Slik er urtehagen min!

Rett før jeg skulle inn på farmen kjendis plantet jeg ut masse urter og grønnsaker i pallekarmene mine på verandaen. Jeg rakk jo aldri å vise dere hvordan resultatet ble, så jeg kan jo gi dere en oppdatering på hvordan det ser ut nå.

Nå har ting virkelig grodd og blitt svære, og i skrivende øyeblikk sitter jeg og gomler på både jordbær og tomater fra pallekarmene. Det er så deilig å bare kunne rusle ut på verandaen og hente ferske urter når jeg skal lage mat, og tomater til salater. Jeg startet jo med dette i fjor, og da hadde jeg 2 pallekarmer. I år har jeg lagt til en pallekarm til, sånn at jeg kan få bedre plass.

Å ha urter og grønnsaker på verandaen er noe jeg virkelig kan anbefale. Man trenger ikke så stor plass heller. En liten blomsterpotte er med enn nok til å ha plass til dine favoritturter.

I mine pallekarmer finner du:

Urter:

Oregano – Sitronmelisse – Kruspersille – Persille – Mynte – Løpstikke – Dill – Gressløk – Gjøkesyre – Timian – Rosmarin – Sitrontimian – Dverg basilikum – Stevia – Koriander

Grønnsaker:

Tomater – Paprika

Bær:

Jordbær

Salat:

Brønnkarse + en til som jeg ikke husker navnet på

Spiselige blomster: 

Blomkarse – Tagetes – Solsikke

Alle paprikaplantene og tomatplantene som helt til høyre har jeg dyrket frem fra frø selv. Kjenner jeg er stolt av at jeg faktisk har klart å dyrke frem mat fra frø. Hehe! Snart er tomatene spiseklare, og det er flere paprikaer som snart er klare til å spises.

Håper du ble litt inspirert til å lage din egen urtehage. Jeg har i alle fall blitt utrolig glad i min, og det er et must for min hage! Drømmen min er å ha et drivhus, i mellomtiden får dette holde. Hehe!

 

6 kommentarer
    1. Så koselig å se deg igjen!!🌸😍
      Håper du har det fint, og at du får en nydelig sommer💛🥰
      Du har så nydelig veranda og hage, sååå koselig💗🌸🌸
      Varm klem fra, Luna!

    2. Does your blog have a contact page? I’m having a tough time
      locating it but, I’d like to send you an e-mail. I’ve got some ideas for your blog you
      might be interested in hearing. Either way, great site and I look forward to seeing it develop over time.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg