Skjønner ikke hva som feiler kroppen min

Wow, dette ble en veldig sen oppdatering fra meg! I dag har dagen bare gått helt fra meg. Jeg endte opp med å legge meg veldig veldig sent i natt, og stod ikke opp før 10:00 i dag, og når jeg stod opp var det rett avgårde på vippe- og negletime, som jeg ikke kom hjem fra før i 17 tiden.

Så der gikk jo veldig mye tid plutselig bort, og når jeg først kom hjem var jeg i så utrolig dårlig form, så jeg måtte legge meg ned og sove vekk smertene.

Skjønner ikke hva som skjer med den kroppen min. Bare jeg gjør litt utenfor huset blir jeg så vanvittig sliten. Har sittet den siste timen og prøvd å søke rundt på nettet etter ting som kan gjøre at jeg blir i så dårlig form. Det er jo hver eneste gang jeg anstrenger meg bittelitt, så bare sier kroppen totalt stopp.

Jeg hadde skjønt greia hvis jeg hadde en jobb som var skikkelig fysisk krevende, men altså, å ta selfies og skrive om livet sitt er ikke sååå slitsomt. 

 

Eneste jeg vet nå er at det skal bli fantastisk deilig å ta noen avslappende dager i varmen i utlandet. Det kjenner jeg at virkelig skal bli godt for kropp og sinn. Så får jeg fortsette søkingen etter grunner til hvorfor kroppen er som den er i morgen tidlig. 

Nå skal jeg i alle fall spise litt taco og bare slappe av sammen med gutten min og lille babyen vår. Føler meg så klissete når jeg skriver det sånn. Men hallo, jeg er jo litt klissete av meg da, hehe! 

34 kommentarer
    1. Hei! Har hatt det akkurat likt som deg, men etter jeg begynte å ta vitamin- og kosttilskudd hver eneste dag så har det forandra seg. I tillegg har det hjulpet å trene 3-4 ganger i uken og lufte meg i frisk luft hver eneste dag. Før ble jeg sliten av alt, fikk aldri sove og hadde kjempe store problemer med å orke å være uten for huset. Alt jeg ville var å sove, og jeg måtte ha en powernap hver eneste dag. For meg som jobber på et sykehjem der jeg både går tidligvakter og nattevakter, funka det sykt dårlig men etter jeg begynte å ta ekstra vitaminer og trene for å få overskudd, forandra det seg helt for meg. Har det nå mye mye bedre, men merker fort at jeg blir sliten med en gang jeg får i meg for mye sukker og trener mindre. Håper du blir bedre igjen og at det kun var et engangstilfelle! Jeg trodde nesten en stund jeg hadde ME da det virkelig aldri ble bedre, og tok kjempe mange blodprøver og ingen skjønte hva det var. Men jeg fant det heldigvis ut! Kan hende kroppen din mangler en type vitamin eller mineral.

    2. Håper det formen og energien blir bedre 🙂
      Jeg kan kjenne meg igjen i hvordan du har det, men jeg har postrivalt utmattelse, ble aldri helt frisk etter kyssesyken.
      ønsker deg en fin helg 🙂

    3. Anonym: Oida, hmm kanskje jeg skulle prøvd ut noe av det samme! Vet at jeg har b12 mangel, men det tar jeg sprøyter for. Men å trene fast 3-4 ganger i uken, ta kosttilskudd og få frisk luft er nok absolutt ikke feil 😀

    4. Jeg er også veldig sliten om dagen og har lite energi. Gikk til legen og fikk vite at jeg har vitamin D mangel så fått vitamin D som jeg skal ta hver dag. Kanskje du har det? Eller annen type vitamin mangel?

    5. Jeg håper det går over snart sånn at du ikke føler deg sånn på ferie, men det er ikke så lurt og søke på nett for der kan det stå hva som helst. God bedring.❤

    6. Hei! Har lest hele vil ønsle deg god bedring og håper du blir frisk snart!😁😁 og det høres ikke så gøy ut men kan du sjekke ut min yt kanal den heter KRissern-norsk gaming

    7. Virker som kyssesyken.. Om du har hatt den før kan kyssesyken sitte i leeenge etterpå.. Immunforsvaret blir skikkelig ødelagt.

    8. Kjenner meg igjen i problemet, men for min del så er forklaringen så lett som at skolen suger all energien jeg har. I dag skulle jeg ta en lur i en time etter skole , og våkna 5 timer senere. Når jeg ikke får lagt meg før 11-12 om kvelden og står opp klokka 6, for å deretter ha 7 timer skole (ofte inkludert en vurderingssituasjon) og 2 timer lekser i gjennomsnitt… Er det så rart? Kan trøste meg med at det er vg3, det tøffeste skoleåret, og det er over om et halvt år. Men jeg har mangel på vitamin B9 og vitamin D, og jeg tror det har mye med det å gjøre. Tror det skal bli bedre med litt kosttilskudd. Du burde ta multivitamin – kanskje det hjelper på energien!

    9. Jeg har hatt det sånn i over 2 år nå. Har fatigue, har vel fått det som følge av crohns. Håper “bare” det er noe vitaminmangel eller noe for deg, og at du finner ut av det:)

    10. Hei! Det er ikke ME du kanskje har? Har du hatt dette lenge? Det kan komme etter feks kyssesyken,vaksiner eller influensa. Jeg fikk influensa for 2.5 år siden, og ble aldri bra etter det. Symptomene er der så og si hele tiden, men forverres så fort enn anstrenger seg. Det er 1 år siden jeg fikk diagnosen, så er en ganske stor prossess å gå igjennom.. Enn må sjekke absolutt alt, siden det er ingen blodprøver/bilder som kan påvise sykdom. ME finnes i 3 grader Lett – Moderat – Alvorlig. Jeg ligger mellom lett og moderart, og er så syk at jeg ikke kan jobbe eller studere 🙂 Håper du tar kontakt med meg på mail visst du lurer på noe mer, evnt mer om symptomer. Det finnes såå mange, feks: smerter i muskler og ledd, vanskelig for å slappe av, høy puls, vanskeligheter å sovne/stå opp osv. Håper du finner ut av det 🙂

    11. Hvor skal egentlig Chloe være når dere er i Gran Canaria? Forresten så skal jeg dit å feire jul og nyttår, gleder meg veldig❤️

    12. Kanskje du sitter mye stille i hverdagen (når du skriver, tar bilder etc), så når du anstrenger deg blir det ekstra slitsomt? Men du trener jo, så da gir det kanskje ikke mening.. Uff, lykke til! Jeg heier på deg, og digger deg <3

    13. Høres kanskje litt i det villeste laget ut.. Men dette er helt normalt, og mange har det, ofte pga psykiske ting. Men om legene ikke finner noe så kanskje du burde snakke med en profesjonell om ting? Kan ofte være mye som tynger på en person uten at de kanskje er 100% bevisst på det, som kan skape depresjoner og forårsake slike ting som utmattelse.
      Klem:)

    14. Synes det alltid er noe som feiler deg jeg. Er det ikke b12 mangel så er det influensa eller vond rygg eller utmattelse. Alt dette har du vel hatt i løpet av to måneder? Må være slitsomt.

    15. Så kjedelig å høre at du er så sliten for tiden og sliter med div plager. Ved påsketider ble jeg totalt utmattet, orket ingenting ved den minste anstrengelse osv. Ble de konkludert med at jeg hadde postviral tretthet, men prøvde siden ut å spise glutenfritt, og det funker for meg 🙂
      Håper virkelig du finner ut hva som feiler deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg