Uventet bloggpause + 1 Ting jeg gjør hver morgen!

Wops så ble det plutselig en liten bloggpause! Det var egentlig ikke meningen, men i helgen har jeg vært totalt slått ut av varmen. Har hatt null energi og ikke orket noe som helst.

På toppen av det hele sluttet kameraet og mange av appene på telefonen min å virke, så jeg har brukt mye tid på å prøve og fikse den i helga. Har prøvd absolutt alt som kan gjøres, og måtte til slutt innse at jeg enten måtte sende den inn eller kjøpe ny.

Den er jo bare 7 måneder gammel så det er kjipt å kjøpe ny. Men jeg nekter å sende inn telefon (er altfor paranoid, haha), så da fikk jeg heller bare kjøpe en ny. Jeg hadde iPhone 8 fra før av. Syntes det funket helt greit, og når jeg kjøpte den valgte jeg en billig modell siden jeg uansett ikke bruker telefonen til å ta bilder til bloggen. Apple er jo ikke akkurat kjent for å ha fantastisk kvalitet på kameraene sine, haha!

Men nå oppgraderte jeg til iPhone 11 og ble faktisk veldig overrasket over kvaliteten på bildene! Den erstatter fortsatt ikke speilreflekskameraet, men den kan faktisk erstatte canon g7x kompaktkameraet mitt. Så det er jo superdigg å slippe og ha med det rundt lengre!

For å teste ut kameraet på telefonen tok jeg med meg telefonen rundt på morgenturen i hagen i dag. Hver eneste morgen starter jeg dagen med å drikke redbull’en min mens jeg rusler rundt i hagen og ser på alt som blomstrer og ser hvilke nye planter som blomstrer.

Det er en så magisk ting å gjøre om morgenen, og det gir virkelig en fin start på dagen!

Har kjøpt noen dahliaknoller og liljer som jeg skal plante ut i dag. Jeg har lagt Dahlia knollene i vann noen timer sånn at de skal få en kickstart på blomstringen. Da blomstrer de som regel fortere!

Kaprifolen og rosene blomstrer som bare det! Dufter helt fantastisk når man går forbi!

Stemorsblomstene har virkelig vokst, og hver farge på bildet under er kun en blomst. Så disse har blitt gigantiske! De vokser snart sammen til et stort teppe av stemorsblomster!

Nå har det endelig kommet knupper på noen Dahlia’er jeg startet innendørs i mars. Gleder meg til å se disse blomstre, også er jeg superspent på hvor store de kommer til å bli! Har aldri hatt Dahlia før, så dette blir spennende!

Solsikkene vokser som bare det og her kommer det til å bli en tett hekk med solsikker om en liten stund!

Løytnantshjerte blomstrer så vakkert!

Det å bare rusle rundt i hagen og se på alt som blomstrer, lukte på blomstene og bare nyte er virkelig det beste med å ha hage om du spør meg. For en nydelig start på dagen!

I dag er det jo meldt 30 varmegrader her i Sandefjord, og det er varmere her enn i Roma. Altså, hvor sinnsykt er ikke det? Heldigvis har jeg air condition inne, også har jeg et minibasseng ute, så jeg skal prøve å ikke smelte helt bort, hehe! Kos dere masse i sola i dag!

2 kommentarer
    1. Oj, det var tidlig for en tlf å ikke oppføre seg, hehe! Rart… :-/ Kanskje du får igjen på forsikring? Innbo eller reise? Det har jeg fått. Kan du lage et sånn time for time innlegg en dag? <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg