Politiet kom på døren min kl 5 i natt!

I går var jeg i bursdag til Camilla og Trine. Vi spiste masse god mat og koste oss masse sammen og hadde det veldig gøy. Skal vise dere masse bilder og fortelle dere mer om det senere i dag. Først vil jeg bare fortelle dere om en ganske sinnssyk ting som skjedde i natt. 

Jeg kom hjem rett før 05 og siden jeg hadde kjøpt med nattmat satt jeg meg i sofaen og spiste sammen med Chloe. 10 minutter inn i kongen av Queens ringer det plutselig på døren. Min første tanke var: dette er innbruddstyver som skal bryte seg inn fordi de har sett på bloggen at hverken jeg eller Per Fredrik er hjemme, og de ringer på først for å forsikre seg om at det ikke er noen hjemme. Jeg kjenner hele magen min vrenger seg og jeg blir skjelven av redsel. 

Jeg ser kjapt ut av vinduet og ser at det står en politibil utenfor. Jeg kjenner jeg får helt panikk. Hva er det som har skjedd??? Hvorfor er de her kl 5 om morgenen? Jeg trodde virkelig at det hadde vært noen her som prøvde å bryte seg inn, som politiet hadde pågrepet. Man vet jo aldri hvem som følger med på bloggen min, så man vet aldri hva som kan skje. 

Vel jeg ble ganske paff da jeg åpnet døren og begynte å snakke med de. Noen blogglesere hadde sett meg kjøre fra byen i Drammen etter å ha vært ute på et av utestedene, så de hadde skrevet ned skilt nr mitt og ringt politiet. Altså, what the actual fuck?? Hvem er det som gidder sånt liksom??

Altså for det første så er de rimelig driti ut med tanke på at jeg ikke drikker. Jeg tar et rødvinsglass på kvelden når jeg spiser god mat hjemme. Men på byen drikker jeg aldri. Jeg hater å ikke ha 100% kontroll over meg selv når jeg er i en utelivs-situasjon. Er ofte mye pågående mennesker så er greit å være edru så man har guarden sin godt oppe. I tillegg til at jeg syns det er like gøy å være edru. 

For det andre: tror dere virkelig at jeg er så dust i huet at jeg kjører med promille?? Jeg vet hvor lite alkohol som skal til før man setter både sitt eget liv og andre menneskers liv i fare. Så det er aldri noe jeg ville gjort. Jeg er heller ikke interessert i å miste førerkortet mitt så, ehee. 

Så til dere som ringte politiet; jeg hadde 0,00 i promille så dere kan gjerne gjøre andre ting med livene deres enn å sende politiet hjem til meg 05:00 om morgenen. Snakket også lenge med politiet og de er fullt klare over at jeg ikke drikker når jeg er ute, så det er ikke noe vits i å prøve og ringe de flere ganger, fordi da kommer de ikke til å rykke ut. 

62 kommentarer
    1. Nå syntes jeg du blir veldig trangsynt her. Husk at dette bare kunne vært en bloggleser som hadde blitt bekymret for deg f.eks. Så hen ønsket derfor å si fra til politet slik at de kunne sjekke om det gikk bra. Ikke alle er ute etter å “ta” deg kun fordi du er blogger. Husk det

    2. Anonym: Tviler veldig på det. Denne personen har fulgt etter meg ganske langt fra utestedet og til bilen for å få reg nr mitt, og da har nok den personen sett at jeg er edru og ringt på pur faen. 99% av bloggleserne mine vet at jeg ikke drikker på byen, for det har jeg sagt ifra om mange ganger.

    3. Er det virkelig mulig??? Dette her er jo ganske drøyt syns jeg, og ikke rart du ble redd da du hørte det ringte på kl 05 om morgenen når både du og bloggleserne dine vet du er alene hjemme nå! Uff noe så ekkelt! De som har ringt må ha kjedet seg noe jævlig den kvelden, hvem gjør sånt?? Ble helt satt ut jeg!

    4. De bloggleserne burde skamme seg altså. Bare fordi man er ute med venner betyr det ikke at man drikker, det burde folk skjønne. Sykt å sende politiet etter deg!

    5. Marte: Ja, er rimelig ekstremt. Ble skikkelig redd så det var virkelig ikke noe gøy! Visse mennesker er helt fucka i huet, og er bare ute etter å lage dritt her i verden

    6. Jeg vet at du ikke drikker, men jeg er glad for at de faktisk ringer i slike situasjoner, og at politiet tar det seriøst, tenk om du hadde vært en annen pg det faktisk var promille i blodet ditt. Utrolig synd om folk bare gjør det for å være teit, men godt å vite at folk er på vakt

    7. Skjønner virkelig ikke hva du er sur for? At folk sier ifra til politiet om de mistenker at noen kjører med promille er kjempebra, det er alltid bedre å varsle en gang for mye enn for lite! Synst ikke det på noen måte er bra at du fremstiller det å ringe politiet som noe dårlig? At man ikke har et liv om man er redd noen skal kjøre med promille og skade seg selv eller andre?
      Skjønner ikke helt, tror du noen gjorde det fordi de ville at du skulle miste lappen selv om du ikke drakk? Eller hva? Skjønner ikke hva du var sur for desverre…. alle vet at politi ikke tar fra noen lappen/gir bot uten å sjekke promille feks, så sannsynligheten for at noen ringte i viten om at du var edru er veldig liten. Og at de “følgte etter deg” vet du vel ingeting om? Er nok flere folk som går samme vei som deg, og hadde noen gått ut av utestedet foran meg og deretter sittet seg inn i bilen og kjørt – da hadde jeg også ringt politiet. Beklager men jeg klarer ikke å skjønne hva du mener/er sur for.
      Hvordan vet du at det var bloggleser btw? Bare lurer

    8. Du som bloggleser og forbilde burde ikke være nedlatende mot folk som ringer inn for slike ting. Det kan hende de var oppriktig bekymret for ditt og andres liv, og at du skriver slikt kan få folk til å la vær å ringe inn. Om de ser disse kommentarene i ettertid vil de nok føle seg dårlig og aldri gjøre noe slikt igjen.

    9. Lurte på om du kunne ha en videoblogg der du snakker svensk! Hadde vært veldig gøy 😀 digger deg<3

    10. Haha folk har lite å holde på med tydligvis.. Sykt å gjøre noe sånt og blande seg opp i sånt. Bare lage kvalme.. ÆSJ

    11. Greit nok at det kan være noen som gjorde det for å være ekkel, men det vet du jo ikke? Ikke alle vet at du ikke drikker, feks meg, som har lest bloggen din, men ikke absolutt alt og har derfor ikke fått det med meg. Det å ringe politiet når du tror noen fyllekjører er jo superbra? Litt dumt å framstille det som negativt, fordi du kan ikke vite om de gjorde det for å være ekkel.
      Ikke meningen å være uhøflig i det jeg skrev, men synes bare det er noe å tenke over.
      Ha en ellers fin dag 🙂

    12. Noen folk forstår ikke at det er mulig å være edru på byen! Er det selv noen ganger. Sist jeg var på byen var jeg edru og kjørte, og da jeg skulle dra møtte jeg noen venner utenfor. Jeg spurte om de hadde kjøre, og de spurte om jeg hadde kjøre, så sa jeg “jeg kjører” og viste bilnøkkelen, og en av dem så på meg og bare “nei????”. Haha, må man liksom ALLTID drikke? Tenk om jeg skulle fått politiet på døra den natta fordi noen så meg gå ut av klubben og inn i bilen… Skjønner at det var ekkelt!

    13. Hei Stina! Utrolig kjipt for deg at du ble satt i denne situasjonen. Jeg kan nok tenkte meg at du ble rimelig skremt, og det er ikke noe hyggelig. Men hvis man ser det fra et annet perspektiv ser jeg ikke noe feil i hva som ble gjort, men mindre det faktisk ble gjort på kun “pur faenskap” som du sier. Det er jo selvfølgelig ikke greit! Men på den andre siden skal man melde i fra til politiet om man har mistanke om promillekjøring, enten det gjelder en som er i det offentlige lys eller ikke. Det kan være fare for at noen blir drept i trafikken om man ikke melder i fra, dersom man har mistanken. Jeg vet at du som regel ikke drikker alkohol, men det kan fortsatt være lesere som ikke er klar over at du ikke drikker. Leserene dine kjenner deg heller ikke, og vet ikke hvordan du egentlig er. Nå tror selvfølgelig ikke jeg at du er noen andre enn den du fremstår som, og du virker som en oppegående jente med masse kunnskap og god moral!
      Håper du ikke ser på dette som noe kritikk! Men det er dessverre alt for mange som ikke blir meldt i fra til politiet og som ender opp i fatale trafikkulykker… Denne personen kan godt ha vært en som var ute etter å “ta deg”, men det kan man jo aldri vite. Jeg mener heller ikke at du ikke har grunn til å være frustrert. Du er en offentlig person og du har også nevnt tidligere at du sliter med tillit til mange og at du ofte blir satt i dårlig lys. Men, det er allikevel bra, tenker jeg, at politiet bare ville forsikre seg siden de fikk en beskymringsmelding.

    14. Litt “ut av tema”, men wow så stor du ble i øynene mine akkurat nå.
      “Jeg hater å ikke ha 100% kontroll over meg selv (…) i tillegg like gøy å være edru”
      Det er VIRKELIG få igjen som tenker som deg. Du har akkurat fanget min fulle respekt. Fortsett å være en unik kvinne, du skiller deg positivt ut <3

    15. Hvordan vet du det er en bloggleser? Hadde jeg sett noen sette seg i bilen etter de hadde forlatt et utested ville jeg trodd vedkommende hadde promille selv…
      Er ikke sikkert de tenkte over hvem du var eller visste hvem du var, bare la sammen to og to og kom frem til en konklusjon…

    16. Passe ekkelt å vite at noen har sett på deg mens du kjører bil og etterpå skrevet ned bil nummeret?!

    17. Nå ler jeg litt. Ikke av deg, men av dem som ringte politiet.
      På en side så er det bra at folk si i fra vis de ser noen som drikker alkohol og sjangler av gåre for og sette seg i bilen og kjøre.
      Men da skal de være 100% sikker på hva de har sett. For det første så bruker de faktisk en ressurs som ander kanskje har mer behov for. Og vis det er gjort for faen skap så burde den personen skamme seg noe veldig.

    18. Ikke alle folk er 100%, skjønner ikke hva folk tenker, du kjører jo ikkje bil når du har drukket….. WFT????
      Skjønner meg ikkje på alle ass🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

    19. Det er jo kjempebra at politiet ble kontaktet, og enda bedre at du var promillefri! Det er kjempeviktig at vi passer på sikkerheten til hverandre. Har lest bloggen din i mange år men når jeg så snapene dine osv trodde jeg faktisk at du drakk, og det er jo greit! Men du bør heller oppfordre folk til å ringe inn til politiet fremfor å få de som meldte deg inn til å fremstå som en dust. For det var faktisk veldig bra at de gjorde det, det er alt for få her som tar ansvar og kontakter politiet! Selv ringer jeg politiet når jeg ser lignende eller ser folk kjøre for fort. Det er pga min egen og andres sikkerhet. Skjønner at du føler det sånn men man bør kanskje fremstille ting på en litt annen måte, sikkerhet først.

    20. Hadde jeg vært ute på byen og sett noen som satte seg i førersete for å kjøre er jeg veldig sikker på at jeg også hadde ringt. Nå i dagens samfunn hører desverre ikke disse to tingene sammen, da det ikke er ofte folk er ute på byen edru, spesielt ikke på et utested. Har blitt utsatt for ulykke på grunn av en sjåfør i påvirket tilstand, og er det noe jeg kan gjøre for at det skal bli unngått/tatt hånd om ville jeg gjort det. Synes du går for hardt ut mot vedkommende som meldte bekymring, med mindre det var for å sette deg i en ukomfortabel situasjon, men det vet man jo aldri. Bedre at en faktisk tar en telefon for å melde ifra, er ikke dermed sagt at du hae gjort noe galt, noe du ikke hadde, så ser ikke heeelt problemet. Hvis personen var en blogglesere var det nok heller ikke for å være ekkel 🙂

    21. jeg fikk også besøk av politiet kl 5 på natta en gang. Det var rett før jeg ble 15. Var alene hjemme. Hørte en syk høy hamring, så plutselig hørte jeg stemmer fra stua. Sitter i senga og er livredd, trodde det var innbrudd. Så rives døra mi opp, og i stua står det hvert fall 10 politi- og brannmenn.
      Det var vannlekkasje…

    22. Hei Stina! Så utrolig modig gjort av deg og i det heletatt åpne den døren! ❤️ Bra du e edru på byen! 🦋 Det er de fleste. Lykke til videre.

    23. Hvorfor tror du at den som ringte var en bloggleser egentlig? Vet om flere som ikke drikker på fest, men så har det så utrolig gøy at folk tror de har drukket masse. Kan det være at de trodde at du drakk? Ekkelt med politiet uansett, og ekkelt at de faktisk måtte ha fulgt etter deg for å ta nr ditt

    24. Du er seriøst mitt forbildet Stina! Du skal vite at du er virkelig bra menneske og du tenker klokt! Hilsen en stor fan😍❤️

    25. OMG!
      Hva er det egt de tror, at en voksen kvinne som deg drikker på byen
      når hun vet at hun skal kjøre rett etter festen?
      De burde ha visst bedre enn å ringe politiet bare fordi
      en kvinne kjører en bil på morgenen! Skjønner virkelig
      ikke hvorfor de egt skal ha et problem med at du
      kjører på morgenen. Mange kjørere på morgenen,
      men det betyr ikke at man fyllekjører! Hvis de ikke ser
      at du ikke kjører helt skjevt, og vinglete, må de ha sett
      rimelig feil! Beklager hvis det er skrivefeil🌸

    26. Synes det er flott at politiet rykker ut til bekymringsmeldinger. Utrolig kjedelig for den det skjer med, men ingen skade er tydeligvis skjedd. Trist at du skriver at politiet ikke kommer til å rykke ut igjen ved mistanke om fyllekjøring, uansett om det gjelder deg eller andre. Vet jo at Sandefjord er et veldig lite sted hvor alle sikkert kjenner alle, men at politiet skal favorisere innbyggere høres ekstremt ut for min del.
      Forøvrig kjempebra at du ikke drikker og kjører, men synd at du bagatelliserer noe som kan være så alvorlig.

    27. Man kan se om folk er edru eller ikke, bortkastet tid for dem som gadd og følge etter deg. Hvis dem var blogglesere burde dem vite at du ikke drikker annet enn hjemme, hvis dem ikke visste det er dem ikke istand til og ringe politiet! Det er jo uansett teit og bare ringe politiet sånn!! ❤ U

    28. Jeg hadde også ringt, hvis jeg hadde hatt mistanke om at noen hadde drukket og kjørte ville jeg tatt sjansen på å ringe å ha feil enn å risikere at den personen kjørte i fylla og kanskje drepte både seg selv og noen andre. Kjempebra at de hadde feil, og synd at du fikk politiet på døra, men jeg syns det er veldig dårlig gjort å fremstille det de gjorde på den måten du gjorde nå. Det er BRA å ringe politiet i sånne situasjoner, det er ikke ekkelt å skrive ned bilnummer, faktisk kan man bli dømt for å ikke melde fra om sånne ting. De tok feil, og takk og lov for det.

    29. Altså jeg har verken lest bloggen din tidligere eller sett deg på TV, så for meg er du totalt ukjent, hadde jeg sett deg på et utested for så å sette deg i bileb hadde jeg kanskje gjort det samme som denne personen, men på en annen side, har personen sett deg på utestedet har vel personen sett om du drakk eller ikke.. å har han ikke d hadde det vel vært lurt å se an kjøringen å ikke hvor du har vært. Men syns du overdramatiserer litt..

