7 Problemer jenter med langt hår har!

Selv om jeg elsker å ha langt hår, og syns det er veldig fint. Er det ikke bare-bare å ha så langt og tykt hår. Ofte støter jeg på de merkeligste problemer, og ting tar alltid mye lengre tid om man har langt, tykt hår. Så derfor tenkte jeg at jeg kunne fortelle dere som har lyst på langt hår, om hvordan det egentlig er å ha langt hår.

 

Ting tar tid

– Å vaske, føne, rette / krølle håret tar som regel ekstremt lang tid. Bare det å vaske det tar for minst en halvtime. Å føne det tar minst 20 minutter. Retting tar minst 30 minutter, og krølling minst like lang tid. Så ja, ting tar tid om man har langt hår. Det er ikke bare å kaste seg inn i dusjen og være klar med nyvasket og ferdig stylet hår 15 minutter etterpå. Neida, her tar ting som regel min 1,5 time totalt.. 

Røyting

– Om noen skulle finne hår på gulvet eller i dusjen, kan du banne på at du alltid får skylden om du har langt hår. Da jeg bodde hjemme fikk jeg alltid kjeft av mamma fordi det var så mye hår i sluket. Og selvfølgelig måtte alt alltid være mitt, siden jeg hadde langt hår. Nå skal det jo sies at langt hår røyter en del også. Hver gang jeg har børstet håret, så ligger det alltid masse hår igjen på gulvet. 

 

Det er alltid i veien i senga

– Hvis jeg ligger på armen til Per Fredrik kan du være helt sikker på at jeg må flytte håret mitt frem og tilbake sikkert 40 ganger. Plutselig ligger det feil på en måte, og så på en annen måte. Og det lugger jo noe helt sykt om noen ligger på håret uten at man vet om det, og man setter seg kjapt opp. Auch! 

 

Vind

– Når det blåser ute er det bare å gråte litt over det faktum at du brukte 1,5 time på håret før du gikk ut. Vinden gjør at håret havner overalt, og du ender opp med å bli nærmest blind frem til du kommer inn igjen. 

Det kommer alltid i veien for alt

– Om man skal knyte skoene havner alltid alt håret forran i ansiktet, og man ser ingenting. Skal du pusse tenna eller vaske ansiktet om kvelden er det helt krise om du ikke har husket hårstrikk. Da havner nemlig alt håret ned i vasken når du skal skylle ansiktet og munnen. Ikke veldig nice!

 

Det er tungt

– Når jeg legger ut treningsbilder på bloggen, får jeg som regel nesten kjeft fordi jeg ikke har håret i hestehale. Altså, har du noensinne prøvd å henge en pose som veier 350 gram til hestehalen din? Vel, det er faktisk sånn det er om jeg har håret i strikk. I tillegg til at håret blir ekstremt tungt, sånn at man nesten gråter av nakkevondt, river det også veldig i festene til hair extensionet. Så jadda, neste gang du ser rart på en jente med langt hair extension hår fordi hun ikke har håret i hestehale, tenk etter hvor vondt det faktisk er..! 

Volum

– Om man skulle velge å ha rett hår en dag, kan du være sikker på at håret kommer til henge hardt rett ned, og ikke vise tegn til liv. Man kan godt prøve å tuppere og bruke volumpudder, men som regel ender det opp med å se ut som man har masse volum på toppen, mens resten av håret henger rett ned. Er ikke for ingenting at jeg nesten alltid krøller håret mitt!

 

 

Har du langt hår?

 

63 kommentarer
    1. Jeg måtte klippe det lange håret mitt,
      ble veldig mye flokker å det lå hår
      etter meg over alt. Selvom jeg savner det,
      så er godt med kort hår 🙂
      Ønsker deg en god kvelde videre, liker
      Innleggene dine.

    2. Har selv hår ned til rumpa, og kjenner meg såå godt igjen i punktene over.. Vurderer å klippe håret fordi d er så irriterende.. Hahah men er redd jeg kommer til å angre, fordi det er jo så fint med langt hår…

    3. Jeg har ikke extensions, men håret mitt er så langt at det går ned til korsryggen. Og jeg har tykt håre fra naturens side. Har vurdert å klippe det til skulderlengde. Rett og slett fordi langt hår er et rent helvete til tider. Det floker seg uansett, bruker 20 minutter på børsting, også er det flokete 10 minutter senere. Har heller ikke så mye varmtvann, så jeg må multitaske litt i dusjen med hårvask og shaving osv. Ikke bare går det mye shampoo og balsam, men balsamspray går det også mye av. Jeg setter håret alltid opp i en flette, da floker det seg ikke så lett. Også er det røyting da, og tette sluk.

    4. Jeg har langt hår fra før av og kjenner meg godt igjen i disse punktene;) har vurdert å klippe det kort men, har aldri gjort det:) elsker bloggen din!

    5. Kjenner meg igjen i alle punktene😅+ Hvis du er ute å shopper og skal prøve en ullgenser eller noe sånt og du tar den over hodet å håret ditt står til alle kanter😓 Mamma bare “ta med en hårstrikk” og jeg bare “DET HJELPER IKKE!!”

    6. Når jeg sitter på skolen finner jeg ikke noe sted og ha håret der det ikke irriterer meg.
      Ender alltid opp med å sitte og flette det og ta det ut igjen eller ta det opp i messy bun

    7. Jeg har langt hår og vær gang jeg børster det så ligger det altid hår i vasken og det er så irriterende når alle skylder på meg
      Kjenner meg igjen i alle stegene
      Elsker bloggen din nå helt sinnsykt

    8. Hei Stina!
      Du er verdens beste blogger. Du vet for lenge lenge siden viste du en video hvor du viste oss rundt i leiligheten din. Det skapet du har på rommet det med speil på hvor fikk du tak i/kjøpte det hen?
      Digger det og alle de sunne tipsene du kommer med og deg og hva du gjør og liker og sånne ting om deg og andre ting(TROR JEG?!!!)
      I LOVE YOU<3
      Klem fra Maja 10 år.

    9. Hei Stina!!! Jeg fikk også kjeft av mora min, hver gang jeg børste håret mitt så falt dem i slunk. Stor faen ha en fin kveld!!!!

    10. Jeg har akkurat klippet det til ca midt på skulderbladene, kjenner jeg vil gråte! skulle klippe 7 cm, endte opp med å klippe en plass mellom 12-17! men får trøste meg med at det håret som er igjen er veldig sunt.
      Et spm, jeg har aldrig brukt Extensions, hvordan fester liker du best(tenker du kanskje har prøvd noen forskjellige) og hvor kjøper du, som du vet du får bra hår? og fester du det hos frisøren? hvor ofte må du sette i nytt? 🙂
      Beklager mange spm, men har lenge lurt på disse tingene x) å akkurat nå, som håret mitt er så kort, lurer jeg i hvertfall…..

    11. Jeg har ganske langt hår! Jeg er bare 12 og håret mitt er ca helt til under hoftene mine. Jeg er helt enig med deg Stina!

    12. Hei Stina!
      Du er verdes beste blogger! Jeg elsker alt ved deg og alle dine sunne tips og alt sånn. I en youtube video viste du oss rundt om kring i leiligheten din så var det et skap med speil inne på rommet ditt som jeg fikk så lyst på, så om du kunne si hvor du fikk tak i det hen så ville det være glimrende! Elsker deg og bloggen din og personligheten din og at du bryr deg om andre! Det er viktig.
      Digger deg<3
      Stor klem fra Maja 10 år.
      PS:Føller deg på youtube, bloggen og på snapchatt!!!

    13. Hei Stina💕
      Jeg har litt langt hår men Jeg har veldig tynt hår
      ELSKER DEG STINA
      DU ER DEN BESTE💕👌

    14. Haha, jeg er så enig med deg.. Har også tape extensions i mitt hår, og merker stooor forskjell på tidsbruken før og nå, det tar utrolig lang tid å vaske, føne, slette… Det er et ork!
      Og hele familien klager på røytinga, hehe. Også min kjæreste klager på mitt hår, skal jeg ligge inntil ham må håret først flyttes til den ene siden, skal vi flytte på oss må jeg flytte det til den andre, osv.. Vind, at det er i veien, tyngde og volum er også store problemer her! Så jeg kan trygt si at jeg kjenner meg igjen i alt det der!

    15. Jeg har ekstremt langt hår! Under rumpa… det er alltid i veien. Man kan aldri ha hestehale, ja alt du sa er UTROLIG SANT! Folk sier alltid til meg: kan du ikke gå med smultring i håret, hvorfor går du ikke med hestehale hvis håret ditt er i veien. De skjønner ikke at det er over en kilo med hår oppå der! De aner ikke hvor tungt det er! Når jeg var brudepike i et bryllup en gang måtte jeg gå med dott med blomster i, og det endte opp med at jeg måtte gå å legge meg fordi jeg hadde så vondt i hode… jeg hadde tross alt gått med den i over 4 timer!!! Og jeg hadde allerede vondt i hode etter de første timene…

    16. Skjønner ikke helt hvorfor du klager, du har jo nesten berre fake hår jo. Viss du klager, trenger ikke feste på fake hår om det “er tungt” osv. Hahah. Lol.

    17. Hei Stina💕
      Jeg har litt langt hår men jeg har veldig tynt hår
      ELSKER DEG STINA💜
      DU ER BEST💕👌👍

    18. Jeg har ikke like langt hår som deg,men har fortsatt langt hår😊Å forresten elsker bloggen din😍

    19. kjenner meg så godt igjen, har langt og tykkt hår selv naturlig. heldigvis har jeg krøller naturlig også så jeg får ikke flatt hår.

    20. Hei! Du har tykt hår, I love it❤️ Du skjønner at jeg har sykt tynt hår så, lurte på hva slags hår produkter fu bruker? Kanskje det vil hjelpe meg med å få tykkere hår 😏❤️🎀

    21. Jeg har gnaske langt hår nesten ned til rumpa, jeg har ikke har exstaisens hvis jeg skrev deg riktig…😬 Kjenner meg veldig godt igjen i alle punktene!
      Elsker de!!

    22. Hahah kjenner meg igjen der. Vil ikke
      Si jeg har langt hår men har vertfall
      halvlangt. Hvilke hår produkter bruker
      du? Og kan du lage ett innlegg om
      hvordan få lengre hår?

    23. Ha flette når du trener istedet for hestehale? Det sliter mindre på håret og gjør ikke vondt i nakken heller:p

    24. Jeg har normalt tykt og langt hår, og det lugget ekstremt å ha hår i hestehale når jeg trener!!! Har hår til 5cm over rumpa

    25. Haha, føler akuratt det samme, får kjeft for det jeg også av foreldrene mine :p Jeg har faktisk like lang hår som deg, naturlig altså!!
      Jeg synes det er ekstremt fint med langt hår!! det gjør alt så mye bedre haha!! Men Jaa ass jeg er heelt enig, kjenner meg så godt igjen i alle de punktene ovenfor!
      Engang så skulle jeg ta spøla så kom hele håret rett i den!! Ewww ikke nice i det hele tatt hahah

    26. SÅ enig! Har noen flere punkter å føye til her for min del hvertfall:
      – Det klemmes alltid fast under stroppene på skolebagen eller skolesekken, og det lugger og gjør veldig vondt. Ender ofte med at jeg må gå rundt med hodet litt på skakke, for det gjør så vondt å dra det ut!
      – Det er ekstremt i veien når man skal kysse. Har skjedd flere ganger at gutter jeg kysser blir kvalt av hår (spesielt hvis jeg ligger oppå), og det er så fælt. Jeg synes så synd på dem.
      Kjenner du deg igjen i disse også?

    27. Jeg har langt hår og det er veldig ireterende og når jeg bøjer meg ned då får jeg håret mitt på øye

    28. La meg bare si at håret mitt ikke vokser, hahah! Jeg har veldig tynt hår, men jeg har lyst på langt. Man har jo flere muligheter hvis håret vokser fort. Man kan prøve ut nye hårtyper og looker. Håret mitt er ca bare 10 cm over skuldrene, og jeg har spart i 5 år! Gir opp 🙂

    29. Hadde like langt hår som deg, men ingen forstod meg så jeg orket ikke mer og klippet 15 cm ca jeg savner det, men det var så irriterende når håret blåste i vinden og satte seg fast i lipglossen og mye annet. ❤️

    30. Jeg har megalangt hår og kan underskrive på alt du skriver i innlegget 😉 Kan legge til at jeg må gå med pannbånd nå i kulda. Under pannebåndet blir håret flatt og elektrisk, må fikse håret hver gang jeg tar det av meg 🙁 Venter på våren jeg nå 😀

    31. Halvtime å vaske håret stemmer ihvertfall ikke for meg. Jeg har hatt lenger hår om håret mitt “ikke er langt nok” til å bli sett på som langt, haha. Bruker 10-15 minutter i dusjen totalt 🙂

    32. Hei Stina.
      Jeg lurer på om du vet mammatilmichelle.blogg har blitt av??
      Jeg skulle gå inn på bloggen for å lese hennes blogg når jeg var ferdig med din, og når jeg gjordet det, ble den plutselig borte. Og jeg håpte på om du viste hva som har skjedd med bloggen?
      Elsker bloggen din forresten

    33. Haha, jeg kjenner meg igjen i ALLE punktene! Jeg har ikke extensions da, men håret mitt er ca. 65cm langt om det er helt rett! Og jeg har tjukt i tillegg, så jeg får ofte vondt i hodet når jeg går med det i hestehale i mangemange timer. morsomt innlegg!

    34. Jeg er ganske enig i poenget ditt. Men dette gjelder mest de som har tykt langt hår. Jeg selv har tynt langt hår. Men ja. Håre er i veien til tider xD

    35. Har også langt hår, men ikke extensions. Det kan være grusomt irriterende. Kjenner meg spesielt godt igjen i det punktet med at håret er i veien når man sover. Jeg har forlengst mistet tellingen over hvor mange ganger jeg må skifte stilling på håret mitt i løpet av natten for ikke å drukne idet. Jeg har faktisk planer om å klippe meg mye kortere snart (og jeg har kun klippet meg hos frisøren en gang i livet mitt – og det var bare tuppene). Wææ

    36. Jeg har selv hår ned til korsryggen (ca.), og det er i veien hele tiden! Heldivis for meg liker jeg best å ha håret oppsatt 😀 Iallefall enig i ALLE punktene !
      Syns det er fint med langt hår da 😀
      PS: Elsker bloggen din 😀

    37. Har langt hår selv😁😍
      Kjenner meg veldig godt igjen med dusjingen! Selv må jeg ta sjampo flere ganger!❄️
      Jeg bruker også EVIG tid på og føne det!!😍😭

    38. Jeg har langt hår og vær gang jeg børster det så ligger det altid hår i vasken og det er så irriterende når alle skylder på meg
      Kjenner meg igjen i alle stegene
      Elsker bloggen din nå helt sinnsykt

    39. Jeg har veldig langt hår og det tar på kjenner jeg. Klarer faktisk å sette meg på det når jeg setter meg ned og må alltid ha håret opp om jeg skal på do, (EN av mine skikkelige tvangstanker) Haha, <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg