Bytt ut godteposen med dette!

På kveldene er det ofte at jeg blir småsulten, og da kan usunn mat og godis fort bli en løsning. I lengden er jo ikke det helt bra. Men isteden prøver jeg heller å lage meg litt sunn og god mat, som metter godt og som demper søtsuget. I går kveld lagde jeg meg brødskiver med dansk rugbrød og most avocado med lime på toppen. Ved siden hadde jeg en smoothie med et eple, en appelsin, en neve frosne jordbær og en neve frosne bringebær. I tillegg hadde jeg litt ferske jordbær og blåbær ved siden av. Det var så godt og sunt! Man kjenner seg så mye friskere og lett etter at man har spist et slikt måltid, fremfor en godtepose. 

I denne retten får man i seg masse vitamin som er veldig bra for kroppen. Nå vet ikke jeg hvordan det er med dere, men det å få i seg nok frukt og grønt kan ofte være litt vanskelig. Da er retter som dette helt genialt. Spesielt smoothie, som du kan fylle med masse forskjellige frukter og grønnsaker. 

17 kommentarer

Siste innlegg