DIY – Blomster Bokstav

Etter at jeg søkte rundt på Pinterest i går, fant jeg mange kule DIY prosjekter som jeg ville teste ut. Jeg syns det er så dekorativt og personlig å lage sine egne pynteting, og i tillegg får man noe helt unikt. Jeg elsker å holde på med slike DIY hobby prosjekter på kveldstid, for å slappe av og koble ut. Faktisk tenkte jeg å legge ut et DIY prosjekt hver torsdag fremover. Har allerede 5-6 prosjekter som jeg holder på med, så dette blir gøy!

I går lagde jeg en av DIY dekor tingene jeg fant på Pinterest. Resultatet ble så utrolig fint, og søtt. Dere som har lest bloggen min en stund, vet jo hvor mye jeg elsker rosa blomster. Så til dette prosjektet brukte jeg masse rosa blomster, og det passer så godt inn på rommet mitt.Tingene jeg brukte til dette prosjektet var veldig billige, så denne idèen er genial hvis du har et lavt budsjett, men vil pynte opp hjemme litt ekstra!

Det du trenger er:

– Limpistol. Kjøpte min på Europris til 49,- kr.

– Falske blomster. Jeg kjøpte mine på IKEA til 35,- kr per stykk. 

– Papp

– Tusj

– Saks

– Et print. Jeg skrev ut bokstaven S, siden jeg heter Stina.

Dette gjør du:

1. Klipp ut bokstaven, og legg den oppå pappen. 

2. Bruk en tusj til å markere rundt bokstaven.

3. Klipp ut pappbokstaven.

4. Klipp av alle blomstene fra stilken. Husk å klippe sånn at du får med så lite stilk som overhodet mulig.

5. Påfør litt lim på den “stygge” siden av blomsten, og trykk den på pappen. Gjør denne prosessen om igjen til alle blomstene er på.

6. Du kan velge fritt hvor du henger opp bokstaven. Jeg hang min bokstav på utsiden av en IKEA ramme. For å få den til å henge der brukte jeg lærertyggis (tack-it). 

Ble det ikke fint? Bruk gjerne hashtaggen #stinabloggDIY hvis du prøver ut idèen. Vil gjerne se deres DIY prosjekt! 

17 kommentarer

Siste innlegg