Litt for voksne for alderen?

I går hadde Per Fredrik og jeg en skikkelig date-night ute sammen, og det var så koselig! Før vi flyttet sammen dro vi veldig ofte ut og spiste, og i sommer har vi reist en del, så restaurantbesøkene i hverdagen har blitt litt glemt. Men det er vel fort sånn som skjer når man blir samboere. Da blir det fort til at man koser seg forran tven hjemme på kvelden med masse god mat.

Men, i går dro vi i alle fall ut på Brygga her i Sandefjord. Det er en fiskerestaurant som Geir Skeie, som er en veldig kjent mesterkokk driver. Så vi tok en 5 retters med en hel haug med vin.

Det som er litt morsomt når man velger 5 retters på de fleste gourmet restauranter, er at man ofte får et glass vin til hver rett, og i tillegg får man gjerne et før man begynner å spise, og gjerne et ekstra et eller annet sted midt i. Så i går ble det 7 (!!!) vinglass på denne frøkna. Haha, ble god i farta da for å si det sånn! Men det er jo litt av morro’a.

En annen ting som vi begge la godt merke til, er at vi er nok litt voksne for alderen vår. Det begynte først da taxi sjaføren trodde huset vårt var foreldrene våres, og at vi bodde hos dem. Og på restauranten var vi bokstavelig talt det eneste paret under 40 som ikke var med foreldrene sine.

Så jeg må le litt av hvor voksne vi kanskje er for alderen vår. Men helt ærlig, jeg liker det jeg. Jeg syns det er mye bedre å ta en 5 retters ute med kjæresten, enn å feste til 4 om morgenen på byen. 

Men uansett, herregud, jeg skravler meg så mye bort her. Gårsdagen var så utrolig koselig! Og maten var veldig god! Til og meg jeg som egentlig ikke er så glad i fisk, likte nesten alle rettene. Så det sier jo sitt! Og desserten.. Aner ikke hvor jeg skal begynne med den en gang. Men herregud så god den var! Det var en mango et eller annet, med en helt sinnsyk sjokolade ved siden av. Nam, sier jeg bare! 

Utrolig nok har jeg kjent lite til de 7 glassene med vin i dag, og har fått unnagjort en hel haug jobb som måtte gjøres, og jeg har endelig fått klippet plenen og gjort det fint rundt hele huset! *huslykke* 

Nå skal jeg skru av mac’en, og lage litt middag med gutten min. Håper dere får en fin kveld! 

 

Følg meg på facebook for å se når jeg legger ut nye blogginnlegg

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg