Ikke den dere tror jeg er

Det er en ting jeg er så lei av. Folk som tror de kjenner meg, uten å ha møtt meg. Folk som danner seg en sterk og negativ mening om hvordan jeg er som person. Bare fordi man har lest bloggen min betyr det ikke at man kjenner meg. For jeg utleverer ikke alt på bloggen. På bloggen utleverer jeg kun den overfladiske siden min. Den siden av meg som kun handler om sminke, hår og mote. Men det er så mange andre sider av meg enn bare den.

Det er sikkert mange av dere som tenker at jeg er en overdolla bærte, som tror at verden kun dreier seg om meg. Men der tar dere feil. Jeg kunne skrevet masse om nyheter og vitenskap. Men hvem ungdommer vil lese om det når de kommer hjem fra skolen? Ungdommer vil lese om overfladiske ting som de kan få lett underholdning av. For det er det bloggen min er til. Nemlig å underholde andre. Ikke ved å være en stand up komiker. Men ved å legge ut antrekk så andre kan få inspirasjon, og ved skrive om sminke og hår så andre kan få tips.

Greia er at på bloggen min utleverer jeg kanskje 10% av meg selv. Og da sier det seg selv at det er mye som ikke blir lagt ut. Jeg skriver for eksempel aldri om ting i livet mitt som er hardt. Krangler med venner og familie er ikke ting som hører hjemme på en offentlig blogg. Jeg skriver heller aldri om ting jeg snakker med venniner om. Fordi de tingene er som regel private. Poenget mitt er: den delen man ser av meg på bloggen, er ikke hele meg. Det er kun en del av meg. 

Noe som irriterer meg er at folk tror at jeg er den type jente som puler rundt. Bare fordi jeg kanskje legger ut bilder i bikini, betyr det ikke at jeg åpner beina for hvilken som helst gutt. Tvert imot. Selv om mange har hardt for å tro det, så er jeg faktisk en ordentlig jente. Jeg er ikke den svake jenta som puler alle gutter som smiler til henne. Fordi den jenta der, hun vil ikke jeg være. Jeg er heller ikke den jenta som kan skrive en lang liste full med navn på guttene hun har pult. 

En ting jeg ofte får høre av folk som jeg har blitt godt kjent med, er at de trodde jeg var bitch første gangen de møtte meg. På grunn av hvordan jeg ser ut. Men da tenker jeg egentlig bare: Hvorfor dømme folk etter utseendet? Er det en ting jeg har lært, så er det at man ikke skal dømme andre etter utseendet dems. Uansett om de er pene eller stygge. For er det en ting jeg ikke er så er det bitch. Jeg er som regel alltid hyggelig mot alle, uansett hvordan de ser ut. 

 

Ble kanskje litt langt innlegg det her. Men følte jeg trengte å skrive det her for å si min side av saken. Love and peace ♥

45 kommentarer
    1. Amen sie eg bare !
      folk tror jeg er en overfladisk hore elle fjortis , bimbo, bare fordi jeg liker å bruke mye sminke? men jeg bryr meg ikke om sminken, jeg bryr meg om mennesker, å er hyggelig mot folk!

    2. Jeg har aldri tenkt at du er lett på tråden. Jeg oppfatter deg som en pen, smart og flink jente, men som ganske sikkert har ting hun sliter med som hun ikke nødvendigvis forteller til hele verden gjennom bloggen. Det synet jeg har på deg, har jeg nok litt fordi jeg sliter selv, og vet hva som kan skjule seg bak masken. Jeg er ganske sikker på at klær, sminke og trening ikke er alt i livet ditt. Klem <3

    3. Synes det er morsomt hvordan folk klare dømme så fort! Jeg mener for å være ærlig kan du virke som den litt overfladiske, men hallo det gjør vel nest alle som velger å ikke vise alt på bloggen. Og jeg selv mener jeg ikke kan helt tro du er slik, jeg er enig jeg kjenner deg ikke. Du er sikkert kjempe hyggelig for alt jeg vet 🙂
      Er også idiotisk når folk dømmer for fort. Tror noen er litt for raske til å dømme noen de just har møtt også, ikke at det har så mye med blogging å gjøre men..

    4. Jeg oppfatter deg som en hyggelig jordnær jente, og sånn var egentlig første uttrykket mitt også.. Elsker bloggen din! 🙂

    5. Åhh, skulle gjort mye for å bli venn med deg, haha! Kan ikke du ha noe sånt som gjør at noen lesere kan skype me deg?? Det hadde vært skikkelig stilig!

    6. Dette er så absolutt ikke inntrykket jeg har fått av deg! Synes du virker som ei smart og hyggelig jente, og bloggen din er fantastisk – min favoritt! Stå på videre, du er nydelig! 🙂

    7. Veldig godt innlegg. Jeg har aldri dømt deg ut ifra bloggen din, fordi jeg er også sterkt imot fordommer. Man kjenner ingen ut ifra bloggverden, men det er mange som danner seg et bilde, og så bestemmer de seg for at slik er personen… dessverre.

    8. Tror virkelig folk alt det der om deg? Shit! Personlig har jeg aldri sett på deg som en person som er bitch eller løs. Jeg tror du er en søt jente som har hodet på rett sted, og som er gal til tider du som andre. Skjønner veldig godt at du synes det er trist at folk dømmer de fordi de tror de kjenner deg fordi de leser bloggen din. Men stå på Stina, du er fantastisk og inspirerende! Er så utrolig glad for at du ikke er som mange andre bloggere her i Norge. You go girl! 🙂

    9. #word
      Jeg skjønner, altså jeg har ikke opplevd det, men jeg skjønner fortsatt at det sikkert er dritt :'(

    10. Dette er ikke inntrykket jeg har fått av deg! Jeg synes du virker som en snill, hyggelig og smart jente, jeg! Du virker ikke som en berte med tanke på utseende heller. Berter bruker overdoser meg sminke, og det gjør ikke du! Su er veldig pen, det må jeg bare si. Du er sterk, Stina <3 takk for at du lot alle få vite dette!! <3

    11. Du er så open <3 det skjønner eg at du ikkje deler alt ved deg og det hadde ikkje eg gjort heller. Du virker som en smart og snill jente selv om eg ikkje kjenner deg 🙂 men viss du skjønner så kjenner alle som leser bloggen din 10% viss du skjønner 🙂 vi kjenner deg som blogger, men eg er vert fall helt sikker på at du er en fantastisk snill jente og er veldig smart også.
      Elsker bloggen din <3
      Stå på videre. Masse klemmer fra iris <3

    12. Stå på! Kult at det faktisk finnes rosa-bloggere som spiller på rollen, men faktisk tør og ta en pause av og til og vise sitt egentlig jeg!

    13. Liker virkelig ikke de folka som er sånn.. Kjipt.. Kan ikke akkurat meine og si jeg kjenner deg selvom jeg leser bloggen din:-) men du irker som ei jeg hadde kommet godt overens med:-) digger det jeg får se og lese om deg vertfall:-D

    14. Jeg har fått et veldig positivt inntrykk av deg! For meg er du ei pen jente som tenker på å holde seg i form 🙂 når jeg leser dine innlegg om trening, kosthold osv så er det inspirerende. Jeg kan ikke skjønne hvordan folk tror du er en person som puler rundt..

    15. Jeg synes at du virker som en veldig hyggelig og herlig person 🙂 Men det er ganske vondt og overraskende å høre hva andre tror om deg, når man selv vet at det ikke er slik. Som du sier, man legger ikke ut alt om seg selv på bloggen, men synes at du bare legger ut en positiv side av deg selv! Stå på! 🙂

    16. Det var väldigt bra skrivet och sååå sant, man ska aldrig döma någon för hur personen ser ut!! 🙂 Du är så söt och verkar vara en jättefin person, både på insidan och på utsidan! 😀 Kraaam från Sverige hahah! 😉 <3

    17. Herregud Stina, første gang jeg så deg var da jeg kom over en øyebryn-video på youtube, og jeg bare elsket deg med en gang! Du skilte deg ut blant de andre bloggerne, du strålte av selvtillit og styrke og sånne mennesker er bare herlig å se på, det gir så utrolig mye inspirasjon. Når en person har selvtillit som syns på utsiden, da får man automatisk et selvtillit-boost selv. Det fikk jeg, for jeg visste at uansett hvordan jeg ser ut eller personligheten min er, ville du gitt meg en sjanse. Du dømmer ikke, det intrykket fikk jeg av deg. Jeg syntes absolutt ikke du var en bitch av noe slag. Du er herlig Stina, stå på!

    18. Digger deg! Du har så god selvtillit, og det smitter i hvert fall over på meg. Du blir som et slags forbilde! Du skiller deg ut på en positiv måte!! Stå på videre, du er herlig!

    19. Det var et fint innlegg! Veldig fint å få frem det at bloggen din ikke er “deg”, men en del av deg og dine interesser. Det er det verste det med at folk dømmer deg før du har blitt kjent med dem feks pga utseende. Trist er det at noen tydeligvis føler seg så dårlig i ditt nærvær fordi du er pen, det er vel også grunnen som du sier at folk søker overfladiske temaer, som bloggen din tar for seg. Derfor syntes jeg det er bra du viser at det finnes en jente med bein i nesa bak hele fasaden (Y)

    20. Syns du virker som en supersøt jente jeg! Ikke tenk over hva andre folk eventuelt måtte mene, ta til deg det positive og drit i det negative! Det kommer alltid til å være noen som har noe vondt å si.
      Lurer forresten på en ting som hadde vært suuupert om du kunne svart på 🙂 Jeg har nettopp flyttet til Drammen og trenger litt tips på hvor ting er(haha).
      Hvor er det fint å ta seg en kaffe eller noe og spise?, Hvor burde jeg ta med venninene mine for et par pils? Og er det noe utested for de under 20 her? Blir ikke 20 før i november så må leve med det fram til da, haha 🙂 Men hadde ihvertfall satt utrolig stor pris på litt hjelp, føler meg litt lost her :p Vet jeg kunne søkt det opp andre steder også, men hadde satt utrolig stor pris på litt tips på hva som er bra og ikke 🙂

    21. enig, med alt du skriver!! selv om jeg ikke kjenner deg så synes jeg du virker som en kjempe hyggelig og smart person<3 selvom du er pen, har høy selvtillit og skriver om skjønnhet osv så betyr det jo ikke at du er en hore, bitch osv.. Du vet selv hvem du er så ikke la noen andre komme å fortelle deg noe annet. Stå på Stina, du er nydelig!

    22. Så bra skrevet, det er visst mange som ikke skjønner at man ikke vil dele hele livet sitt på en blogg…
      Jeg kjenner deg ikke, annet fra bloggen, men jeg syntes du er en flott jente, og hva så om du legger ut bikinibilder?
      Det syns jeg du skal ha stjernepoeng for, for det er det jammen ikke alle jenter som tør! 🙂
      Du er kjempeflott, drit i hva andre sier og stå på! 🙂
      Bloggen din er en av mine faste blogger, og det kommer den til og fortsette og være 😉

    23. Så utrolig bra skrevet! Såå enig med alt. Folk tror de kjenner personen når de egentlig ikke vet hvem personen virkelig er. Du er utrolig stor inspirasjon for mange, inkludert meg, stå på!

    24. Kjempebra skrevet! Jeg må si at jeg virkelig kjenner meg igjen i dette. Bloggen min er ikke veldig kjent. De fleste dømmer meg derfor ikke så mye ut i fra bloggen, men heller hvordan jeg ser ut, kroppsspråk og slikt. Jeg har, som deg, ofte hørt at folk trodde jeg var skikkelig bitch, helt til de ble kjent med meg. Er det en ting jeg har lært, er det hvor feil bildet man lager seg av en person ofte er sammenliknet med virkeligheten. Enten blir man skuffet fordi vedkommende ikke var slik du trodde, eller man blir positivt overrasket. Istedenfor å lage seg opp et bilde som man tenker er fasiten på personer man møter, bør man kanskje bare vente og se. 🙂
      Ha en vakker dag!

    25. Hvis det er andre interesser enn sminke og mote du vil dele på bloggen din, så ser jeg ikke noe problem i det 🙂 Det gjør bare bloggen din mer unik og spesiell. Jeg leser bloggen din fordi jeg vet du ikke er en selvoptatt bitch, for jeg vet du er en jente med beina godt plantet på bakken og som ikke er redd for å si det du mener! Og creds til deg for det! Synes du er en flink blogger og virker kjempesnill 🙂

    26. Selv om man har sex med mange gutter, betyr det nødvendigvig ikke at man er svak. Folk kan være så sexuelt aktive de vil, og det er aldri en grunn til å se ned på de. Samme gjelder de som legger ut bilder av seg selv i badetøy. Det som kan være vanskelig å forstå er at det å dømme en person er noe alle mennesker gjør uten unntak, det ligger naturlig for oss. En kan prøve å endre på det, og med mye arbeid kan man lære seg å bli en mindre dømmende person. Det å dømme folk er ikke nødvendigvis en dårlig ting det spørs helt på situasjonen. Jeg vet ingenting om deg som peron så jeg velger å ikke uttale meg om det. Men jeg har lest bloggen din, derfor kan jeg “dømme” din persona som blogeger. Jeg syntes du skriver fint, og du klarer å ta opp viktige temaer i en bloggverden om dreier seg om mote, sminke og hår. (Og det er noen som vil lese om politikk, skole og vitenskap på fritiden, men uheldigvis svært få) Stå på videre<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg