Skap din egen drømmegarderobe

Det er ofte jeg får spørsmål om mote, trender og det å finne sin egen stil av dere som leser bloggen min. Selv har jeg brukt mange år på å utvikle min egen stil, og den er fortsatt under utvikling. Jeg finner ofte nye ting jeg liker, og jeg er alltid sulten på mer. Det å finne sin egen stil er vanskelig, men jeg skal prøve å hjelpe deg så godt som mulig! Hvis dere har noen som helst spørsmål er det bare å spørre i kommentarfeltet 🙂

 

– Finn din egen stil –

Å finne sin egen stil er vanskelig, og den forandrer og utvikler seg igjennom årene. Jeg har vært alt fra tidenes bærte bimbo til rocka gother. Så jadda, her har vi prøvd alt! Men det som er smart med å prøve ut mange forskjellige stiler er at jeg har funnet ut hvilken stil jeg har i dag. I tillegg er jeg heller ikke redd for å prøve nye ting. I dag liker jeg ganske basic klær, med litt statement tilbehør. Jeg liker å blande søtt og rocka, gjerne er blondetopp med spikesko. Det viktige er at du finner en stil du selv liker. Og det skal jeg hjelpe deg med nå!


Dette antrekket er veldig “meg”. Det har hvite blonder, sterk rosafarge og rocka hæler med spikes

 

– Ta bilde av dine favorittplagg –

Som blogger har jeg den store fordelen at jeg “må” ta bilde av klærne mine, og derfor kan jeg se tilbake i arkivet mitt og se hvilke antrekk jeg er mest fornøyd med. Det er så mye lettere å se i etterkant hvilke antrekk som var fine, og hvilke man burde unngått for enhver pris. Men selv om du ikke er blogger anbefaler jeg deg å ta et bilde hver dag av antrekket du har på, og se tilbake på antrekkene i ettertid og plukke ut de du selv syns var finest. Da får du et bedre bilde av hva slags stil du selv ønsker å ha. 

– Ikke vær en trendslave – 

Det er veldig få mennesker der ute som har råd til å følge hver eneste trend. Om man skal gjøre det ender man fort opp på luksusfellen, og med en leilighet stappfull av klær man aldri kommer til å bruke igjen. For det er det som er problemet med trender. De er over før du rekker å snu deg, og da sitter du igjen med mase plagg som ikke var din stil allikevel.. Derfor er det mye bedre å finne sin egen stil, selv om man godt kan la seg inspirere av trender, og gjerne bruke et par nøkkelplagg eller tilbehør fra den trenden som er in nå. Bare ikke gå til innkjøp av en hel garderobe full av dagens trender, hehe! Men heldigvis er det ikke sånn lengre at man må gå med Miss Sixty bukse, ellers er man ikke “kul”. For nå i dagens samfunn er det fritt frem å gå med det man selv vil, og hvor fantastisk er ikke det?

– Lagre bilder av plagg du liker –

Hvis du er som meg og leser mange moteblogger kan du gjøre det smart ved å lagre de antrekksbildene du liker, og legge de i en mappe for inspirasjon. Prøv å finn ut hva det er i antrekkene som gjør at du likte akkurat de antrekkene. Det er veldig mange flinke motebloggere der ute, som er utrolig dyktige til å sette sammen antrekk, som man kan lære mye av.

 

– Basic klær og statement pieces – 

Klærne på bildet over er veldig basic. En enkel mørkeblå jeans og en topp. Så antrekket i seg selv er ganske kjedelig. Men med et par knæsje korallfargede hæler og en mørkegrønn konvoluttveske er antrekket alt annet enn kjedelig. På denne måten kan jeg bruke klærne flere ganger fordi de er så basic, og jeg kan endre hele antrekket ved å endre noen små detaljer. 

 

– Basic plagg – 

Selv om vi alle har forskjellig stil er det noen basic plagg som kan være smart å ha i garderoben. Plagg som du kan matche med alt som er i din egen stil. Eksempler på slike plagg er: en svart og en mørkeblå jeans , en svart skinnjakke, en svart enkel kjole (den lille sorte), en enkel sort blazer og en enkel sort veske i medium størrelse. Som dere kanskje skjønner er sort nøkkelen til basic. Sort passer til alt og alle. Det kler alle kroppsfasonger og hudfarger. Disse plaggene kan være smart å kjøpe i god kvalitet så du kan bruke de mange ganger. Jeg kjøpte forleden er Michael Kors veske i medium størrelse i fargen sort, og jeg er helt forbauset over mye mange antrekk jeg kan kombinere den med. 

– Til slutt –

Helt til slutt vil jeg bare si at du ikke må være redd for å feile, for det gjør vi alle. Det er av feilene sine man lærer. Klær og mote er veldig morsomt, og det skal være noe som kan hjelpe deg i hverdagen din. Husk: If you look great, you feel great. 

19 kommentarer

Siste innlegg