Slapp nesten ikke igjennom passkontrollen

reklame

Hei hei dere fra London! I går kveld landet vi på flyplassen i London, og jeg fikk meg litt av en overraskelse da jeg skulle igjennom passkontrollen. Når man lander i England må man alltid vise pass. Vi gikk igjennom en elektronisk autopass kø, hvor vi måtte gjennom en automat der vi måtte scanne passet og se på en skjerm for at den skulle ta face recognition fra passbildet til deg. 

Vel.. Jeg ble stående der ganske lenge. Først måtte jeg ut og inn av automaten et par ganger. Så måtte jeg stå forran kameraet til face recognition i typ 3 min av gangen. Selv om Per Fredrik stod forran det i typ 5 sekunder en gang bare.. 

Toppen min finner du HER

Til slutt måtte vaktene føre meg til et annet sted der jeg måtte ta en manuell kontroll. Mannen stirret lenge opp og ned på passet mitt og meg før jeg til slutt slapp inn. Jeg har tydeligvis forandret meg så mye i ansiktet siden jeg var 16-17 år at hverken automaten eller mannen i passkontrollen skjønte at det var meg. Altså. Hvor sjukt er ikke det? 

Alle andre rundt meg ved automatene slapp igjennom med en gang, så det er tydeligvis ikke noe vanlig sak som skjedde med meg. Men rart å tenke på hvor mye jeg har forandret meg altså. Syns ikke jeg er sååå forskjellig. Men her er jo tydelig bevis på at det er veldig stor forskjell. Haha! 

Syns dere jeg har forandret meg mye siden passbildet mitt?

 

18 kommentarer
    1. Kan jo ha noe med restylanen å gjøre også 😉 da blir jo proporsjonene litt annerledes og vanskelig for maskinen å skjønne

    2. Tynnere å mer voksen i ansiktet å sminker deg anderledes nå. Spessielt øyenbrynene 🙂 men ellers kan man jo se at deg er deg på passbilde.

    3. Hm ja.. man ser at det er deg på bilde liksom , men ja du ser mer voksen ut nå:)
      Har også vært gjennom den automatiske pass kontrollen. Den er vanskelig å gå igjennom egt.. man må stå der beina er plassert og ansiktet skal være rett osv.. tror KANSJE det var Grunnen hehe:))

    4. man forandrer seg jo mye fra man er 16-17 til man er i begynnelsen på 20 årene. man får et mer voksent ansikt. sminke, vipper, bryn har jo mye å si også

    5. Jeg hadde nok sett at det var deg, men det er mange småforandringer i annsiktet ditt og det blir jo en stor forandring etterhvert.

    6. Jøss så rart, jeg slipper gjennom helt greit på sånne maskiner, selv om passet mitt er fra da jeg var 14 år og er nesten 20 nå. Har piercinger og synlig tatoveringer nå så var rart at den ikke kjente deg igjen haha.

    7. Skjer med meg også de fleste gangene jeg reiser til England. Når de da tar den manuelle sjekken, skal det sjekkes mer nøye fordi automatene ikke har tatt det.

    8. Jeg ser lett at det er deg hvert fall, men det er klart du har blitt mer voksen og markert, pluss fyldigere lepper :* Litt skummelt med sånn elektronisk autopass, for det blir jo et problem for alle som fikser på ditt og datt i ansiktet, haha

    9. “Alle andre rundt meg ved automatene slapp igjennom med en gang, så det er tydeligvis ikke noe vanlig sak som skjedde med meg.”
      Joda kjære Stina, det er veldig vanlig at den automaten ikke alltid greier å kjenne folk igjen. så det er ikke noe spesielt som bare skjedde med deg det. Og at politiet i passkontrollen sjekker flere ganger, er bare bra. Kanskje du ikke lignet på deg selv og det er ikke unormalt at de sjekker opp til flere ganger..
      Hilsen ei som bor i london og har vært gjennom både den automatiske og manuelle opp til flere ganger 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg