Dette gjør jeg hver morgen! – Morgenrutine!

Når står du opp?
– Jeg elsker å stå opp tidlig, selv om jeg egentlig kan sove lenge. Men det kommer veldig ann på om Per Fredrik og jeg har sett på Homeland kvelden før. Om vi har gjort det klarer vi aldri å legge oss tidlig. Det programmet der er så spennende at jeg blir helt gal! Vi ser alltid 5 episoder på rappen. Haha! Men tilbake til spørsmål; jeg står som regel opp litt før 7. Det er så deilig å stå opp tidlig, for da får jeg ekstra mye ut av dagen + jeg får sett soloppgangen over vannet. 

Hva er det første du gjør hver morgen?
– Det første jeg gjør når alarmen ringer er å slumre sikkert 15 ganger til Per Fredrik?s oppgitthet. Siden jeg står opp ganske tidlig er jeg sjelden helt våken når alarmen ringer. Altså, halvparten av tiden tror jeg det er en sang i søvne, så ja, haha! Men etter sånn 20 minutter med slumring klarer jeg å komme meg opp av senga og snike meg inn i dusjen før Chloe våkner og vil ut av buret og si hei! 

 

Hvor lang tid bruker du på badet hver morgen?
– Oi, det kommer veldig ann på! Om jeg skal vaske håret, barbere legger + under armer +++, så bruker jeg fort 45 minutter på selve badet. Sminken og styling av håret kommer i tillegg. Haha! Men som regel pleier jeg å vaske håret om kvelden, så da bruker jeg kanskje 15 min på badet. 

Er frokost viktig?
– Ja! Det er så ekstremt viktig for meg. Jeg klarer ikke starte dagen uten frokost. Mamma?en min lærte meg viktigheten av å alltid spise frokost, så det har jeg ikke gitt meg med! 

 

Hva spiser du til frokost?
– Jeg spiser som regel havregrøt som jeg koker i kjele. Da bruker jeg melk og lettkokte havregryn, topper det med litt smør + kanel + gjerne noen bær. Det er så godt det! I tillegg til at det ikke smaker så mye. Jeg har som regel ikke tidenes matlyst om morgenen, så da er havregrøt perfekt. 

 

Er du morgentrøtt?
– Ja! Eller, frem til jeg har kommet meg ut av senga er jeg supertrøtt. Jeg våkner litt i dusjen, men det er først når kaffen er inntatt at jeg virkelig klarer å våkne. Hehe! 

Hva bruker du som alarm?
– iPhonen min.  Jeg bruker alltid “oppstigning” ringetonen for å våkne. Selv om jeg skifter ganske ofte, da jeg blir så vandt med den at jeg til slutt ikke skjønner at det er vekkerklokke. 

 

Hva er det beste med morgenen?
– Å se soloppgangen er helt magisk. Vi har gigantiske vinduer i stua som jeg kan se på solen komme opp over vannet, og det er virkelig litt av et syn! Også syns jeg det er så gøy å vite at jeg har en hel dag forran meg hvor jeg kan gjøre mange spennende ting! 

 

Hvordan går du kledd på morgenen?
– Jeg går som regel i kosedressen frem til jeg har sminket meg ferdig. Elsker kosedress. Tror seriøst det er det beste plagget som er funnet opp noensinne. 

8 kommentarer
    1. Er det slik at du har alarmen på til syv og våkner 20 min over syv eller har du alarmen på til halv syv og våkner syv? Ble litt forvirret av det du skrev 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg