Ukens sunne mathandel!

En av målene mine i 2020 er å bli skikkelig sunn igjen, og finne tilbake til den sunne matgleden jeg hadde før. Det smaker jo så mye bedre med sunn mat når den er laget riktig, enn junkfood!

En frossenpizza smaker liksom ikke så veldig friskt og godt i lengden akkurat, og selv om det ikke har blitt masse pizza i desember har det blitt mye julemat som ikke er altfor sunn, hehe!

I dag gikk jeg igjennom matoppskriftene mine og fant frem favoritt salatene, middagene og snacksen. Skrev ned en lang handleliste og dro på butikken for en storhandel. Når jeg kom hjem tok jeg ut alt som var i kjøleskapet, vasket hele kjøleskapet (var en stund siden sist for å si det sånn haha) og satte alt inn på en super-ryddig og oversiktlig måte. Så nå er det bare å holde det ryddig, så er det lett for meg å finne ting når jeg skal lage mat.

Her er forresten alt jeg kjøpte i dag. Litt inspo for dere som vil shine opp litt på sunnheten etter nyttår!

Jeg gleder meg til å lage skikkelig mat igjen, og jeg skal selvfølgelig dele oppskrifter med dere! Matglede er for å deles! Spesielt når den er sunn, hehe!

24 kommentarer
    1. Hei. Kan du skrive et innlegg hvor du kommer med tips til å være mer fokusert på seg selv, og ikke hva alle andre mener og tenker? Et innlegg om motivasjon til å jobbe med seg selv og ikke la seg påvirke av andre?

    2. Per Fredrik spiser jo bare kylling og broccoli nå, er det ikke kjedelig å lage og spise all denne maten alene eller går det greit for deg?

    3. Har du og per fredrik hversit treningsrom?
      Kan du vise ?
      Ser han ofte trener på et mørkt svart rom, mens ditt er lyst?

    4. Hei! Vil bare si at du har en flott blogg og du er veldig inspirerende! 😊 Du som er så flink med mat, kan ikke du begynne og dele noen oppskrifter på sunn mat? Trenger inspirasjon til lette måltider som er kjapp og lage. 😊
      Ha en fin helg!

    5. Hva heter den svarte «sausen» du har på salaten vist på Snapchat? Har lett nettet rundt etter navn siden jeg fikk den på en salat i sommer, men finner det ikke ut 😅

    6. Hei 😊
      Ville bare gjøre oppmerksom på noe, da det er noe en del ikke er klar over 🙂 Det er visst bedre dyrevelferd å kjøpe kjøtt fra bl.a Gilde og større produsenter, for billig kjøtt av merkene First Price, X-tra og Coop (bl.a) går ofte mer på bekostning av hvordan dyrene har det. Lenger reisevei til slakteriet, flere dyr stuet sammen, og det blir generelt mer press og kaos for å få ned kostnadene slik at det skal kunne prises billig for oss. Mer “samlebånd”, som igjen fører til mer skader og stress for dyrene. Har ikke noe i mot å spise kjøtt, gjør det selv, men jeg legger litt mer penger i akkurat kjøtt og kjøper heller andre matprodukter billigere nå 🙂 Ville bare si fra om det, for jeg var ikke klar over hvordan det var selv, før jeg fikk vite litt mer om hvorfor noe kjøtt kan være billigere, og ble da veldig glad for å bli informert om det 🙂 Jeg er ingen ekspert altså, og det var jo en sak med Gilde også, men i det store og det hele skal visst de allikevel være bedre i forhold til de andre som kan selge billigere. Ble i hvertfall jeg fortalt av noen som har greie på slikt og som har “inside information” gjennom arbeid med dyrevelferd 🙂

      Gleder meg til oppskrifter forresten, for to år siden fikk jeg skikkelig dilla på den tacosuppa som du tipset om her inne 😋👌🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg