4 x 4 intervaller

Hei skjønninger ♥

Dagen i dag startet mye senere enn planlagt. Da jeg la meg i går var planen å stå opp i 9 tiden, men først da klokken var 12:30 våknet jeg. Men gud så deilig det var å sove ekstra lenge! Jeg kom meg raskt opp og slang i meg litt cottage cheese med kanel og et glass jordbær Biola, før jeg hoppet i treningsklærne, og stakk ned på løpebanen. I dag prøvde jeg en ny treningsmetode. Nemlig intervaltrening, og jeg kan virkelig ikke skjønne hvorfor jeg ikke har trent mer av det tidligere! 

Treningen ble absolutt mye mer effektiv og bedre. Så lurer sterkt på om jeg skal begynne med 2 intervalltreninger og 1 langkjøring hver uke fremover. Er absolutt ikke noe glad i styrke, rett og slett fordi jeg elsker friheten med å løpe. Men kan hende jeg går over til litt styrke etterhvert også! Målet mitt med trening er jo ikke å få noe syltynn kropp eller noe. Målet er faktisk å klare hverdagen bedre, å kunne gå opp mange trapper uten å blir dødssliten, eller danse i timesvis på diskoteker. I tillegg så er det så mye lettere å spise sunt når man trener regelmessig. Jeg får i alle fall ikke det samme søtsuget når jeg trener!

Dagens workout så slik ut:

– 5-10 minutter rolig jogging som oppvarming

– 4 minutter med godt joggetempo (Så fort man klarer å jogge i 4 minutter i strekk),

– 2 minutter gåing. 

– Gjenta 4 min med jogging og 2 min gåing 4 ganger. 

– Kjapp tøying!

Ferdig på ca 30 minutter. Svett og sliten, herlig ♥

 

Nå sitter jeg og spiser litt havregrøt og drikker jordbærsmoothie. Byttet ut eplejuicen jeg pleier å bruke i smoothien, med jordbær Biola. For å få i meg mer proteiner og mindre sukker. Det ble sykt godt! Et lite tips til dere som er som meg, og ikke liker melk. Så er det er super måte å få i seg ekstra kalsium på! Oppskrift på jordbærsmoothie kan dere finne HER. Brukte akkurat de samme målene, så det er bare å bytte ut eplejuicen med jordbær Biola! 

 

 Flere som har trent i dag, eller som skal det?

 

15 kommentarer

Siste innlegg