Lesernes tips mot kviser

Tidligere i kveld spurte jeg på facebooksiden min, hva som var deres beste tips mot kviser. Fikk inn utrolig mange gode tips. Må selv bli flinkere til å passe på huden min. I det siste har jeg fått altfor mye kviser. Så derfor skal jeg begynne å følge rådene deres. Håper dere får litt tips som kan hjelpe dere også! Her er noen av de beste tipsene:

♥ Kamille-te funker kjempebra, du koker sånn slags pose og legger den oppå kvisene, så går de bort på kort tid. Hold deg unna sminke et par dager, og husk å fjerne sminken før du legger deg. – http://ingeborgih.blogg.no/

 

♥ Rens sminkekostene ofte! Veldig viktig. Samt rens ansiktet hver kveld og morgen. Brukt helst mineral sminke og drikk mye vann! – http://hje.blogg.no/

 

♥ Ikke ta på kvisene eller prøv å skviv dem før de er “modne”. Da får du bare større kviser og de varer lengre. Pluss at du får mange arr hvis du tar mange. – http://rangla.blogg.no/

 

♥ Bytt putetrekk ofte! Jeg hadde ekstreme kviser på venstre side, og de forsvant gradvis da jeg skiftet putetrekk oftere. – http://passion4nails.blogg.no/

 

♥ Spis snop kontrollert. Hvis du tar en sjokolade bit hver dag, kommer kvisene raskt. Jeg har selv opplevd at etter feks jul, har huden min mer kviser enn normalt. Eller feks etter ei helg hos besteforeldrene mine (haha). Så jeg har merket TYDELIG forskjell fra dagene jeg spiser snop og dagene jeg ikke spiser det. Men bruker selvføgelig rens+fuktighetskrem morgen og kveld, etter sminken er fjernet. – http://kristinnordb.blogg.no/

 

♥ Kviser kommer ofte av stress. Så prøv og ikke stress så mye. – http://solfriddj.blogg.no/

♥ Ikke spis godteri, spis heller sundt. Noen kan reagere på det. Egg kan også gjøre at du får kviser. – http://snaa.blogg.no/

 

♥ Bruk en krem som heter Basiron, 1-3 ganger daglig. Så tørker kvisene ut og de kommer heller ikke tilbake før man slutter å bruke den igjen. (funker iallefall på meg, når jeg bruker den).- http://str0ng.blogg.no/

 

♥ Invester i gode sminkeprodukter for ansiktet. Mineralsminke fungerer utrolig bra! 

 

♥ Ikke bruk for mye hudsminke. Det gjør at huden din ikke får puste, og da kommer det flere kviser. – http://signebrekke.blogg.no/

 

♥ Være flink til å vaske vekk sminke, viktig å vaske vekk alt før du skal sove. Ta også en liten vask om morgenene. Rensmelk og rensevann for ansikt og fjerning av sminke er super, og fåes i mange typer. Ha en liten skrubb i dusjen og ta den i ansiktet når du dusjer, enkel rens av ansiktet samtidig som du får dusjet. To fluer i en smekk. Vask sminkekoster eller bytt de ut, de er fulle av urenheter. Finn produkter for din hud, om du har fet hud burde du ikke ha så fete produkter. Og ansiktet kan ha områder som trenger forskjellig pleier, T-sonen trenger ofte rens mens resten kan trenge bare fuktighet. – http://katrinehellum.blogg.no/

 

♥ Drikk mye vann, spis sunt. Ta av sminken med sminkefjerner etter bruk. Rense ansiktet morgen og kveld. I stedet for å klemme kvisene så kan man fukte de med en klut eller noe sånt i noen minutter for da åpner porene seg og da kommer det ut. – http://liette.blogg.no/

 

 

Har du noen gode tips mot kviser?

22 kommentarer
    1. Skrubb ansiktet ditt morgen og kveld, før på en god fuktighetskrem som gjør huden din fuktig, vær flink å bruk dager der du vet du ikke skal ut (om du ikke kan gå ut uten sminke) til å la ansiktet ditt være sminkefritt så porene er åpne, og drikk mye vann! 🙂
      Om du skal fjerne kviser er det en lur idé å legge en varm klut over kvisen, la den ligge der i ca 1 min (gjerne mer) for så å klemme forsiktig ut med to q-tipser. Bruker du fingrene blir kvisene verre og du får mer på grunn av bakterie spredning 🙂

    2. kjempe brae tips, jag hadde mange kviser før men for litt siden så begynte jeg å drikke mye vann hver dag å nå er det mye bedre;)

    3. Noe som hjelper meg er ved å sole meg og ta i bruk solarium. Sola eller solcellene har en tendens til å tørke dem ut. Uten om det vasker jeg huden morgen og kveld med et sett fra clinique. En annen ting som også hjelper på meg er å holde seg vekke fra hudsminke i noen dager, det må være det beste tipset!

    4. når du skal fjærne sminken, med sminkefjerner – ikke bruk slike servietter som man får kjøpt på matbutikker, cubus, h&m osv. Det fjerner sminken raskt – ja, men det fjerner kun overfladisk sminke. Altså, sminken som har satt seg i porene forsvinner ikke, og “avfallsstoffer” som kommer fra veien og i luften forsvinner heller ikke med den type sminkefjerner. Da blir porene tette, og man får kviser.
      Anbefaler heller det som man får kjøpt på parfymeri! 🙂

    5. Sole seg! Merker at hvis jeg soler ansiktet (uten hudsminke) hvertfall i en time, så “tørker” kvisene inn, de blir hvertfall mindre. Men samme gjelder ikke i solarium! Der får jeg faktisk flere kviser… Men om du drar til varmere strøk og ligger en time i sola, vil du merke at kvisene sakte men sikkert forsvinner! //Men da må du i tillegg roe ned spising av godteri og søtsaker, ellers hjelper det ikke.//

    6. Hei Stina 🙂 Lurte på en ting.. Vet du om noen øvelser til å få smalere midje og liksom finere former rundt magen? Om du vet om noen sånne typer treningsøvelser, tror du at du kan skrive eller lage en video om det? 🙂 Også forresten, jeg fikk jo tilsendt et russekort fra deg og jeg er så utrolig takknemlig for det! Klarte ikke å vente da jeg skulle åpne brevet med kortet i! <3 Elsker bloggen din <3

    7. Jeg digger deg Stina! Jeg elsker bloggen din og alt, men… Du må slutte med det “perfekt” greine. Å ha kviser er helt normalt alle har det, spesielt i tenårene! Det virker på deg, som om dette er noe man bare må få bort. Du begynner å virke som en helt antikvisefjerner-blogger snart.

    8. ikke bruk sminke mens du trener! da får ikke porene åpnet seg. (for det gjør de nemlig når man trener). da blir det slags propper under huden. dette gjør at du får kviser. sjokolade er også en kvisespreder. 🙂 kviser er også arvelig. Noen er plaget med mye slik som kanskje foreldrene var i ungdomstiden. mens andre blir nesten ikke plaget av noen kviser. MEN EN TING SOM ER VIKTIG KVISER SKAL EGENTLIG IKKE RØRES! DET ER BARE HUDORMER MAN SKAL KLEMME! du får bare fler av og klemme en kvise. selvom den da går vekk vil det bare komme fler. da finnes det bedere tips for at den skal bli borte uten og komme igjen 🙂

    9. prøv å ikke drikk på en stund, så drikker du igjen, da vil du merke det at kvisene kommer. jeg er ikke den som drikker så masse en hvis jeg først drikker så våkner jeg med en eller flere kviser dagen etterpå… 🙂

    10. hei , jeg er veldig takknemlig for at du la ut dette innlegget , jeg har blitt mobbet i 4 år pgr kviser
      men endelig begynner de å bli borte ,
      tusentakk

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg