Tunfisk og avokado – Sunn og enkel lunsj!

Etter nyttår har jeg kommet skikkelig igang igjen med å spise sunt, og jeg merker hvor mye bedre jeg føler meg allerede! En ting som jeg merker er hvor lett det faktisk kan være å spise sunt. Det trenger ikke å ta lang tid og lage sunn mat, og det trenger ikke å være så komplisert heller!

Nå vil jeg tipse dere om en dødsgod frokost / lunsj som dere virkelig burde teste ut. Denne smaker dødsgodt og er fullstappet av proteiner, sunt fett og fiber!

Dette trenger du:

1 boks tunfisk i olje (hell av all oljen)
1 ss Majones
4 ss kesam mager
1/2 sitron

Cherry tomater
Rugsprø havre
Salt og pepper
1/2 avokado

Dette gjør du:

Jeg pleier å lage dobbel porsjon med tunfiskrøre (i oppskriften er den dobbel), sånn at jeg har til neste gang jeg skal spise. Denne røren er nok til cirka 4 knekkebrød.

Bland tunfisk, majones og kesam sammen. Smak til med sitron og pepper.

Legg tunfiskrøren på knekkebrødene, skjær opp avokadoen og tomatene og ha oppå. Kvern litt pepper og havsalt over.

Håper det smaker! 

7 kommentarer
    1. Jeg elsker tunfisk, og spiser det masse! Det har et fantastisk proteininnhold! Og så billig også! Love it! Jeg bare lurer av nysjerrighet; hvorfor velger du tunfisk i olje og ikke i vann? Klem til dyktige deg! <3

    2. Nok en oppskrift jeg skal hjem å prøve🤩 jeg har sluttet å lese alle blogger unntatt din forresten. Nyttårsforsett, gikk med altfor mye tid til å lese flere blogger daglig, men din har jeg veldig sansen for🥳😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg