Stor fremgang på styrketreningen!

Da var ukens fjerde og siste treningsøkt unnagjort! Denne uken har det blitt tre styrkeøkter og en kondisjonsøkt der jeg stod på ski. Skulle gjerne stått på ski i morgen også, siden det var så gøy! Men været er ikke helt på min side, så altfor mye av snøen har smeltet. Men 4 økter på en uke er jeg veldig fornøyd med! Det er så gøy at jeg endelig klarer å løfte mye tyngre. Da jeg startet å trene styrke seriøst, helt i begynnelsen av november løftet jeg 20 kg i knebøy, og nå løfter jeg 42,5 kg. Når jeg gjorde øvelsen “roing med manual” klarte jeg kun å løfte 6 kg før, og nå klarer jeg 16 kg. Så det er veldig stor fremgang! Hard work pays off, er det eneste jeg har å si! 

Slik så styrkedelen av økten ut i dag:

Knebøy: 1. Sett – 40 kg * 8 reps  //  2. Sett – 42,5 kg * 8 reps  //  3. Sett – 42,5 kg * 8 reps

Brystpress på skråbenk: 1. Sett – 8 kg * 8 reps  //  2. Sett – 10 kg * 8 reps  //  3. Sett – 10 kg * 8 reps

Roing med manual: 1. Sett – 14 kg * 8 reps  //  2. Sett – 16 kg * 8 reps  //  3. Sett – 16 kg * 8 reps

Biceps curl: 1. Sett – 6 kg * 8 reps  //  2. Sett – 8 kg * 8 reps  //  3. Sett – 8 kg * 8 reps

Arnold press: 1. Sett – 6 kg * 8 reps  //  2. sett – 8 kg * 8 reps  //  3. Sett – 8 kg * 8 reps

Bulgarsk utfall: 1. Sett – 4 kg * 8 reps  //  2. Sett – 6 kg *8 reps  //  3. Sett – 6 kg * 8 reps

 

– Reps = repetisjoner.
– På de øvelsene jeg holder en hantel i hver hånd, er det hantelen jeg holder i den enkelte hånd som er vekten som er skrevet opp. Altså i roing med manual har jeg en 16 kg vekt i hver hånd)

Trener du? I så fall, hva trener du?

26 kommentarer
    1. Du ser så bra ut! Håper jeg klarer å hente inspirasjon til en sunnere livsstil her. Ikke bare sunn, som i rent kosthold, men helsemessig sunnere! Ha en fin helg videre:)

    2. jeg trener jillian michael 30 days shred, har ikke sett så mye forandring men så eg jeg jo ikke så tynn til å kanskje se forandringene på magen men treningslysten min er d vertfall forandring i og det etter kun 12 dager!

    3. Jeg trener veldig mye forskjellig, vil helst gjøre alt hver dag, så det blir mye styrke, mye HIIT, zumba, fordi jeg synes det er så gøy, løping, fjellturer, skiturer, bevegelighet og ellers går jeg også veldig mye!

    4. Hei Stina
      Vil bare si ifra om at jeg blir “kastet ut” av siden din veldig ofte for tiden, det var ikke sånn før, nesten så jeg ikke gidder å gå inn på bloggen lenger…

    5. Jeg trener styrke å skitrening. Er med på 30 dager uten sukker, og har prøvd ut desser tipset ditt med kesam og bær, var veldig godt! 🙂

    6. Hei Stina! Jeg trener the BBG! Et treningsprogram som verdens beste Kayla Itsines har laget. Programmet går utover 12 uker og er bare helt fantastisk! Du burde sjekke det ut. I tillegg til dette så har jeg håndball trening 6 ganger i uken + kamper + dømming. Så det blir en del. Har ikke den perfekte kroppen, litt for mye fett på den, men ønsker bare å si at siden du annonserte 30 dager uten sukker så startet jeg med en gang. Siden det har jeg begynt å se resultater. Og det er ikke så lenge en gang! Lykke til med alt du gjør!

    7. Jeg trener kettlebell! Anbefales! Ta kontakt med en PT f.eks så de får vist deg hvordan det gjøres korrekt. vis ikke kan det bli fort skader .. :S men der super effektivt! og morsomt!

    8. Trente 12-13 økter med løping, styrke, svømming og sykling i uken før jeg ble overtrent, så nå når jeg er skadet trener jeg 3-4 økter i uken. Bra du har fremgang 🙂

    9. Leser bloggen din på ipad med safari. Bloggen din lukkes veldig ofte og jeg får opp en beskjed om noe sånn som at siden hadde et problem og måtte åpnes på nytt. Det skjer ikke med andre blogger…

    10. Vis du har et barn og du har ikke mulighet for og trene ? Kan du komme med tips til vi som er mødre og har ikke tid til å gå på et trenings senter ?:-) hadde satt store pris på det 🙂

    11. Trener polefitness! innmari bra å ikke minst skøy trening 🙂
      blir jo også endel styrkeøkter på treningssenteret.
      men alt for lite cardio :O

    12. Anonym: Vil anbefale deg å lese litt mer om styrke før du skriver at man “skal” ta mellom 8-12 reps. Dette kommer kun ann på om man vil ha eksplosiv styrke eller utholden styrke. Dersom man vil bygge muskler så fort som mulig er mindre reps og tyngre vekter best. Dersom man vil være utholden i musklene bør man velge flere repetisjoner og lettere vekter 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg