Ukens spørsmål #76

Har du tenkt til å gjøre sånn at vi kan sende post til deg? Isåfall, når?
– Det har jeg tenkt en del på i det siste. Snakket med en god venn om det i forrige uke, og da ble jeg anbefalt å gjøre det. Men jeg er fortsatt litt usikker, siden jeg ikke vet om det er noe dere ønsker. Så fortell meg gjerne hva dere tenker om det! Hvis det er sånn at dere syns det er stas, så åpner jeg selvfølgelig postboks så dere kan sende post til meg 🙂 

 

Jeg har bare noen spørsmål. Når jeg så disse bildene tenkte jeg med en gang at jeg vil være like pen å tynn som deg. Men det kommer jeg aldri til å bli.. Jeg lurer bare på om du var veldig tynn i 12 års alderen? Får jeg er 12 år å kjukk…. Jeg er ikke stolt av det, jeg liker ikke utseende eller kroppen min! Jeg har så utrolig stygg kropp.. Så jeg lurte på om du hadde noen tips? Mamma sier at det ikke er bra å gå ned i vekt når man er så liten. Men jeg er ikke fornøyd med meg selv…. Håper du har noen tips.
– Uff, jeg får vondt inne i meg at du har slike tanker. Ingen, uansett alder, skal tenke at sin egen kropp er stygg. Du er en ung person med en lang fremtid forran deg, så vær så snill og ikke begynn å henge deg opp i slike tanker. Det kan ødelegge så mye for deg! Tenk heller at du skal mosjonere og spise sunt, med gjerne litt godteri i helgene, fordi du vil gjøre noe godt for kroppen din. Ikke begynn å henge deg opp i vekt og sånne ting. Slike tanker gjør så vondt, og det unner jeg ingen! Vær ung og ha det gøy! Og husk; vi er alle vakre på hver vår måte 🙂 

Kan du lage flere vlog videoer? Ååå, va så kjekt å se på de du har laga og se hvordan din hverdag er.
– Det kan jeg gjøre! Nå har jeg nettopp lagd noen, så det blir en liten stund til neste gang. Men kommer nok til å prøve og ha litt flere “a day in my life” videoer. De er jo kjempe morsomme å lage! 

 

Lurer på hvordan du finner, eller får buksene til å passe i beina. Jeg er 157 cm, ganske liten og finner ingen bukser i verden som passer både på lengde og form. Så hvor kjøper du mesteparten av buksene dine? 
– Jeg pleier å kjøpe bukser på litt forskjellige steder. Men det stedet der jeg alltid finner bukser som sitter bra er hos WOW. Det er en bukse derfra som jeg har 4 eksemplarer av i samme farge, rett og slett fordi den sitter så utrolig bra, og jeg er livredd for at de skal slutte å selge den. Hehe! Buksene derfra blir litt fort slitt. Men så koster de kun 200-300 kr per stykk, så det er ikke akkurat super stress. Gina Tricot pleier også å ha bukser som passer i lengden på bena. Hos Bik Bok syns jeg nesten det er umulig å finne bukser som ikke er superlange, og altfor store. Så wow it it! 

Hvor ser du Keeping up with the kardashians? 
– Det ser jeg på TV2 sumo. Det er kun sesong 9 som ligger der, om jeg ikke tar feil. Har fått såå dilla på det i det siste. Tidligere har jeg ikke vært noe spesielt fan, og har ikke tenkt noe over det. Men etter at jeg begynte å se på det for en ukes tid siden, har jeg blitt helt hekta! 

 

Går det bra med deg? du virker så sliten og det merkes på bloggingen din 🙁 Håper alt er bra med deg
– Det går veldig bra med meg for tiden. Jeg er på et punkt med både venner og familie, hvor ting er veldig bra. Faktisk mye bedre enn noensinne. Men samtidig så sliter jeg mye med at jeg blir mye sliten. Vet ikke hvorfor jeg blir så sliten. Så jeg må komme meg til legen og sjekke om jeg har noen mangler igjen. Før hadde jeg B12 mangel og måtte ta sprøyter for det. Det gjorde at jeg ble ekstremt sliten. Så det kan hende det er det som gjør at jeg føler meg sliten igjen. Men vi får se! Håper nesten det er det som er problemet, for det er ganske lett å fikse. Hehe! 

Jeg lure på hvordan du kommer på så mange ideer?
– Hmmm.. Ja si det! Hodet mitt går konstant på jobbmodus hvor jeg alltid prøver å tenke ut nye idèer til blogginnlegg. Noe som også hjelper for min del er å være med mennesker man kan snakke med om litt ordentlige temaer. Da får jeg som regel masse idèer til blogginnlegg. Også gjør jeg mye, og da mener jeg mye, research. Pluss at dere ofte kommer med forslag til innlegg dere vil lese. Det hjelper meg så utrolig mye! Dere aner faktisk ikke hvor mye jeg setter pris på at dere kommer med ønsker til innlegg. Så bare å fortsette med det! 

 

Hva tar du i de forskjellige baseøvelsene som benkpress, markløft, knebøy, militærpress og pullups? 
– Jeg gjør faktisk kun knebøy av disse øvelsene. Så hva jeg tar i de, det aner jeg ikke, og i og med at jeg ikke trener de øvelsene, vil jeg tippe jeg er ganske dårlig i de. Men i knebøy er rekorden min 45 kg som er litt over egenvekt. Så det er jeg fornøyd med! 

 

Så fin 🙂 Hvor er genseren din fra ?
– Den er fra Nelly. Elsker den! 

 

Hvorfor svarer du aldri på snapchat og instagram?
– Hver eneste dag får jeg inn rundt 250-400 kommentarer og meldinger fra bloggen, instagram, youtube, facebook og snapchat. Å svare på alle de er nærmest umulig. Men jeg prøver å svare så mye jeg kan på bloggen. Spørsmål prøver jeg alltid å ha med i ukens spørsmål, sånn at vi får litt kommunikasjon. Jeg åpner også nesten alle snappene dere sender til meg, og blir veldig glad når jeg ser de. Men jeg rekker dessverre ikke å svare på alle. Håper virkelig dere har forståelse for det. Jeg setter veldig stor pris på at dere er så gode. Og jeg prøver alltid å lese igjennom alt. Det blir bare veldig overveldende hvis man skal svare på alt.

 

– Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?

 

 

Følg meg på facebook og instagram 

36 kommentarer
    1. Hei Stina jeg skal pusse opp rommet, og jeg syntes sofaen din er så fin. Jeg lurer på hvor sofaen din er i fra ,og ca hvor mye kostet den

    2. Hei! Har du tips til å få nye venner? Jeg syntes det var lett før da jeg var mindre, for da kunne jeg bare si sånn: “hei, jeg heter ****, hva heter du? Skal vi være venner?”. Men nå når jeg er blitt litt eldre, så er det mye vanskeligere å skaffe seg venner. Har du tips til hvordan en ungdomsskoleelev kan skaffe seg nye venner??

    3. Hei! Hvilken hårspray bruker du i håret etter at du har krøllet eller rettet det? PS: elsker bloggen din

    4. Hei Stina!
      Jeg likte veldig de DiY-innleggene dine, kunne du tenke deg å lage noen flere?
      Forresten, jeg elsker bloggen din, og for så vidt deg. <3

    5. Kan virkelig anbefale deg å prøve ut baseøvelsene. Er virkelig gode øvelser hvor du trener ofte flere kroppsdeler av gangen!

    6. Synest du det er flaut når familie og venner ser på youtubevideoene dine? Jeg synest det var drit flaut når jeg holdt på med youtube
      Er det ikke litt awkward når du står midt i gata med kamerastativ og har photoshoot med deg selv? Hva gjør du når det kommer folk? 😂
      Synest du det er ensomt å bo alene?
      Hvor på vestkanten bor du?
      Er det sant at du sminker formene på magen din når du tar “treningsbilder”?
      Ser du på deg selv som en kjendis eller toppblogger?

    7. Kan du lage et innlegg hvor du viser hva du spiser i løpet av en dag? Eller eventuelt bare komme med tips til enkle og gode lunsjer, middager osv? 🙂

    8. Hei! Din jobb er jo litt utenom det vanlige, ikke noe negativt altså, jeg elsker bloggen din!
      Hva er det du gjør hele dagen? Har du en fast tid på dagen hvor du slutter med jobben, eller starter du på noe spesielt tidspunkt? Og har du mer fritid enn andre folk med andre jobber? Og et siste spørsmål: har du en travel hverdag??

    9. Hei Stina😋
      Først vil jeg bare si at jeg ELSKER bloggen din!
      Jeg leser den hver dag, og jeg har veldig bruk for den😀
      Mitt spørmål er: Når begynte du med sminke?

    10. Hei! Hvor får du kjøpt treningstightser som er korte nok i beina? Jeg er like lav som deg og må alltid brette opp…

    11. Hei eg er ei jente på 12 aar og veger ca.67 eg fooler meg saa stygg verso snill og hjelp meg er er KJEMPE FEIT! Og eg klarer meg ikkje uten godteri eg setter store maal og blirbare skuffet nasr eg ikkje klarer noe av det.
      HJELP MEG!!!

    12. Hei! Jeg er en utrolig stor fan. En gang så så jeg deg trene i Frogner parken, og jeg hadde såå lyst til og snakke med deg. Men jeg vet ikke hel hvordan du vil reagere. Synes du at det er greit at jeg stopper deg? Midt i treningsøkten?

    13. Hei jeg lurer på hvordan man tjener penger på instagram for jeg har litt lyst til det. Jeg har en tipsbruker på instagram og jeg så videoen din bli vakker (eller noe sånt) og var det ikke noe sånt at du fikk det sponsa og prøver det ut og skriver om det på bloggen også tjener du på det…..i don’t know men hvordan tjener man penger på å være tipsbruker for det er noe i den duren jeg vil jobbe som eller blogger (sorry for at jeg skrev langt men jeg ELSKER Å SKRIVE😂😂)

    14. Hei 🙂 jeg ville bare si en ting jeg liker veldig godt med deg:) du er så selvsikker og har så god selvtelitt😊 du driter opp i negativ respons på sosiale medier og sånt☺️ Det er så bra! For du blir til et stort forbilde for mange tenåringer og barn ❤️ Jeg er 13 og for meg er du et STORT forbilde😊❤️ Du er også så morsomm😂 Videoene dine er ELSK! Jeg kan sitte en hel dag bokstavelig talt å se på videoene Dine😂❤️😍 Det er som om du snakker til akkuratt meg , for du innlever deg så mye foran kamera og det får folk til å like videoene dine ❤️❤️ Jeg har sett ferdig alle videoene dine for lengst😂❤️❤️ jeg elsker deg og alt ved deg!❤️😊 Du er mitt største forbilde!❤️ Jeg bryr meg ikke om du svarer på dette selvom det ikke er så mye å svare på, jeg håper bare at du ser dettè så du innser hvilken fantastisk og hærlig person du er..har alltid vært.. Og i mine øyner skal alltid vær❤️❤️

    15. Hei:) Dette er ikke til neste ukes spørsmål, men jeg har et ønske om att du kunne åpne en post boks som vi kan skrive til deg:) Jeg syntes bare att det er så morsomt å prate med deg. Det føles liksom som jeg prater til en kjendis 🙂 (Dette er ikke for å mase, bare nevner det:) Ha en fin dag!

    16. Hei stina. Elsker bloggen din💕
      jeg lurte på om du kunne ha sånn dag at du møter lxm fansen din. Det hadde vært utrolig gøy. Elsker deg

    17. Jeg sliter veldig mye med motivasjonen til og spise sunt. Hver gang jeg ser en sjokolade i kjøleskapet, klarer jeg ikke og dy meg. Og jeg angrer like mye hver gang. Hvordan skal jeg klare og stå i mot fristelsen?

    18. Hei, digger bloggen din.
      Lurte på om du hadde noen “study tips”. Går Vg1 selv nå og merker jeg skulle hatt noen gode rutiner og tips når jeg øver til prøver og til å huske nye fakta og sånn. Jeg husker du sa i en video at du hadde klisterhjerne og ikke trengte å pugge så mye, men jeg har virkelig ikke det! Haha, trenger egentlig litt tips, inspirasjon og motivasjon til å pugge.

    19. Hei Stina 🙂
      Jeg har lenge slitt med kviser og mørke ringer under øynene. Uansett hva jeg gjør, hvor mange kremer jeg kjøper eller sminke for å skjule det, kommer det bare mer og mer. Det har vært sånn siden jeg gikk i 7. klasse, i 4-5 år altså, og nå er jeg lei. Kviser er et problem, men det er de mørke ringene jeg har spesielt slitt med. De går liksom aldri vekk, uansett hva jeg gjør. Sover 8 timer hver dag, reduserer tiden foran skjermer, spiser grønnsaker og det som er, men de mørke ringene forsvinner aldri. Enten er de der, fult synlige, og om jeg ikke opprettholder rutinene mine blir de bare mørkere. Hva skal jeg gjøre? Er meget fortvilet. Før brydde jeg meg ikke, men nå vil jeg ikke alltid se sliten og syk ut. Folk kommenterer det hele tiden, og jeg vil ikke mer. Jeg er desperat, og skriver til deg i et håp om å kanskje få bli kvitt dem en gang for alle. Elsker bloggen din, og ser frem til svar
      – Jente 16

    20. Kan du begynne å skrive hvor klærne du har på deg er fra? Du går med så mye fint, men står sjeldent hvor man får kjøpt de 🙂

    21. Ville bare tipse deg ang det du sier at du blir veldig sliten.. jeg har også holdt på sånn i over 4 år og fikk høre så mye forskjellig at jeg hadde jern mangel og b12 mangel og alt mulig forskjellig.. jeg synes det er trist at leger kan gi så kjapt en diagnose uten å virkelig sjekke først for det viste seg at jeg ikke hadde noe av dette, men at skjoldbrukskjertellen min ikke fungerte.. og når den ikke fungerer så får jo ikke kroppen hormoner og da er det ikke rart man blir veldig sliten
      Jeg unner ingen å gå så lenge med feil diagnose og føle seg forferdelig.. anbefaler deg å be legen spesifikt om en blodtest for å sjekke om du sliter med det samme.. hvis jeg fikk rett diagnose kun etter 4 år og etter å ha vært hos 10 forskjellige leger så tenk hvor mange andre som sliter med det uten å vite det.. det er utrolig nok en veldig vanlig sykdom så merkelig at kun en lege fant ut av det
      better safe than sorry 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg