DIY: Marmor stuebord!

// reklamelinker

I dag har jeg gjort et DIY (do-it-yourself) prosjekt, som jeg har tenkt på å gjøre veldig lenge! Helt siden vi flyttet inn har jeg syntes at spisestuebordet vårt er litt kjedelig. Men jeg har liksom ikke visste hva jeg skulle gjøre med det.

Jeg er virkelig ikke noe “duk-person” så duker var ikke noe jeg ville gå for i det hele tatt. Men for litt siden fant jeg det endelig ut; marmor! På bordet jeg hadde da jeg bodde i leiligheten min på Frogner i Oslo, hadde jeg marmortape på bordet, og det gjorde det så mye finere. Så hvorfor ikke gjøre det samme her? 

Jeg syns resultatet ble så fint, og jeg tenkte å dele noen tips med dere som kan hjelpe dere hvis det vil gjøre det samme selv!

Slik så bordet ut før. Fint, men litt kjedelig.

Jeg kjøpte 3 ruller marmortape på Panduro, og de holdt i massevis til hele bordet. Første jeg gjorde er å måle hvor mye marmortape jeg trenger. Det er viktig å ha nok ekstra på kantene så du kan brette marmortapen under bordet for å ikke få noen “søm”. 

Deretter er det bare å begynne og rulle ut tapen. Jeg brukte en linjal for å unngå masse luftbobler og skrukker. Om du får luftbobler er det eventuelt bare å bruke en nål og trykke vekk luftboblen.

– Toppen min er fra DENNE butikken og skjørtet mitt finner du HER – 

Til slutt er det bare å feste tapen inn under bordet, og bruke en tapetkniv for å fjerne overflødig tape. 

Og slik ble resultatet. Fint eller hva?

Ganske stor forskjell, eller hva? Jeg syns det virkelig ga bordet det lille ekstra som det trengte! 

Hva syns du om resultatet? + Har du gjort noen slike prosjekter før?

12 kommentarer

Siste innlegg