    30. Selvom man er blogglesere er det ikke sikkert man vet du ikke drikker? Kanskje man er ny leser, kanskje man ikke leser hvert innlegg, kanskje man kun ser på bilder. I hvertfall synes jeg det er bra de ringte. Er bedre at du måtte ta en test, enn at man ikke ringer også viser det seg at føreren HAR drukket og så skjer det en ulykke.
      Og, som du skriver selv er du jo ikke helt avhold, du tar deg et glass vin hjemme av og til. Man blir lett forvirret. Selv visste jeg ikke at du ikke drikker ute, og vil slev si jeg er “bloggleser.”

    31. Det var veldig dårlig gjort av den blogglesere jeg vet godt at Stina ikke drikker og så kjører hun bil

    32. Det høres egentlig litt lite sannsynlig ut at politiet ikke kommer til å komme dersom de får en bekymringsmelding på deg når det kommer til dette temaet. For alt de vet så kan du faktisk ha promille, sant? Likevel, veldig kjipt at slikt skjer hvis de var ute etter å ta deg.

    33. Men unnskyld meg, nå linker du fra en bursdag, med beerpong, vannmelon-drinker og shots (og et bilde hvor du holder et vinglass med noe som er slående likt vin/muserende) til en hendelse hvor folk har sett deg kjøre i fylla etter denne festen. Altså, mener du at du later som/faker at du drikker i det innlegget fra bursdagen? Dette blir jævlig misvisende og wierd. For da jeg leste dette innlegget først, om politiet, hadde jeg totally your back. Det er så mange fucka folk der ute som bare vil andre vondt. Men så leser jeg om denne bursdagen som var tidligere samme kvelden, og da tenker jeg: -Kanskje ikke lat som at du drikker i bursdag hvis du ikke gjør det, og du ikke vil at leserne dine skal tro du kjører i fylla senere på kvelden, og anmelder deg.
      Dette er ikke hat på deg, men konstruktiv kritikk.

    34. Er ikke alle som vet du hva du drikker eller ikke. Faktisk ikke alle i denne verden som leser bloggen din, eller leser alt på den.
      Jeg hadde også ringt politiet vis jeg hadde sett en person gått fra et utested og inn i en bil.

    35. Unnskyld meg vil ikke virke frekk elns.
      Men syns ikke noe om at du skal bli sint for at folk ringer politiet på grunn av at dei trodde du kjørte med promille.
      Selvom det var noen som leser bloggen din så kan det godt hende at dei trodde du kjørte med promille, når du går ut av et uteområde i byen og inn i en bil så er det lett å tro at personen har drukket.
      Du vet ikke 100% sikkert at dette er en bloggleser som vil messe med deg og henge deg ut på den måten.
      Selvom du er blogger så må dei jo nesten ringe inn uansett når dei tror noe slikt, dei må jo behandle deg likt som alle andre mennesker som går ut på byn.
      Skjønner at det må ha vært skummelt når det ringer på døren 05:00 om morgonen/natten, hadde blitt redd selv😅
      Men er jo viktig at politiet følger opp etter et sånt anrop, er jo for å sjekke om du har promille eller ikke. Er jo ikke noe problem når du ikke hadde promille?
      Er bra at folk tørr å ringe inn, er ikke mange som tørr det.
      Men syns du bør skrive dette innlegget på en annen måte for dette innlegget var skrevet på en negativ måte for dei som ringer inn.. er jo viktig at folk ringer inn om slike alvorlige ting..

    36. Assa jeg leser bloggen din ganske ofte, og jeg viste for det første ikke at du ikke drikker ute, men den pensjonen som tipse gave bare redd for deg og du begynner å skrive så masse surreting her på bloggen. Du er 27? 25? Uansett Skjerp deg.

    37. Her har jeg ingen ting annet å si en at noen er veldig flinke til å blande seg inn i andres saker. Setter man seg i en bil etter dette så har man selvfølgelig ikke drukket seg full.🧐🤨😫🤩😣😤🤔😲😵 forstå liksom. Hilsen en Stina elsker😍😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg