Ser jeg dårlig?

Den siste stunden har jeg sett så blurry at jeg har blitt skikkelig bekymret. Ofte når jeg har sittet ved pc’en et par timer klarer jeg nesten ikke se klart etterpå. Det er jo så rart! Jeg aner ikke grunnen heller.

 

Så derfor bestilte jeg en synsundersøkelse som jeg var på i dag. Jeg har jo ikke sjekket synet mitt siden jeg var 12 år, så det var mildt sagt på tide å ta en sjekk

Da jeg som 12 årig sjekket sist trengte jeg egentlig briller for lesing. Men jeg skulle begynne på ungdomsskolen, så jeg nektet å bruke noe som ikke var “kult”. Haha! Tenk så mye som har forandret seg siden den gang. Nå er det jo kult med briller, og mange bruker det selv om de egentlig ikke trenger det.

Siden jeg fikk litt feil på øynene mine da jeg var 12 tenkte jeg at det kom til å være ganske ille nå. Jeg har jo blitt mye eldre og det å sitte forran en Mac timesvis hver dag er jo ikke akkurat noe bra for synet

Optikeren gjorde sikkert 15 forskjellige tester hvor han sjekket øynene mine, til bilder av de og skannet de. Fikk se på skjermen etterpå hvordan øynene mine ser ut med laserbilde og vanlig bilde og det var så rart! Det grønne ser jo ut som et rart romvesen! Haha!

Til slutt kom resultatet: jeg trenger briller. Jeg har +0,5 på begge øyne og trenger å bruke lesebriller. Grunnen til at jeg har sett så blurry den siste tiden er fordi jeg overanstrenger øynene når jeg leser, så når jeg skal se på andre ting så blir det helt kluss og da ender jeg opp med å se blurry.

Så jada! Nå er det bare å gå til innkjøp av briller. Aner virkelig ikke hvilke jeg skal gå for. Testet sikkert 40 forskjellige i butikken uten hell. *kresen*. Så vi får se hva det blir! Gleder meg veldig til jeg får kjøpt de rette brillene, så jeg slipper å se blurry lengre. Hehe!

7 kommentarer
    1. Så bra at du fikk skjeller det. Er ekstremt slitsomt å se blurry. Bruker selv briller og er helt blind uten. Jeg bruker +4 på det ene øyet og +5 på det andre, i tillegg til at jeg skjeler og har dobbeltsyn…….ja, så jeg er nesten blind. Er best å bare bruke briller👍🏼

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg