Ukens spørsmål #141

Hvilken julegave ble du mest fornøyd med?
– Julegaven jeg fikk av Per Fredrik var jo helt fantastisk! Reise til Gran Canaria! Ah, gleder meg så ekstremt mye! Teller ned dagene til februar da vi skal på tur!


Hadde du det fint på julaften?
– Jeg hadde det veldig fint! Per Fredrik, Chloe og meg har liksom blitt en liten familie, så det var så koselig at vi fikk feiret jul sammen. Det hadde bare føltes helt feil å ikke feire med hverandre. Også var det jo veldig koselig å feire med familien til Per Fredrik!

 

Hvordan har julen din vært?
– Den har vært veldig hektisk og utrolig koselig! Jobbmessig har jeg hatt veldig mye å gjøre helt siden begynnelsen av november. Så det har vært litt overveldende noen ganger. Men det er veldig gøy, så da gjør det ikke noe at det er hektisk! I hele desember så har Per Fredrik og jeg gjort masse julete ting sammen så det har vært så koselig!

 

Har du og Per Fredrik noen spesielle juletradisjoner som må gjøres?
– Dette er vår 2. jul bare. Så vi har ikke rukket å få noen juletradisjoner enda! Men en tradisjon som vi lagde i år, var å ta bilde til julekortet. Det skal vi definitivt fortsette med, for det er jo så gøy! Ikke minst koselig å se tilbake på!

Hva er det beste med julen?
– Oi, vanskelig å bare velge ut en ting! Men jeg tror det må være at man tar seg ekstra tid til å være med de rundt seg. Man drar i selskaper med familie, baker julekaker sammen, handler julegaver med venner, og rett og slett bare setter ekstra stor pris på hverandre.

Hva liker du å gjøre ute når det er snø?
– Jeg elsker å gå på ski! Langrenn er så morsomt i tillegg til at det er fantastisk trening! Så nå gleder jeg meg veldig til snøen kommer, sånn at jeg kan gå på ski. I fjor rakk jeg nesten ikke å gå på ski i det hele tatt. Så nå kribler det skikkelig i kroppen etter å spenne på skiene!

Hva har du og Per Fredrik gjort for å få julefølelse?
– Vi begynte desember med å pynte opp med juletre og julepynt over hele huset, og vi hang opp masse julelys ute. Så det ble skikkelig julestemning! I tillegg har vi vært på julemarked i Oslo, vi har sett på julefilmer hver eneste kveld i hele desember, vi har tatt bilder til julekort, vi har spist julemat ute på restaurant, vært i flere familieselskaper og en rekke andre ting.

Så vi har virkelig fått julefølelsen! Dere har sikkert merket det godt på bloggen at det har vært mye juletemaer nå i desember, og det er jo fordi jeg har fått så juledilla! I år er vel første året siden jeg var liten, at jeg faktisk har hatt skikkelig julefølelse. 

Var det ikke litt rart å feire jul med andre enn familien for første gang?
– Jo, det var litt rart. Jeg savnet å være med familien min. Men jeg var med de i går, så da var det ikke så mye problem. Det var jo så koselig å være med familien til Per Fredrik at jeg ikke tenkte så mye på det egentlig!

Hva heter kaffemaskinen du fikk til jul?
– Den heter “Nespresso lattissima touch white”. Har prøvd den ut en del ganger allerede, og den er helt fantastisk! I tillegg er den jo så fin!

Hvordan var Chloe med juletreet og alt pakkepapiret på julaften?
– Hun var veldig flink! Hun stjal litt papir og la seg som regel i et hjørne og lekte litt med det. Men hun klikket ikke helt liksom. Hun var generelt veldig flink og rolig under hele julaften. Når vi spiste middag lå hun og sov i buret sitt, så det gikk veldig bra!
 

Har Chloe forandret seg mye siden dere fikk henne?
– JA! Herregud så stor hun har blitt i forhold til da vi kjøpte henne! Da vi fikk henne var hun 1 kg, nå er hun 3700 gram. Så hun har vokst mye! Og hun begynner å få mye lengre hår, så hun ser snart ut som en skikkelig Papillon!

 

På bildet under hadde vi bare hatt henne i en uke. Se så liten!

Dette er et bilde fra et par uker siden. Se så mye hun har vokst!

 

Har det vært utfordringer med Chloe rundt juletreet?
– Overraskende nok har det ikke vært det. Vi var veldig strenge med henne fra første sekund treet var inne, sånn at hun skjønte at det ikke var lov til å plukke på det. Vi har jo hatt det oppe helt siden starten av desember, og hun har faktisk kun stjålet en englevinge en gang. Så hun har vært flink!

 

Hva lurer du på til neste “ukens spørsmål”?

28 kommentarer

Siste innlegg