Drittlei alt og alle


“It’s a bad day, not a bad life” er mitt favoritt motto for tiden. 
 

Siden termin 2. begynte har det gått i ett sett. Har hatt sykt mye prøver, innleveringer og lekser på skolen. Føler jeg ikke gjør noe annet enn å jobbe med skolen og bloggen for tiden. Har ikke tid eller energi til noe annet. Har liksom aldri fri. Ikke engang da jeg har “fri”, har jeg fri. For når helgen kommer er det fortsatt en blogg som må oppdateres. 

På skolen er jeg så trøtt at jeg ikke klarer å holde meg våken gjennom en hel skoletime. Jeg prøver virkelig hardt å være våken. Men kroppen svikter. Jeg visste fra før av at dette året kom til å bli hardt. Ekstra hardt for meg, med tanke på kyssesyken som jeg enda ikke har blitt helt frisk fra. Det eneste jeg har lyst til nå er å gi finger’n til alt og stikke avgårde til Bahamas. Å ligge på en strand og slappe totalt av, hadde vært deilig nå. Slippe kulda, fæle og stinkene busser, slippe å stå opp 05:30 hver morgen, slippe alt av jobb. Rett og slett tatt livet sykt med ro. 

Problemet med meg er at jeg er sta. Det er en fordel, men det sliter meg ut. For eksempel; uansett hvor trøtt jeg er på morgenen, drar jeg på skolen. Jeg nekter å få fravær. Det er så sinnsykt mange som gir opp så altfor lett, og lar fraværet renne inn. Jeg burde heller ikke brukt så mye tid på bloggen min. Tid som jeg egentlig ikke har. Men det gjør jeg. For jeg vil bli god. Jeg vil at bloggen min skal bety noe. At den skal gi meg noe. Ikke bare være en blogg som blandes inn i mengden med andre blogger.

Det jeg prøver å få frem er; selv om alt i livet ditt kjennes tungt. Så er det som regel bare for en periode. Når man først har klart å komme seg gjennom den perioden, så ser man fort at brikkene faller på plass. 

 

38 kommentarer
    1. Skjønner akkurat hva du snakker om, desverre er jeg blitt en litt slapp person. Er utslitt og lei rett og slett, men har begynt nå de siste ukene og få viljen litt tilbake så tror jeg kommer til å gjøre det bra resten ut skoleåret… håper i alle fall! Ønsker deg lykke til pena 🙂

    2. Da jeg først så overskrifta, tenkte jeg: Ånæi, skal hun slutte nå, da….?
      Da hadde min hverdag vært annerledes for jeg elsker bloggen din! Men jeg må innrømme at jeg er ikke en av de som er flink til å kommentere her, men skal nok bli flinkere i fremtiden. 😀
      Stå på og håper du ikke slutter i det hele tatt!
      Love u! <3

    3. Synes du har den beste bloggen på topplista, du blogger liksom ikke bare om overfladiske ting, du er ekte og jobber hardt med bloggen og skole! Stå på videre, og håper det blir bedre etterhvert!

    4. Så utrolig rart, men jeg har akkurat det samme! Vel, bortsett bloggen, da! Sliten hele tiden, føler jeg ikke får gjort noe, men allikevel gjør så mye… Denne helgen har vært noe jeg hadde et stort behov for, har virkelig vært en kamp denne uken bare det å holde liv i kroppen. Håper energien lades opp for deg i helgen og at den neste uken blir bra for deg. <3

    5. Jeg har en slik periode nå jeg også. Mye i skolesammenheng. Jeg prøver og holde meg så poistiv som mulig og tenke at det bli bedre etterhvert! Stå på 😉

    6. bra innlegg, og fint å få det ut ! det meste går over etterhvert, men det er bare å ikke gi opp når man er i nedover bakke, for da kan det kun gå oppover !

    7. Har mistanke om at jeg selv fikk kyssesyken i fjor, har bare ikke hat leger som er gode nokk til å tenke på å sjekke det, så nå skal jeg til doktor i vinterferien for å ta blodprøver for mange ting bl.a. kyssesyken. God bedring, bloggen din er fantastisk bra, bare husk at gyldig fravær ikke er så farlig, det er begrynnet og dermed forståelig.

    8. Ah, godt med litt motivasjon. Er noe med at når en ser det skrevet svart på hvitt får en faktisk litt motivasjon, mer enn når man bare lar det surre oppi topplokket. Det er helt sant, livet er somregel tungt en periode, varer som oftest ikke for evig medmindre en selv velger det. Utrolig hvor fort ting kan snu. Stå på! Keep up the good work! Nå er det ikke lenge igjen til sommerferien og før den har du både vinter og påskeferie pluss små fridager i mai, så dette går fort:) Snart er det hele over og du aner ikke hvor tiden ble av^^

    9. Du er utrolig flink å blogge;* Du er flink som står på,på skolen og blogging :*
      Kjenner meg litt igjen nå det gjelder skolen å trøtt. Jeg bruker å være trøtt og gidder egentlig ikke å dra på skolen 😉 Men man må selvfølgelig dra på skolen;))) Love your blog;*

    10. Veldig godt skrevet. Du kommer til å bli veldig sterk etter hvert, og DA kan du være takknemlig for staheten din 🙂 Ønsker deg masse lykke til 🙂

    11. Skjønner det så utrolig mye! Å gå på videregående er ikke lett, har en samfunnsfagprøve, geografi prøve om 2 uker, en spansk tekst å skrive og en naturfag rapport å levere inn… Og spesielt når jeg skal stå opp så er det noen ganger jeg tenker at jeg heller vil ligge i senga å sove, men presser meg selv opp å går på skolen! Man må bare ha vilje og styrke nok til å gjøre ting bra. Men nå for tiden så er karakteren helt rævva… vet ikke om jeg kommer meg inn noen plasser på skole til neste år :L

    12. Du har en uffatelig stå på vilje Stina, du er fantastisk – og vi alle vil forstå om du trenger kanskje noen helger fri, eller noen dager i uka 🙂 Du er et menneske, ikke en superhelt

    13. det er alltid lys i den andre enden av tunnellen selv om man noen ganger må gjøre det på den harde måten å brøyte vei 🙂
      selv så jobber jeg i Forsvaret, det er ofte mye dritt jobb, tungt og jævelig til tider, men i enden så står jeg der og smiler og vet at snart får kroppen min hvile. for litt siden sa sjefen min at ” hey skal til Madeira i påsken, har bestilt suite. skal ligge på stranda å slappe av og ha det digg. noen som vil være med? ”
      da tenkte jeg at faen, nå er jeg drittlei snø og kulde, nå er det min tur til å hvile, nå er det jeg som skal ha deg gøy.
      så det jeg sier er at, det er du som bestemmer når kroppen din skal ha hvile og når den skal jobbe. og det vil alle respektere 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg