Koble mer av i hverdagen

Vi lever nå i et samfunn der vi er mer avhengig av å være “online” enn noensinne. Vi tar med oss telefonen overalt, til og med når vi bare skal kjapt på do, eller ligger på sengekanten og skal sove. Den er alltid med oss, og vi kobler aldri av. Men har du noensinne tenkt på hva dette gjør med hodene våre? Skaper alt dette mer stress i livene våre? Jeg tror det er veldig viktig å koble litt av iblant, for å ha litt alenetid, uten å måtte involvere hele verden. 

Men hvordan skal man egentlig koble av? Første ting man skal gjøre er å sette mobilen på lydløs, og legge den helt vekk. Deretter kan du gjøre noen av disse tingene; 

Gå en tur
– Gå en tur i skogen. Legg igjen telefonen hjemme, så du slipper å bli distrahert av den. Pust dypt inn den friske luften, og se på all den vakre naturen rundt deg. 

Mediter
– Sett deg ned og lukk igjen øynene. Pust dypt ut og inn, og prøv å fokusere kun på pusten din. Gjør dette noen minutter hver dag, og du vil kjenne at du slapper av mye mer. 

Hjemmespa
– Ha et lite hjemmespa for å slappe av og pleie kroppen. Ta en god kroppskrubb i dusjen sammen med en god hårkur. Når du kommer ut av dusjen kan du godt ta en ansiktsmaske, fikse neglene, og smøre inn kroppen med masse god body lotion.

Rydd
– Det høres kanskje litt rart ut. Men for meg kan det å rydde leiligheten være en skikkelig avkobling. Da går jeg rundt i mitt eget tempo, og er opptatt med å rydde, og slipper å tenke på alle 82945 tingene jeg egentlig har i tankene. 

Les magasiner  /  En bok
– Sett deg ned i godstolen og kos deg med noen av dine favorittmagasiner, eller en god bok. Drikk gjerne en god kopp te, eller en smoothie.

Bak
– Sett på noe koselig og rolig musikk, mens du baker noen gode boller eller enn annen favoritt. 

Se en film
– Sett på en fin film og kos deg med litt snacks. 

Trening
– For meg er det å ta en styrkeøkt hjemme, eller å dra en tur på gymmet den perfekte måten å koble ut på. Da må man konsentrere seg om treningen, i tillegg forebygger trening stress. 

 

Er du flink til å koble av i hverdagen?

 

7 kommentarer
    1. før var jeg kjempe avhening av tlf, nå er det lite på tlf, er mer sosial og gjør andre ting en og bruke den ja.. når jeg bare skal en tur på butikken så blir tlf heim ja:)

    2. Jeg kobler litt av når jeg leser en bok…Åh, det er så deilig !
      Eg har eit spm eg som er Litt of topic, men jeg såg at du bruker H&M translucent pudder! Er den bra pudder for kombinert hud?
      Kan du lage Video som viser litt forskjellen mellom High end produkter og drugstore produkter ? Hva ville du anbefale ?

    3. Jeg er alt for dårlig til å koble av i hverdagen. Jeg er alltid stresset når jeg kommer hjem fra skolen, og helt uten grunn. Jeg føler jeg må gjøre noe hele tiden, som å rydde og vaske hjemme. Jeg har ikke tid til å bare slappe av og sitte i ro med familien eller kjæresten, for jeg er så stresset. Det tar så på, og jeg er helt utslitt på kvelden. Jeg vet ikke hvorfor jeg føler slik, og jeg prøver å bare roe meg helt ned, men det funker ikke! Men takk for tipsene du la ut, Stina:)

    4. Det er kjempe gøy å lese alle tipsene du har, til forskjellige ting. Fortsett med det!❤️ Det hjelper mye, og jeg får tid til å gjøre meste parten av tingene, da jeg faktisk prøver å ikke bruke mobilen så ofte.

    5. Bra innlegg!
      Jeg er forferdelig dårlig på å legge vekk både mobil og pc. Må alltid sitte på en av dem om ikke begge.. Dette er noe jeg så absolutt må forbedre meg på!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg