Svar på spørsmålsrunde, del 2.

Hei hei dere!

Har glemt helt bort å svare på spørsmålsrunden del 2. Så her kommer spørsmålene og svarene. Del 1 kan du se HER. Valgte å skrive del 2 siden jeg vet at det er mange av dere som liker det ene eller det andre, så da er det greit å blande litt 🙂

 

♥ Studerer du noe nå, eller har du planer om å gjøre det i fremtiden?
– Akkurat nå har jeg friår-ish. Jeg vet ikke hvor lenge jeg kommer til å ta et avbrekk fra skolen, men det blir til jeg vet hva jeg vil drive med. Akkurat nå trives jeg veldig godt med å jobbe som blogger, så vi får se hvor jeg ender opp. Hvis jeg skal studere har jeg lyst til at det skal være noe innen mote/skjønnhet. Men akkurat hva vet jeg absolutt ikke enda. Syns det er så utrolig vanskelig å bestemme seg hva man vil være resten av livet, når man såvidt vet hvem man selv er. Jeg vil ut og utforske verden før jeg slenger meg noen år tilbake på skolebenken. For da vet jeg at når jeg først setter meg tilbake på skolebenken igjen, så er det fordi jeg studerer noe jeg faktisk vil studere.

 

♥ Har du lyst på barn?
– Jeg blir helt stressa og skremt når jeg ser at så mange på min alder har fått barn allerede. I dagens samfunn er det faktisk godtatt å ta en utdannelse og “leve litt” før man slår seg til ro og stifter familie. Når man får barn så tidlig er det ofte man angrer for at man ikke ventet lengre. Jeg sier ikke at alle som får barn tidlig sitter å angrer, men jeg vet at mange gjør det. Og jeg vil absolutt ikke være blant de som angrer. I tillegg er jeg ikke så veldig interessert i barn, så det er nok mange år til jeg skal få noen barn.

♥ Hva er dine tanker om selvskading? Hva tenker du om folk som skader seg selv?
– Jeg syns det er helt grusomt at mennesker har det så vondt inne i seg, at de må ty til selvskading. Hvordan ble samfunnet så ødelagt at vanlige tenåringer sitter hjemme på rommet sitt og skader seg selv? Jeg vet godt selv hvordan det er å være langt nede psykisk. Selv om jeg aldri har drevet med selvskading, er det perioder i mitt liv der jeg har hatt det helt forferdelig med meg selv. Og det eneste som faktisk hjelper er å snakke med noen om det. Snakk med foreldre, lærere, psykolog, venner. Eller så kan du ringe hjelpetelefon på 116 123, les mer HER. Der kan man være helt anonym, og da er det kanskje mye lettere å få snakket med noen om problemene sine. For det er faktisk steg 1 i det å bli bedre, snakk med folk og forstå at man ikke har det bra. Husk: It’s OK not to be OK. Vi er alle mennesker, og det er umulig å være sterke hele tiden, men det er mulig å jobbe med problemene sine. 

 

♥ Når har du bursdag?
– Jeg har bursdag 5. februar, så nå er det ikke lenge til jeg fyller 21 år. Uæææh, rart å tenke på at jeg har blitt så “gammel”. Jeg er jo voksen jo! Merkelig følelse..

 

♥ Beskrivelse eller kjennetegn på deg, uvaner / “tvangstanker” / vaner? Feks. er det noe du bare må gjøre? Eks. noen går kun på det hvite i fotgjengerfeltet osv. Hva er typisk deg?
– Hmmm. Jeg har nok mange små og rare vaner som jeg nesten ikke tenker over. Men en “tvangstanke” jeg har er at jeg må telle ordene på teksten på tv/film. De må liksom gå opp i riktig tall. Veldig sært egentlig, tror ikke jeg har hørt om noen andre som gjør det heller. Men det er veldig slitsomt når jeg skal se på en god film, og det eneste jeg klarer å gjøre er å telle ord og bokstaver. Ellers enn det kan jeg nesten ikke komme på noen andre rariteter. 

 

♥ Hvor høy er du?
Jeg er 160cm. Før pleide jeg å hate høyden min siden folk hele tiden påpekte den. Men etter mye hard jobbing med meg selv, liker jeg faktisk høyden min veldig godt. Jeg liker å være liten og petite.

♥ Hvorfor startet du å blogge, og hvor lenge har du blogget?
– Jeg har blogget i snart 4 år. Shit det har gått fort! Min første bloggpost postet jeg 20 april 2010 på min forrige blogg. Jeg begynte i hovedsak å blogge for å poste ting fra photoshoots jeg hadde vært på som modell, osv. I starten skrev jeg ganske mye surr på bloggen, og skrev egentlig bare om alt som falt meg inn. Var heller ikke noe flink til å ta bilder, så kvaliteten på bloggen ble ganske dårlig. Men jeg bedret meg etterhvert, og lærte meg mye nye teknikker og triks. Og i dag er jeg stolt over hvor mye flinkere jeg har blitt til å blogge, og hvor langt jeg har kommet siden den gang. 

 

♥ Hvorfor er du imot religion?
– Jeg har skrevet et mer utfyllende innlegg om mine tanker om religion HER. Men jeg vil bare si en ting så det er helt klart. Jeg har absolutt ikke noe imot mennesker fordi de har en religion, uansett om de er kristne, muslimer eller whatever. Jeg respekterer det på det sterkeste at folk tror på det de selv vil. Men jeg vil bare ikke at de skal prakke det på meg. Derfor føles det helt feil for meg å sitte i en gudstjeneste og høre på masse ting jeg ikke i mine villeste drømmer kunne trodd på. 

 

♥ Bruker du høye hæler på jobben?
– Når jeg jobber på wow gulskogen så får vi ikke lov til å bruke høye hæler. Veldig kjipt, men sånn er det bare. Så derfor bruker jeg aldri høye hæler når jeg jobber der. Men bruker det 90% av resten av tiden min. Elsker høye hæler! Jeg føler meg så mye bedre når jeg går med høye hæler, enn når jeg dasser rundt i UGGs. Hæler gjør virkelig noe med hele holdningen og utstrålingen til et menneske!  

 

♥ Kan du beskrive en vanlig arbeidsdag på WOW?
– Når jeg jobber på WOW gjør jeg ganske mye forskjellig i butikken. Som regel pleier jeg å jobbe alene, og da må man gjøre alt selv på en måte. Jeg går alltid over hele butikken og fyller på varer, hjelper kunder med å finne klær og størrelser, gjør kassaarbeid, pakker opp varer, og rydder i butikken. Alle disse tingene pleier jeg å gjøre hver gang jeg er på jobb, så det er mer enn nok å gjøre. Men jeg trives veldig godt med at det er mye å gjøre, for da flyr tiden fort forbi. Tror virkelig ikke jeg hadde klart å jobbe i en butikk det er det er null ting å gjøre. Da hadde jeg blitt helt sprø!

♥ Hva er ditt beste tips for å få en bedre blogg?
– Ting jeg syns er viktig er å ha et bra og stilrent design. Ikke masse jalla blink-blink ting, og ikke masse forskjellige farger. Ha en dus eller hvit bakgrunn, og svart farge på teksten. Hvis du virkelig vil ta bra bilder anbefaler jeg deg å investerer i et godt speilreflekskamera. Jeg kan anbefale det jeg bruker: Canon EOS 650D på det sterkeste. Det er det lett å lære seg å bruke, i tillegg har den en skjerm som kan vris ut, så du kan se deg selv når du skal ta bildene. Veldig kjekt når man er blogger! Jeg har skrevet et ganske utfyllende innlegg om “Hvordan få en bra blogg“, så det kan være kjekt å lese hvis man vil ha flere tips. Har også skrevet et innlegg “Hvordan se bra ut på bilder“, det kan være kjekt å lese i samme slengen!

 

 

 

21 kommentarer
    1. Stå på med bloggingen Stina! Er forresten ganske enig med deg om det med religion. Personlig syns jeg folk må få tro på hvilken religion de ønsker, så lenge det ikke går utover andre negativt. Alle vet uansett at det meste av krig starter pga uenigheter rundt religion. Veldig trist i grunn.

    2. Trudde ikke du var så lav, men du er veldig flink til og kle deg etter høyden din og få deg til og se høyere ut 🙂 jeg er 164, og føler meg altid lav og sammentrøkt haha! Men du ser hvertfall flott ut!:)

    3. 160? kødder du? Du er ikke lav, men du er bare tynn så det skaper en illusjon. Jeg er 150, DET er lavt. At folk som er 165-170 sier de føler seg som dverger, er latterlig.

    4. Bra svar! Lurer på en ting; Hvorfor får dere ikke gå i høye heler på jobb? Er det med sikkerhet, for at dere ikke skal fremstå som forbilder på “feil” måte for kundene dine, som er i 6-13 års alderen, eller er det egentlig ingen spesiell grunn?

    5. Hei! nå begynner du nok å bli ganske lei av å svare på spørsmål som handler om religion, men det er noe jeg lurer på. For iom at du ikke konfirmerte deg i en kirke kan du jo heller ikke gifte deg i en kirke, hvis det å gifte seg en en plan i det hele tatt selvsagt. Men hvor gifter man seg da? Og med tanke på dåp osv, hva gjør man da?
      Nå tenker du nok at jeg er helt blank på dette området, og det er jeg. For meg har det alltid vært en selvfølge det å være kristen, men jeg merker at ting forandrer seg 🙂
      Håper du svarer 🙂

    6. Takk for at du svarte så pent og voksent om det med selvskading. Jeg synes det er altfor mange ”offentlig personer” (eller hva skal jeg si?) som bare slenger ut dritt og sier ting om selvskading og selvskadere som dem virkelig ikke skjønner seg på. Veldig forfriskende at du faktisk sier noe modent, og legger ut nødsnummer og sånt:)
      Bra innlegg, som alltid.

    7. Heisann! jeg digger bloggen din og kanalen din på youtube! jeg fant den her for noen dager siden hvor jeg søkte litt rundt på youtube! jeg har sett igjenom nesten alle videoene dine og elsker dem! utrolig mange fine tips! Kommer til å fortsette å følge bloggen din! er sikkert innpå den fem ganger om dagen bare for å skjekke om du har lagt inn et nytt innlegg. Stå på!!!

    8. Kjempe bra svart! I går (fredag) så jeg deg på Gulskogen, du og kjæresten din holdt hender. Er det greit at vi fans kommer bort og spør om vi kan ta bilde, selv om du holder og gutten din holder hender? Ville spørre, men dere holdt hender så ville ikke avbryte.

    9. Veldig bra svart<3 mene r det en spesiell grunn til at du ikke får bruke hæler på wow, eller er det bare en regel?

    10. Kan du lage et innlegg med hvilke størrelser du bruker i forskjellige plagg fra butikkene og nettbutikkene du handler i..?

    11. Hei, er litt usikker, men har hørt du er/har vært modell eller noe? Jeg har selv et stort ønske om dette og vet at det er vanskelig om du ikke har høyden til det. Siden du ikke er høyere enn det du er (absolutt ikke frekt ment) så lurer jeg på hvordan du klarte dette. Selv er jeg ikke høyere enn 161cm og det er jo en god del lavere enn det modeller helst skal være….

    12. Hei 🙂 Du virker som en utrolig voksen og reflektert ung dame. Ikke alle på 21 er som deg…dvs.like modne og opptatte av mye forskjellig nytttig i samfunnet 🙂 Må nesten le når du skriver 21 og gammel…..hehe,da skulle du visst min alder 🙂 🙂 Kan fortelle så mye at jeg har en sønn på 23 så da kan du jo tenke deg sånn ca.hvertfall 🙂 Men det å bli litt “gammel” er faktisk bra også,eller kan være det…..man tenker annerledes,har mer ro i sjelen,,mer selvsikre kanskje osv. MEN du har et godt utgangspunkt!!Så du kommer til å få en bra alderdom du 🙂 Ellers må jeg si at bloggen din virker veldig flott,så jeg har valgt å følge den. Ønsker deg et kjempefint nytt år og alt det beste 🙂 Klem Linda

    13. Litt sykt å lese at du har akkurat samme “tvangstanker” som meg! i flere år har jeg telt ord og bokstaver på tv, det må alltid gå opp i 4 (alltid være 4 og 4 ord sammen). dette er sykt plagsomt og forstyrrer meg veldig, så ser ofte filmer uten tekst for å unngå det. fint å vite at jeg ikke er så “gal” som jeg tror, at vi er flere, haha 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg