Denne hårkuren må dere teste ut!

Tidligere denne uken skrev jeg et innlegg med masse tips til hvordan man kunne få lengre hår (innlegg kan du lese HER). Nederst i innlegget skrev jeg om viktigheten av hårkurer, og at jeg skulle skrive om en ny metode som er billig og genial. Selv har jeg testet dette ut et par ganger, og jeg er forelsket! 

Hårkuren er nemlig kokosolje! Whaaaat! Kokosolje har blitt veldig hot på markedet det siste året, og mange bruker det både i maten og til skjønnhet. Selv har jeg testet ut å bruke kokosolje i håret, og det er ga virkelig håret en helt ny glans og mykhet. 

Måten jeg gjør dette på er at jeg tar ca 1 spiseskje med kokosolje, tar det i en bolle, og varmer det i mikroen i ca 10-15 sekunder. Deretter rører jeg rundt før å sjekke at alt er smeltet. 

Kokosoljen blir veldig flytende så jeg tar som regel bare litt og litt i hånda, og påfører det i håret. Jeg påfører det fra skulderlengde og nedover. Deretter lar jeg oljen være i håret i minst en time, men man kan godt også la det være i over natten. 

Siden oljen er ganske rennende pleier jeg å flette håret i en slak flette, og ta en plastpose over slik at det ikke drypper olje på møblene mine. 

Når oljen har sittet i den tiden jeg ønsker, skyller jeg den ut i dusjen. Deretter vasker jeg hele håret med shampo, og avslutter med balsam i lengdene. Du kan forresten velge hva slags kokosolje du ønsker, men det er viktig at den er kaldpresset og helst økologisk. 
 

Har du testet ut kokosolje hårkur?

33 kommentarer

Siste innlegg