3-4 ganger i uka, og jeg vil gjerne at du fortsetter med og dele oppskriftene dine for de er bra for helsa til folk, d er jeg overbevist om 😉❤️👌🏻hvis det er ok for deg da😊😊👍🏻
      Elsker deg og bloggen din Stina❤️😘👌🏻👏🏻💞

    41. du Stina du Stina.. det at du sier at overvektige ikke tar vare på kroppen sin er bare dumt! Ja kanskje noen spiser masse godteri hver eneste dag, men du trenger vel ikke å si alt det du sa i innlegget? Og noen overvektige kan faktisk ikke noe for at de er det..;) noen spiser sunt og trener men de har ikke høy forbrenning.. så når folk er overvektige så betyr det ikke at de bare spiser usunt.. kanskje det går i familien at de blir litt store. og vi hyller dem ikke bare fordi de er overvektige vi hyller dem fordi de er dem selv selvom de er litt store! At de faktisk tør å vise seg fram osv. Jeg selv er ikke så veldig tynn, men jeg spiser uansett ikke godteri så ofte:) så ikke alle overvektige spiser masse usunt mat. Jeg hater ikke men bare sier at det du skrev ikke er helt sant! Og jeg mener at du er helt normal, du er jo ikke så sykt tynn (ikke vondt ment siden jeg syntes det er fint å bære normal) jeg syntes også at folk som vil skal få lov til å trene så jeg er enig med deg i det! Og du må jo få lov til å ha dine egne interesser. Uten at folk skal klage. Jeg syntes det er gøy å lese sunne salater osv. Og treningsrutiner osv. *Disclaimer* DETTE VAR IKKE HATE

    42. Du har et poeng, for all del, men de som er tykke er ikke tykke bare på grunn av overspising. Sykdom og medikamenter kan bidra til vektøkning, noe man ikke kan noe for.

    43. Kan du ikke ha 30 dager uten sukker igjen? Det er så sykt inspirerende. Det går jo selvfølgelig å gjøre d selv men det jeg synes det er mye lettere når du legger ut tips osv❤

    44. Hei! Bra at du tar opp dette! Det er dumt at du får kjeft og lignende for å tenke på helse. Men, det med at overvektige personer skader kroppen sin ser jeg meg ikke enig i. Ja, det fins selvfølgelig overvektige personer som skader kroppen sin, men det er slett ikke alle. Faren min er overvektig, men ikke fordi han skader kroppen sin. Han har gikt og har problemer med å holde seg i form. Og han går turer, svømmer og går på tredemølla hver uke. Han er fortsatt overvektig. Dette var ikke hat, bare en ‘OBS’ beskjed om at du kanskje burde tenke deg litt om før du sier noe lignende. Jeg elsker både deg og bloggen din og fortsett med arbeidet ditt! Hilsen ei jente på 13 år!😊

    45. Jeg har spiseforstyrrelse selv og vet hvor lite som skal til for å bli syk. Når du vet hvor unge og usikre lesere du har, synes jeg du er svak, når du legger ut hva du veier f.eks. Og når du kan komme med flere innlegg i uken om hvor tynn du selv tror du er og hvor lite og hvor sunt du spiser. Er det så jævla viktig for deg å få fram hvor sunn du er, hvor sunt du spiser og hvor mye du fuckings veier?! Jeg vet at sånne innlegg kan få dine unge lesere til å få spiseforstyrrelser. Jeg synes du burde tenke litt før du publiserer.

    46. Jeg synes at dette faktisk var et ganske dårlig innlegg. Det at du lager et blogginlegg om at noen har sagt til deg at du burde legge på deg litt er bare rett og slett teit. Jeg liker bloggen din og alt sammen, men dette måtte jeg bare si noe på. Jeg er selv en av de som ikke har den beste kroppen og fikk dette inn mot meg som krenkende. En gang var det noen som sa til meg at jeg hadde tynnere bein enn kroppen min, jeg så ned på meg selv og følte meg som et vrak. Jeg hadde lenge sett ned på meg selv og ikke turt å vise fram kroppen min. Det var jo egentlig ikke noe slemt å si i det hele tatt, men det bare kom inn på meg på den måten. Jeg skal ikke si at dette var mobbing i det hele tatt, for det er mange som har det værre enn meg.
      Når du skrev det innlegget her ble jeg nesten litt skuffa. Du har alltid skrevet utrolig bra innlegg og jeg ønsker absolutt ikke å hate på deg. Mye av din egen kropp kommer fra foreldrene dine, mine foreldre er ikke de tynneste og det er vel litt derfor jeg ikke er så “tynn”. Mange trenger jo nesten ikke jobbe for en bra kropp, men noen må jobbe masse. Mange av de som er såkalte tynne lever bare på rundstykker og kjeks, fordi de ikke får i seg noe særlig med næring og vitaminer og alt det der så har de ingen bra helse. Men hvis man spiser alt for mye kalorier, altså et stort måltid og masse søtsaker etterpå da får man faktisk litt vekt på kroppen.
      Jeg liker deg Stina og jeg synes du gjør en god jobb med bloggen din. Du skal absolutt ikke få hate for at du legger ut et innlegg om en salatoppskrift. Det er ikke de overvektige som står i lyset, det er de som har kjempet seg gjennom en lang kamp for å miste mye av sin vekt og har klart det.
      Lykke til videre Stina vil ikke at du skal ta dette som hate for jeg beundrer deg veldig mye. Måtte bare få dette ut😘

    47. Jeg syns ikke du skal skrive for alle her, du skriver som at du vet alt om overvektige. Morsomt at det stort sett bare er andre tynne jenter som er enige i det du skriver 😉
      Overvektige blir faktisk ikke hyllet for å være overvektig, men de som tør og vise seg fram og være stolt av hvem de er blir hyllet. Det blir de fordi de er med på å senke kroppspresset. Og jeg tror at mye av grunnen til at du er så slank også har med gener og gjøre. Det er faktisk ikke sånn at alle og en hver kan trene og spise sunt, og bli like tynne som deg.
      Når det er sagt, skal du ha all cred for at du tar vare på kroppen din.

    48. Synes folk bør være slik de er om de velger og trene mye eller spise mye usunt er det ingen som har noe med det, det er din egen kropp og ingen skal bestemme hvordan andre skal være, jeg er selv tynn og har to barn og får stadig høre spiser du ikke du, men er mye i aktivitet selv og holder kroppen ved like.

    49. Skjønner deg så godt, får alltid kommentarer fra venner og familie at jeg er altfor tynn og når jeg da sier nei takk til masse junkfood og godteri midt i uka så sier de alltid: du som er så tynn har jo bare godt av det. Men selv om man er tynn er det jo ikke bra å spise godteri midt i uka. De som er overvektige får aldri kjeft for at de er altfor tulle, men vi får det slengt i tryne hver dag. Jeg er 170cm og 45kg og det nektet vi å si til helsesøster når vi skulle veies på skolen for å unngå at jeg skulle bli mast på, jeg vet faktisk selv at jeg er altfor tynn, men dere trenger ikke si det hele tiden heller. Jeg som er allergisk mot så mye også kan ikke spise så mye heller. Støtter deg Stina og skjønner så godt at du blir irritert av alt hatet du får for vekten din

    50. Diabetes type 2 og hjerte- og karsykdommer samt kreft kommer av at man spiser kjøtt. Er så lei av at folk lever i fornektelse og med feilinformasjon. Sukker er ikke alene en faktor til diabetes type 2. Det er det mettede fettet og kolesterolet i kjøttet som gjør det. Vær så snill og se noen dokumentarer på netflix om det, nyeste med oppdatert forskning på akkurat det her er “What the health”. Der ser du hvorfor kjøtt fysisk ødelegger kroppen. Grunnen til at vi ikke lærer noe om det er fordi alt er kjøpt og betalt, korrupte helseorganisasjoner og sykehus som liksom skal hjelpe oss, men som forer oss med propaganda fordi de tjener penger på at folk er syke og dør. Det er det ei som sier RETT UT i What the health, at de ikke kan intervjue hos et sykehus fordi det kan gi de dårlig rykte så de ikke tjener på syke folk. Og dette argumentet med proteiner er for dumt. Hvor tror du/dere proteinet i kjøttet kommer fra? Ja, plantene dyrene spiser. Det er alltid bedre å spise originalkilden. Så man trenger ikke proteiner fra kjøtt, faktisk trenger man ikke så sykt mye proteiner som alle skal ha det til, noe du også ser i What the health. Mennesker er dessuten ikke laget for å spise kjøtt, det er en grunn til at vi ikke har skarpe, kraftige tenner som andre kjøttetere. Tarmene våre er heller ikke laget for å forbrenne kjøtt som er i forråtnelsesprosess. Likevel trøkker “vi” i oss dette. For å ikke nevne at kjøttproduksjon forurenser 42 % mens transport 13 %. Så det er viktig å ta buss, men kjøtt, det må man ha! Nei, vær så vennlig og skaff deg litt info. Fakta vil sjokkere deg, man må bare åpne øya sine og ta litt ansvar.

    51. Jeg er omtrent like lav som dej, men veier 20 kilo mer enn deg.
      Er fortsatt slank og fin fordi jeg spiser variert og også usunt iblandt, de over som sier 45 kg er “normalt” vet ikke hva BMI er, for det er ikke normalt. Dette blir en BMI på 17,5 der 18,5 er undervektig. Spør du meg bidrar du mye til kroppspress og i mine øyne også utseende generelt bøandt unge jenter idag. Dette er noe vi må få vekk fra samfunnet…sier ikke at alle skal være tykk. Jeg var selv sykelig undervektig og har aldri følt meg verre i formen da, nå derimot trives kroppen og helsa mye bedre med trening noen ganger i uken og variert kosthold

    52. Hei, jeg har lest bloggen din lenge og har alltid likt den. Fordi du kommer med hyppige oppdateringer og virket så jordnær. Vet ikke helt hva som skjedde, men innleggene dine de siste månedene er så.. tomme?
      Bare listeinnlegg som man kan finne på pinterest eller hos omtrent alle amerikanske youtubere (bethany mota, alisha marie..etc). Du fremstår også som EKSTREMT aggresiv når du svarer på kommentarerer og formulererer deg som en hormonell 14 åring til tider (du er vel typ 24?)🙂 Det virker som om du ikke tåler kritikk, men når det kommer til dette innlegget så vil du få en del kritikk. Du gjorde det vel for klikk?

    53. Jeg kjønner veldig godt hva du mener Stina. Men overvektige folk sliter ofte med dårlig selvtillit, og det er en grunn til at mange synes det er finere med litt fedme på kroppen enn et pinnedyr. Jeg sier ikke at du er for tynn, du er helt fin, og du får bestemme selv over ditt eget kosthold. du virker veldig opptatt av at vi hyler til overvektig, men det er en grunn til at hviler de som klarer å motstå så stor kroppspress i samfunnet i dag .

    54. Dette er by far det verste innlegget eg leste. Alle vet at du liker at du er slank og liker å vise det fram ,men når du slenger dritt mot overvektige folk så er det noe som kalles mobbing. Denne samme greie som du lider fra.
      Stina…Selv om du er har et poeng men du formulerte deg feil :/

    55. “Selv om folk som er overvektige faktisk skader kroppen sin.”
      Den kommentaren var veldig støtende, jeg sitter her som en fjorten åring, og føler meg litt fæl etter den setningen. Altså, kjære Stina! Selv om folk er overvektige, betyr det at vi skader kroppen da? Når vi spiser sunt, og trener ofte, spiser litt godteri på lørdager, er det skadelig for kroppen?? Du må huske at det er mange undervektige som spiser ekstremt usunt også!! Så når du sier at overvektige folk skader kroppen sin, så må du virkelig ta deg sammen. så jeg synes det blir litt feil av deg å snakke om at folk ikke må dømme tynne folk, når du dømmer overvektige?? Håper du skjønner at denne kommentaren ikke er hat, elsker bloggen din osv, men syntes at dette ble litt feil.

    56. Det er ikke sånn at de som er overvektige blir hyllet. De fleste som er overvektige blir som oftest baksnakka, de blir ikke akkurat rost som du får det til å høres ut!

    57. Ja, STAKKARS dere tynne mennesker over her i kommentar feltet, som kan se dere i speilet uten å ville spy. Hardt liv dere har. Not. Og du, Stina: dette er noe av det verre jeg har lest. Det var til og med dårlig rettskriving. Elendige og krenkende poeng. Signer sunn fornuft plakaten, slutt å påvirk følgerene dine med å prate om vekt! Makan til ufyselig kvinnemenneske!

    58. Hei Stina
      Du er en super blogger og at du tar opp dette er super bra
      Jeg synes alle like mye vært og ingen er like
      En ting jeg vet er alle sier det er frekt å kalle en litt over vektig person for tykk for da blir den personen lei seg
      Det jeg vet er at det er ikke så gøy å bli kalt alt for tynn for du Burde spise mer.
      En i klasse. Min er veldig tynn og han blir lei seg når folk sier han er for tynn
      Takk for at du skrev dette inn legget

    59. Noen ganger lurer jeg virkelig på hvor gammel du egentlig er! Du skriver veldig ofte på en nedlatende måte om andre mennesker, kun for at du selv skal se bedre ut. Du har virkelig en kvalm oppførsel

    60. Husk at ikke alle overvektige spiser mye godteri, junkfood og ikke tar vare på kroppen sin. Man kan også være tynn uten å trene og være sunn. Dette har litt med gener å gjøre også. Jeg er tynn og slank, jeg trener ikke og jeg vil ikke si at jeg spiser så veldig sunt. Jeg veier også mindre enn mange jevnaldrene, og det er ikke nødvendigvis en bra ting heller. Jeg ble bare født sånn og kan ikke noe for det. Det samme med flere som overvektige. Jeg synes det blir feil å si at alle overvektige er usunne, for det er ikke alltid sånn. Jeg tenker at når man skriver at du “ikke har lov til å være tynn” at de heller mener at du snakker mye om at alle skal ha et veldig sunt kosthold og at du snakker litt my om vekt. Helt ærlig synes jeg at man kan holde kosthold og vekta for seg selv.

    61. Jeg tror rett og slett det startet å bli skikkelig ille etter internettet fant ut om Eugenia Cooney og snudde det på hodet. Fordi hun er såpass tynn hun er tenkte de å slette henne fra platformen “youtube”, og det ble akseptert å si “spis en burger” i kommentarfeltene. Det ble helt på hodet. Jeg vet det skjedde før dette, men at det er mye værre nå er det ikke tvil om. Det startet med en fin tanke men gikk bare rett i dass.
      Takk for at du som større blogger skriver om dette. Det er jo stor forskjell på å være tynn og det å være sunn. Jeg vet om overvektige mennesker som rettmessig blir hyllet fordi dem trener, spiser sunt og dem jobber. Også har man dem som er slank eller tynn men som likevel kan være usunne og ha kropper fulle i kolestrol.
      Tynne mennesker burde ikke bli hatet for å ville gjøre noe godt for kroppen, som det å gå uten sukker. Folk er altfor ignorante om kosthold desverre. Jeg og familien min var det selv i mange år, der jeg prøvde og få famiien til å spise sunt. Bare fordi man er tynn betyr det ikke man er sunn, og det burde hellstrøm rydder opp hjemme være et godt eksempel på..
      Selvfølgelig er det mye mer til det som ikke kan skrives i dette korte innlegget ditt, som det at overvektige mennesker kan bli mer baksnakket.
      Det er jo mer kult og virke som den karen som snakker om kroppspositivitet enn den som kommer med en fæl kommentar.
      Neias, dette blir en altfor stor greie for én person å ta. Men takk til deg Stina, for å være inne på det!

    62. Hei, jeg er fullstendig enig i at det er kjipt å hele tiden få slengt etter seg at man er for tynn. Samme skjer med meg. Men du får det til å låte som om det å være overvektig er fullstendig feil. Ja, det kan være farlig å være overvektig, men ikke alle kan noe for det. Det håper jeg du vet. Det er helt ok å spise litt godteri, og man trenger ikke å få hjerteinfarkt bare av litt mer enn 4-5 biter😉 Forstår veldig godt om du ikke ønsker å spise godteri, men for noen så kan det virke sårende når du sier at det er fordi du ikke vil rulle ut døren og få hjerteinfarkt. De fleste hyller ikke overvektige fordi de er tykke, men fordi de skal få bedre selvtillit om de ikke kan noe for det. Det er også for at de skal få motivasjon til å trene og spise sunt uten at det må være for å bli akseptert. Jeg håper både overvektige og undervektige mennesker en dag blir aksepterte❤️ Vær så snill å ikke les dette som hat, men bare min personlige mening☺️

    63. Du får frem at folk må slutte å klage
      på at folk er tynne ved å undertrykke
      overvektige mennesker.
      Dårlig måte å få fram et poeng.
      Dette innlegget var noe av det verre jeg har sett.

    64. Jeg må ærlig innrømme å si at jeg på ingen måte liker hvordan du skrev dette innlegget på! Du bruker ordet overvektige og drar alle med litt ekstra fett på kroppen under samme pledd. Altså unnskyld meg, men de som har litt ekstra på kroppen er da også spreke, sunne og lever en sunn livsstil. Det er akkurat som at du prøver å få opp de tynne i skyene ved å undertrykke de “overvektige” Noe som jeg synes er helt feil utvalg! Seriøst. Du får det til å virke at det å ha litt mer på kroppen er helt feil, og at alle som er ” overvektige” spiser bare dritt og ikke trener. Omformuleringen av dette innlegget burte ha blitt gjort. Dette er veldig dobbeltmoralsk.

    65. D er alt for mange som har kommentert hat på dette innlegget. Ja, ikke alle de som er overvektige er usunne, men d er veldig mange som tror at de kan være i den kategorien fordi de ikke er tynn som ei flis. Jeg er feks et eksempel på at ikke alle med litt kule-mage er overvektige. Jeg er faktisk undervekt, selv utslettende og har hatt problemer med spiseforstyrrelser i par år nå. Du har rett med at mange overvektige ødelegger kroppen sin, men man er ikke alltid lik som de andre. Jeg prøvde bare å få fram poenget om at d er ikke vits i å gi tonnevis av hat på Stina. Hun gjør sitt beste, og å være overvektig er noe helt annet enn å ha litt kule på magen. Tenk på at masse av disse hatkommentarene er missforståelser og alle som skriver hatkommemtarer kan såre Stina veldig mye. Ikke noe vits i å gi hat fordi dere tror at dere vet alt. Ja, vi må bli flinkere til å akseptere alle størrelser, men d er forskjell på overvekt og litt kulemage.
      Elsker deg Stina, og du er såå motiverende. Jeg elsker hvordan du ikke bryr deg om hat, og hvordan du beviser at de tar feil. <33

    66. Du er veldig god på å stereotype overvektige og trekke fram hvor “slank og flink” du selv er.. Likte bloggen din, men synes du har hatt alfor mye fokus på kropp den siste tiden.

    67. Det er mange yngre som leser denne bloggen vet du. Dette kan faktisk skape kroppspres, å si at å spise litt godteri er skadelig og at man kan få diabetes er tåpelig. Ja, selfølgelig er de skadelig hvis man spiser det hver dag i større mengder, men at man spiser det en dag i uken, og begrenset mengde. Er ikke skadelig. Man kan også spise sunt selv om man har et par valker her og der, det handler om forbrenning og at alle mennesker er forskjellige, noen er født kraftige andre smale og lange. Bare fordi man ikke har flat mage betyr ikke det at man propper i seg tonnevis av usunn mat.

    68. Man kan faktisk ta vare på kroppen sin selvom man ikke er så tynn! Syntes det var helt feil å si. Jeg skjønner poenget ditt og enig i mye av det du skriver, fordi det er ganske viktig å trene osv og ha en god helse. Det er et vanskelig tema, og det er ganske dumt at det sånn at andre slenger dritt til de som tenker mye på egen kost og helse. Men nå har det faktisk vært et kroppspress i flere år om at man skal se veldig tynn ut, og endelig har det blitt mer fokus på at det er lov å ha mer former på kroppen og være litt større. Vil ikke si at man hyller de personen på nett fordi de er litt større enn andre, men fordi de står i mot det store kroppspresset som har vært. De sender et budskap om at man skal være fornøyd med kroppen sin uansett. Og jeg som er 17 år og vokser opp i dette presset syntes det har hjulpet veldig. Det betyr ikke automatisk at man da som overvektig ikke fokuserer på egen helse og spiser masse dritt mat. Men allikevel så er det du skriver så viktig å ta opp også, fordi selvom man har fått fokuset vekk fra det presset om å være tynn, så har det på en måte blitt omvendt. Det er jo helt feil igjen. For det å si til en person som er tynn og trener “du trenger ikke trene fordi du er allerede tynn, og spis mer osv” Det er jo sårende for en person å høre, og det er ikke sånn det skal være. Men ikke gidd å ta det opp på bloggen, for sånn du fremstår i innlegget så er det du som snakker krenkende mot de som er overvektig! Så da er jo du akkurat som de personene som slenger dritt til de som er tynne velger å spise sunt. Så lite vits i å klage over at andre skriver sånt mot deg, når du lager et innlegg der du gjør akkurat det samme. Skjønner det provoserer deg når du får kommentarer på det når du deler salat oppskrift og vil ha godteri stopp, fordi det er helt greit. Og helt unødvendig at folk skal kommentere stygt til deg for det. Men helt ærlig ingen mener at du virkelig må proppe i deg godteri til du ruller ut døren og er så overvektig at du både får diabetes type 2 og hjerteinfarkt!!!! Men det jo en annen sak:))
      Ser at du ikke har svart på noen av de andre kommentarene, men hadde vært fint med et lite svar.

    69. Hei jeg må si jeg elsker bloggen din!!! Elsker innleggene og hele pakken, og når jeg ser dette innlegget tenker jeg det er to sider av saken, og forstår deg godt, jeg har alltid hatt usikkerhet om kroppen min selv om jeg trener 2-3 ganger i uka med styrke og vekter (15år) PG spiser sunt og lite godis.+ jeg trener flere ganger hjemme, men jeg har liten midje og overdel som egt men store bein ( på grunn av problemer med vann i kroppen og p grunn qv det veier jh 165-170 kg, er det for mye da selv om jeg er aktiv?

    70. du har et poeng der, men jeg sluttet å spise godteri og fet mat pga huden min og nå er den helt ren. Så ja godteri og fet mat kan være skadelig for hud og kropp over lenger tid.

