10 Irriterende flypassasjerer!

Da er jeg tilbake i kalde Norge igjen. Borte fra den sydenvarmen og rett inn i snøkaoset! Skulle gjerne vært tilbake på Gran Canaria igjen, men jeg vender meg nok fort til kulden i Norge. Hehe!

Uansett, når jeg satt på flyet på vei frem og tilbake til Gran Canaria la jeg veldig godt merke til visse stereotypiske irriterende flypassasjerer, og tenkte det kunne vært morsomt å dele disse med dere. Kanskje du kjenner igjen noen irriterende stereotyper du har møtt på flyet, eller kanskje er du en av disse menneskene selv?

Fortell meg gjerne i kommentarfeltet hvilke stereotyper du kjenner deg igjen i! 

– Han som skal snyte seg for full hals hvert 3. minutt. En ting at folk er forkjølet, men det finnes et toalett man kan snyte seg på. Få ting som gjør meg så kvalm som å høre at noen snyter seg. 

– Drittungen som spiller på gameboy’en sin med full lyd når det er 23:30 og man prøver å sove. Eller enda verre; forelderen som lar drittungen spille høyt. 

– De som bruker hundre år på do. Altså, det er typ 200 mennesker på et fly og bare noen få doer. Da sier det seg selv at dette ikke er tiden for å ta med hele jævla sminkebagen inn på do for å sminke seg. 

Genseren min finner du HER

– De som burde tatt seg en dusj i dag. At du dusja for 5 dager siden er ikke veldig gøy når du skal sitte ved siden av andre på et fly. Deodorant etter dusj er heller aldri feil. 

– De som skravler hull i hodet på deg. Nei, jeg vil ikke høre om at du skal på sydentur og røyke 56 prince mild mens du dunker ned på øl dagen lang, og nei jeg bryr meg heller ikke om at du skal handle ditt og datt i tax free’en. Jeg vil sove og helt ærlig; ikke interessert i å høre på våset til en fremmed person i 5 timer. 

– Babyen som konstant griner. Ikke gøy med en baby som gråter fra take off til landing. Vet ikke hvor jeg får mest vondt: ørene etter å ha hørt på skrikingen, eller hjertet fordi jeg syns så fryktelig synd på den lille. 

– De som kjefter og maser hull i hodet på flyvertinnen. Ja, hun kommer med trallen bort til deg snart. Nei, det er ikke livsviktig at du får deg en Snickers akkurat nå. Ikke kjeft på flyvertinner uten grunn. Det er totalt uakseptabelt. 

– De som tar litt for mye plass. Nei, du har kun ett sete, ikke to. Mitt sete er ikke din plass, så vennligst ikke sleng jakka og maten din på min side erru grei.

– Drittungen som dunker i seteryggen din. Gidder du å ikke sparke meg i ryggen konstant i 4 timer eller?

– De som stopper opp alle i midtgangen inn i flyet. Det er enkelte som bare legge tingene sine opp i hyllene med en gang de kommer inn på flyet. Altså, det er lov å ta et steg inn til siden, slippe folk forbi, sånn at ikke det å gå ombord flyet tar 40 minutter. 

 

 

36 kommentarer
    1. Jeg kjenner meg sykt godt igjen på den ene, nesten hver gang jeg drar til syden så får jeg den drittungen bak meg så sparker konstant bak i setet 😒😂❤

    2. Det med passasjerer som er forkjølet og med et barn som griner hele flyturen..
      For det første, så er det nok ikke koselig for den personen som er syk å være innelåst på toalettet for å snyte seg. Der kommer vi tilbake til punktet med at folk bruker lang tid på toalettet. Stakkars folk som er forkjøla må få lov å snyte seg. Om du er irritert over lyden, så putt i et par ørepropper med musikk.
      Det er også veldig vanlig for små barn at de sliter med propper i ørene når de flyr, selvfølgelig er det ubehagelig for barnet, og skriker da selvfølgelig. Sånt må du nesten bare finne deg i, er sikkert ikke noe koselig for foreldrene til den lille heller.
      Sykt unødvendig av deg å være så “fin” på det.

    3. Du har glømt “Når de på raden foran deg tar bak setet slik at du bare så vidt får plass til bena dine”. Problem for folk med lange ben. Regner med typen din er enig i dette, heheh!

    4. Hei jeg kjenner meg igjen i 2 ting, 1. Den lille ungen som sitter og skriker hele flyturen, jeg kjenner meg utrolig godt igjen!!! 2. ungen som sitter bak meg og sparker konstant i setet mitt med gummist?vlene sine!, blir irritert hver gang! En gang skjedde det noe utrolig skummelt, jeg satt p? fly ogs? kjenner jeg en h?nd p? skulderen min fra setet bak og der ser jeg en gammel dame som holder seg fast I skulderen min! jeg pr?ver og f? skulderen ut av det harde grepet hennes men det g?r ikke! etter en stund slipper hun skulderen min, men ett min senere s? holder hun der igjen og s?nn fortsatte det!!! Sorry for alle sp?rsm?lstegnene har Engelsk tastatur. denne komentaren ble litt lengere enn jeg trodde men h?per det g?r fint.

    5. Vi hadde en person foran oss på en tur hvor hun la håret hennes, altså ca sånn lengde som deg, over sete og rett over iPaden til kjæresten min, sa til han.. Dra i det og se hvordan dama reagerer.. Er så grusomt med personer som er høy på seg selv på fly.
      Men kjenner igjen den med å bruke 2 seter, kjørte fra Cuba som var 10 timer, dårlig med søvn og en mann som sikkert ikke bruke 2 plasser med vilje, men som gjorde det da..
      Også har jeg vært borti personer som har brukt en hel fly tur på skravling skjønner ikke at det er mulig!!
      Håper dere koste dere! Velkommen til Norge!

    6. Du er sykt “fin” på det Stina. Sikkert ikke noe gøy for den babyen og gråte så lenge heller. En gang var du og sånn. Du er i verden. Dette må du bare finne deg i. Alle er ikke like “fine” på det som du er.

    7. Og de som skal gå på do 5-6 ganger på en 4-timers flyplass som selvfølgelig må velge vindusplassen så de som sitter ved siden av må reise seg hele tiden.
      Helt enig i alt her. Folk som tar mer enn et sete burde også betale for ett sete ekstra

    8. Merket godt på dette innlegget at du er alt for Fisefin, huff, det må du skjerpe deg med, det kan ofte bli for slitsomt å høre på sånt klaging

    9. Kjenner meg igjen! Noen folk har null antenner… Men bare akkurat det med barn som gråter syns jeg det er viktig at man har forståelse for at små barn ofte får propper i ørene under flyturer, og at det er veldig ubehagelig for dem. Og det er aller verst for foreldrene, tror jeg, så viktig å være litt tolerant:)

    10. Et tips som løser mange av dine irritasjonsmomenter som angår lyder og støy: kjøp deg et headsett med støyreduksjon, a la AKG etc 🙂

    11. Stakkars unge.. hva har den gjort deg ? Ha litt respekt for andre mennesker da, hva kan en stakkars liten baby gjøre for å stoppe å grine, er ikke slik at trøst alltid hjelper på en flytur da.. du sier du er voksen stina, men vet du ka, tror ikke du har en villeste aning om hva voksen betyr.. snakkes om 5 år så skal du heller få lov å si du er litt mer voksen.. garantert denne kommentaren ikke blir godkjent men håper du leser den. For å gå på angrip på personer som ikke kan styre alt, er ikke greit! Tåpelig!!!!

    12. Du vet at om barn som skriker og spiller irriterer deg, så kan du faktisk betale litt mer hos eksklusive selskap som flyr uten barn?

    13. Er helt enig med de som sier at barn får dotter i ørene! Ja, vi må tåle litt da det ikke er bra for de å fly. MEN; der er da lov å synes det er irriterende? Man kan synes at noe er irriterende selvom det er forstående? Det ER irriterende å høre en baby skrike høyt i fem timer, men vi kan heller ikke kjefte og bli sure på foreldrene osv.

    14. Nora: Mhm.. Syns jo veldig synd på barna, og jeg får vondt i hjertet mitt av de. Men det må jo være lov å bli litt irritert.. Spesielt på foreldre som åpenlyst ikke gidder å bry seg om ungene oppfører seg dårlig (referer mest til unger som sparker i ryggsetet + spiller spill med lyd)

    15. Jeg kjente egentlig at jeg ble veldig irritert når jeg leste dette innlegget, mest fordi jeg kjenner meg veldig igjen i alle punktene! Spesielt dette med sparking i setet (uavhengig av hvem som sparker) og kanskje det aller verste; foreldre som ikke irettesetter unger som ikke kan oppføre seg! Fysj, desidert det verste jeg vet! Unger er unger og vil alltid sparke i setet, rope høyt og ikke oppføre seg, for det er slik unger er. Da er det FORELDRENE sin oppgave å irettesette barna! Er mange foreldre som skulle vært pålagt kurs i barneoppdragelse!

    16. De dummeste på fly: De som blir sure for at man tar ned setet. Er man for tjukk/høy til å sitte i et vanlig sete må man bestille business eller exit-rad. Flyseter er ikke veldig behagelige, og skal man sove, da må man nesten ta ned setet. Skjønner ikke hvem folk tror de er. Ser en annen over som har kommentert det motsatte; ta deg sammen.
      Ellers er det mye uting folk gjør på fly, som du skriver her. Men å bruke en funksjon til sitt formål er ikke en av dem.

    17. Enig! Sist jeg tok fly sprang to unger fram og tilbake å slo på ALLE setene. Klandrer ikke ungene, men foreldrene kunne faktisk gjort noe..

    18. Synes det er unødvendig å kalle barn som spiller for drittunger bare fordi de har på lyd. Barna tenker jo ikke noe over at det kan være irriterende for andre, men å irritere seg over og klage på foreldrene er absolutt forståelig 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg