Ukens spørsmål #144

Hvor mye tjener du på å blogge?
– Dette er noe jeg har blitt spurt om siden jeg begynte å blogge, og jeg ønsker egentlig ikke skrive noe spesifikt om dette, da jeg syns det er veldig privat. Men det jeg kan si, er at det er veldig langt over gjennomsnittet i Norge. Jeg har jo et hus sammen med kjæresten til over 6 millioner, og vi lever godt. Men når vi snakker om lønn, så må jeg også legge til at man ofte tjener bedre når man jobber for seg selv, siden man ofte må ta mange risikoer. Det er jo ingen garanti for at jeg tjener penger liksom. Så det kommer jo med en viss risiko! Når man har en “vanlig” jobb, er man jo garantert en lønn. 

Er det en andreetasje/loft i huset. Tror du aldri har nevnt noe om det.
– Ja vi har et veldig stort loft som en andreetasje i huset. Vi var faktisk ikke oppe på det før lenge etter at vi hadde flyttet inn. Vi tenkte jo bare at det var et bittelite kott, så vi gadd ikke sjekke det ut. Men så plutselig ble jeg litt nysgjerrig en kveld, og da måtte jeg sjekke det ut, og det var faktisk veldig stort! I tillegg har vi et veldig stort lagerrom ved siden av garasjen. Så vi har en del ekstra lagringsplass som jeg ikke har vist dere. 

 

Hva gjorde dere med Chloe på nyttårsaften? En så liten valp kan vel ikke ha godt av å være rundt masse mennesker, festing og raketter?
– Hun var selvfølgelig ikke hjemme hos oss. Vi hadde fest med venner på besøk, og da hadde det vært totalt uansvarlig å ha henne her. Hun var hos foreldrene til Per Fredrik. Hun har vært med dit mange ganger før, og er veldig trygge på de, så det var det beste for henne. De bor heller ikke midt inne i et nabolag, så de hørte ikke noe til rakettene. Så lille Chloe koste seg masse sammen med de! 

 

Ser du på kjendis Farmen, og hvem heier du på?
– Det gjør jeg! Per Fredrik og jeg er helt hekta på det! Jeg heier egentlig ikke på noen spesielle. Men jeg kjenner jo Petter Pilgaard litt fra før, siden vi har filmet inn litt forskjellige serier sammen, så det er nok han jeg heier mest på. Syns han gjør en veldig bra karakter i serien! Også er det jo super morsomt å se han som vanligvis er ganske fin på det, plutselig bli litt mer macho mann! Hehe!

 

Hva er det mest utfordrende med hund?
– Man må planlegge litt ekstra om man skal noe spesielt. Om Per Fredrik og jeg skal avgårde i mange timer, eller overnatte et sted, og vi ikke kan ha med Chloe, må vi jo ha noen som kan passe henne. Men nå som hun begynner å bli eldre, er det mye lettere å ha henne. I begynnelsen kunne vi nesten ikke vært borte 1 time engang, men nå kan vi være borte noen timer uten at det er noe problem.

 

 

I og med at du “lever” av bloggen din, har du en annen utdanning ved siden av? Såfall hva er planene for utdanning senere om du har tenkt til det. Hilsen en forvirret jente som må velge studie og hva hun skal bli.
– Jeg er ferdig med hele videregående, og kan begynne rett på andre studier om jeg en dag ønsker det. Sånn som ting har vært de siste årene, og også som de kommer til å være de neste årene, er det ingen behov for utdanning. Jeg kan absolutt ikke spå fremtiden, så jeg vet ikke hva den bringer. Men jeg har lyst til å drive eget firma, slik som jeg gjør nå, resten av livet. Da er utdanning veldig unødvendig. Men er det en utdanning jeg kunne tenkt meg, så er det å bli personlig trener. Jeg elsker trening og kosthold, og syns det er så spennende! Så det kunne jeg gjerne tenkt å lært mer om! 

 

Jeg lurer på om hvordan dere trener hunden deres? Trenger tips
– Vi har jo en Papillon, som er en ekstremt smart rase. Faktisk den smarteste rasen blant alle små hunder, og den 8. smarteste hunden blant alle raser. Så vi har det ganske enkelt med å lære henne kommandoer. Chloe er bare 5 måneder, og hun kan mange forskjellige kommandoer allerede. Jeg kan for eksempel si “Gå ta Bunny og legge seg på teppet”, så henter hun akkurat den leken som er en kaninbamse og legger seg på teppet sitt. Hun kan også mange andre kommandoer, som jeg ikke trenger å ramse opp her. Måten vi har lært henne kommandoer, er bare å snakke mye med henne, og belønne henne når hun gjør ting vi ber henne om. 

Når det kommer til å gå turer, går vi ganske moderate turer med henne. Siden hun er en liten valp så skal hun ikke gå så langt. Så vi går alt fra 5 minutter til 20 minutter. Men da går vi alltid i hennes tempo, og lar henne få utforske ting som hun vil. Når hun blir et år gammel, anses hun som voksen, og da kan vi ta henne med på lange turer uten problem, og “trimme” mye mer med henne. Har også tenkt til å lære henne litt agility når hun blir voksen. Tror hun kommer til å elske det!


 

Hvorfor har du aldri vist hvordan huset ser ut ute, på bloggen?
– Jeg skulle så gjerne vist dere huset mitt! Det er jo så fint, og det hadde vært gøy å vise dere. Men jeg er veldig redd for at hvis jeg viser det, så kan mange finne ut hvor vi bor, og da kan det skje mye ubehagelige ting. Det er jo 30’000-40’000 mennesker som leser bloggen min hver eneste uke, og det er ikke alle som vil meg godt. Så det kunne blitt veldig ubehagelig.

Du har jo walk in closet og på soverommet deres er det ikke noe klesskap. Hvor har per Fredrik klærne sine da?
– Han har et stort klesskap inne på treningsrommet. Dere har kanskje lagt merke til at det er skyvedører med speil der inne? Vel, bak de dørene er skapet hans. 

Er det noe spesielt du ville ha endret på i livet ditt?
– Vel, eneste jeg kommer på er at jeg vil ha egen bil, haha. Jeg skal kjøpe det snart, jeg må bare finne ut hva slags bil. Det er så vanskelig! Jeg har jo ikke peiling på bil i det hele tatt, så jeg aner ikke hva jeg skal velge eller se etter. Frem til jeg finner bil, så får jeg jo låne Per Fredrik sin bil så mye jeg vil, så jeg er veldig heldig! Men ellers enn det er jeg veldig fornøyd med livet mitt, og det er faktisk ikke noe jeg vil endre. 

 

Så spennende den salaten din til tacoen så ut! Kan jeg få oppskriften? Den som er grønn og rød til høyre i bildet… Er det koriander oppi?
– Den er veldig spennende! Det er en salsa med grønnsaker, som jeg har lært å lage av søsteren og moren min. Den har blitt et must til fredagstacoen! For å lage den til ca 2 personer bruker jeg; 2-3 tomater, 1/2 vanlig løk, 1/2 koriander planter, 1/2 ts sukker, 1/2 lime. Kutt opp alt og bland sammen, så får du en veldig god salsa salat!

 

Er Per Fredrik med på å bare spise godteri på lørdager, og hadde begge dere dette som et nyttårforsett?
– Han er så sunn han! Så han har nesten alltid holdt seg helt unna godteri, siden jeg ble kjent med han. Det hender jo at han spiser litt godteri, men han har ikke det som nyttårsforsett, siden han nesten ikke spiser det uansett.

 

Hva var gjennomsnittet ditt på karakterer på ungdomsskolen og videregående?
– På ungdomsskolen gikk jeg ut med akkurat 4 i snitt. Hadde 3 i nynorsk, og 5 i musikk (haha, hvem skulle trodd det? Jeg fins jo ikke musikalsk!). På videregående husker jeg faktisk ikke hva snittet ble til slutt. Men det ble rundt 4. På 1. og 2. året fikk jeg veldig mange 5’ere og kokkefagene. Resten av fagene husker jeg ikke. Det er jo 3,5 år siden jeg gikk ut av VGS, så begynner å bli en stund siden. *føler meg gammel*

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?

25 kommentarer

Siste innlegg