    71. Hei, jeg må si at jeg forstår at du mener at folk snakker om at dere som er så tynne må spise mer osv… men jeg synes det du skrev var veldig upassende… Jeg eg selv i de årene på ungdom skolen hvor det er såååå mye kropspress!! At jeg som egt er i normal vekt føler meg alt for tykk. Jeg spiser sunn mat, og på lørdagene så er det litt ekstra kos med godteri. Jeg har en vennine av meg som har skapene prop fulle med maaasse snop og chips hjemme og spiser usunn ca middag vææær dag( det er ikje tull engang)! Hun er kjeempe tynn og trener ALDRI! Så dette med at tynne folk ikke spiser usunt og trener mye stemmer ikke alltid! Og at de som ikke er tynne stapper i seg haaaugevis med snop til de får diabetes 2!

    72. dette er et DÅRLIG innlegg. Jeg begynner i 7 klasse og er så DRITlei av dette. Jeg går i en klasse med barn i forskjellige størrelser. En gutt har litt mer vekt enn andre, men fortsatt. Han er rask, han er i god Form. Og kjempe grei. En annen jente som er litt tynn, men fortsatt. Hun er i god form. Sterk og kjempe grei. Men så 2 andre som er i best form i klassen. Er jo nesten like frekk mot overvektige som deg Stina. Fyf så umoden dum du er i dette innlegget

    73. Skjønner at du blir provosert av komentarer på kroppen din, men her setter du altså alle overvektige I en bås! Langti fra farlig å ha litt ekstra kilo på kroppen…

    74. Kjønner ikke åssen jeg gidder å lese dine innlegg,
      jeg må si de er jwl kjedelige fordi de handler kun om åssen
      kroppen din ser ut, kjedelig salat, trening osv.
      Skjønner også hvorfor du har fått mye kritikk på dette innlegget! Og selvfølgelig noe godt da men jaja..

    75. Jeg tror du har misfortstått dette Stina. Det er ikke slik at “samfunnet hyller overvektige mennesker”, det samfunnet hyller er mennesker som er fornøyd med seg selv og kroppen sin som den er. Det er faktisk veldig viktig å si til ungdommen at de er fine akkurat som de er. Uavhengig om de er tjukke eller tynne.

    76. Mener ikke å være frekk her assa men jeg som er 13 er faktisk overvektig og det betyr ikke at jeg ikke klarer å tå vare på kroppen min. Vet du hvor dårlig dette blogginnlegget fikk meg til å føle meg,så jeg tror du skal slutte med dette og driver å si at” vi hyller” overvetige mennesker, jeg går faktisk på dans og turn og elsket hip hop;)) hilsen en jente fra 13. Og jeg håper virkelig at du tar mer ansvar for ting du skriver.

    77. ENDELIG. Dette har gått så langt at jeg prøver å gå opp i vekt, fordi nå er det feil å være tynn.. Jeg får ofte høre at «du er ikke sterk nok, du har ikke nok muskler i bena». «Du kommer til å knekke», når jeg og vennene mine prøver sånn cheerleading løft på hverandre. «Om man har flat mage spiser man ikke nok» «det er ikke bra at ribbena dine synes, spis mer». Det var en gang det var meldt små stormkast på skolen, da kommer vennene mine og sider «Å *navn* du kommer til å blåse bort du» fordi jeg er så «tynn og liten» .Jeg tør ikke gå i shorts pga jeg er tynn. Jeg er veldig usikker på å legge ut bikini bilder på insta, fordi da får jeg høre at jeg er hoe. Mens med en gang en overvektig kvinne legger ut bikini bilde, da er sterke, selvsikre og fantastiske. Det er liksom ingen grenser for hvor dumme folk kan bli. Jeg blir så sur, men samtidig lei meg. Jeg kan ingenting for at jeg er tynn. Jeg spiser nok, jeg trener masse. Bare fordi jeg er «for tynn» betyr ikke det at jeg er svak. Det er bare sånn kroppen min er. Det er som at folk mener at overvektige mennesker er mere vert enn tynne? Javel, skal vi begynne å gå opp i vekt da? Slutte å ta vare på kroppen vår? Slutte å ha god helse? Slutte å trene?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg